اخبار عمومی و گزارش

جشنواره آشپزی با قارچ کردستان

سومين سمينار تخصصی و جشنواره بين المللی آشپزی با قارچ

در ادامه برنامه های فرهنگسازی افزايش سرانه مصرف قارچ اينبار سومين سمينار تخصصی و جشنواره بين المللی آشپزی با قارچ با حضور نماينده سازمان جهانی يونسكو در كردستان (سنندج) برگزار می گردد. دبیر انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ خوراکی کشور از برگزاری جشنواره بین المللی و مسابقه آشپزی با قارچ در کردستان خبرداد و گفت: این رویداد روز پنجشنبه ۳۰ تیر ماه با مشارکت شهر‌های رشت و کرمانشاه (۲ شهر خلاق خوراک در جهان) در شهر سنندج برگزار می‌شود.

نیما باغبانی با اشاره به اینکه این برنامه در ۲ بخش اجرا می‌شود، اظهار داشت: بخش نخست آن شامل برگزاری سمینار تخصصی با محوریت چشم انداز‌های تولید و صادرات قارچ خوراکی و همچنین چالش‌ها و مشکلات پیش روی تولید این محصول است که صبح روز پنجشنبه ۳۰ تیر برگزار می‌شود. برای شناخت و آگاهی از ضرورت های برگزاری جشنواره قارچ این مقاله را مطالعه کنید.

جشنواره آشپزی با قارچ کردستان
جشنواره آشپزی با قارچ کردستان

وی اضافه کرد: بخش دوم این برنامه هم شامل برگزاری مسابقه آشپزی است که عصر همین روز در پارک ملت سنندج برگزار می‌شود و علاقمندان به شرکت در این بخش می‌توانند از طریق واتساپ با شماره ۰۹۰۱۳۷۳۲۷۲۷ ثبت نام کنند.

باغبانی با اشاره به اینکه این جشنواره و مسابقه به منظور افزایش سرانه مصرف قارچ خوراکی و ترویج تغذیه سالم برگزار می‌شود، یادآور شد: تیم داوران مسابقه آشپزی با قارچ را آشپز‌ها و کارشناسان حوزه غذایی رسانه ملی تشکیل می‌دهند.

محور های این سمینار چالش های رشد اقتصادی صنعت قارچ در کشور، ظرفیت های سرمایه گذاری زنجیره صنعت قارچ در کشور، تبیین موانع زیر ساختی و مقرراتی، راهکارهای توسعه صادرات و چشم انداز در این صنعت می باشد.

محورهای جشنواره آشپزی، مسابقه آشپزی با قارچ (اهدای جوایز نفیس به برندگان مسابقه)، افزایش سرانه مصرف محصول قارچ و ترویج تغذیه سالم می باشد.

تاریخ برگزاری: 30ام تیر ماه 1401

محل برگزاری: سنندج، خیابان پاسداران، پارک ملت

این سمینار و جشنواره با مشارکت، اولین رسانه تخصصی قارچ کشور (هاگ)، سازمان جهاد کشورزی استان کردستان، شهرداری و شوای اسلامی شهر سنندج، شرکت قارچ کشت اورامان سبز و جهان شهرهای حوزه خلاق برگزار می گردد. اخبار عمومی و گزارش

 

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا