کتابخانه قارچ

کتاب قارچ‌ ها در بیو تکنولوژی سوخت های زیستی

Fungi in Fuel Biotechnology( کتاب قارچ‌ها در بیوتکنولوژی )

کتاب قارچ‌ ها در بیو تکنولوژی سوخت‌های زیستی منتشر شد. کتاب Fungi in Fuel Biotechnology توسط دکتر غلامرضا صالحی جوزانی و دکتر میثم طباطبایی اعضای هیات علمی بخش بیوتکنولوژی میکروبی پژوهشگاه و دکتر مرتضی آغباشلو، عضو هیات علمی دانشگاه تهران در سال 1399تدوین شده است.

سوخت های زیستی مایع به عنوان گزینه های مناسب برای جایگزینی سوخت های فسیلی شناخته می شوند که استفاده روزافزون از آنها هم محیط زیست و هم سلامت عمومی را به خطر انداخته است.

با توجه به این موضوع، طی سالهای گذشته نسل های بالاتر سوخت های زیستی در مرکز توجه بوده اند. به طور خاص، سوخت های زیستی نسل دوم مانند بیواتانول مبتنی بر لیگنوسلولزیک در کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و مبارزه با تغییرات آب و هوایی هم امیدوار کننده به نظر می رسند.

با این حال از آنجا که این نوع سوخت های زیستی به مراحل قبل و هیدرولیز اضافی نیاز دارند،  تولید آنها در بسیاری از موارد از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نیست؛ بنابراین، تلاش های تحقیقاتی برای غلبه بر این چالش ها به سمت توسعه فناوری های اقتصادی با صرفه تر سوق داده شده است.

در این کتاب ضمن مروری بر انواع سوخت های زیستی و موانع تولید آنها، پتانسیل های قارچ ها و مخمرها در تولید سوخت های زیستی (بیواتانول و بیودیزل) از ابعاد مختلف مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

به طور کلی از قارچ ها می توان به سه روش در تولید سوخت های زیستی استفاده کرد. کاربرد به عنوان منبع سلولاز برای هیدرولیز مواد لیگنوسلولزی برای تولید بیواتانول، کاربرد به عنوان منبع لیپیدها برای تولید بیودیزل و کاربرد به عنوان منبع لیپاز برای کاتالیز کردن ترانس استریفیکاسیون لیپیدها در تولید بیودیزل.

کتاب قارچ‌ها در بیوتکنولوژی سوخت های زیستی در این نشانی الکترونیکی قابل دسترسی است.

برای آشنایی و مطالعه کتاب‌های مرتبط از زیر دسته کتابخانه قارچ هاگ استفاده نمائید.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا