غذای ملل با قارچ

کروسان گوشت و قارچ

طرز تهیه کروسان گوشت و قارچ با ما همراه باشید. غذایی فوق العاده راحت و خوشمزه برای کودکان و سرو در مهمانی ها می باشد.

 مواد لازم برای خمیر کروسان:

آرد                    5/2 پیمانه

روغن مایع          4/1 پیمانه

ماست               2/1پیمانه

شیر                 2/1 پیمانه

خمیر مایه        ١ قاشق غذاخوری

پودر بکینگ      ١ قاشق چای‌خوری

نمک               ۱ قاشق مرباخوری

شکر               1  قاشق غذاخوری

زرده تخم‌مرغ    1 عدد

زعفران آب‌کرده  برای روکش به مقدارلازم

 

مواد لازم برای تهیه فیلینگ کروسان:

پیاز               ۱ عدد

گوشت        200 گرم

قارچ          200 گرم

فلفل دلمه‌ای کوچک ۱ عدد

پنیر گودا یا پنیر پیتزا به‌مقدار لازم

ادویه‌ها شامل نمک، زردچوبه، فلفل سیاه به‌مقدار لازم

 

طرز تهیه خمیر کروسان:

کروسان گوشت و قارچ

ابتدا آرد، خمیرمایه، پکینگ پودر، نمک و شکر را با هم مخلوط کنید. البته همه ی آرد را یک‌جا نریزید، یک پیمانه را نگه دارید و به‌تدریج اضافه کنید. بعد شیر، ماست و روغن مایع را به آن اضافه کنید.

بعد از آن اگر نیاز به آرد داشت، به‌تدریج آرد باقی‌مانده را اضافه کنید و خمیر را جمع کنید. در کل خمیر چسبنده‌ای‌ ست، آن‌ هم به‌ خاطر ماست داخل خمیر است. به همین دلیل چسبنده‌ بودنش زیاد به آن آرد اضافه نکنید. روی آن‌ را سلفون بکشید و دستمال هم رویش بیاندازید و به‌ مدت یک ساعت بگذارید جای گرمی مثل محیط آشپزخانه بماند تا حجم خمیر دو برابر بشود.

در این فاصله تا آماده شدن خمیر، مخلوط داخل نان را درست کنید.

پیاز را خرد کنید و آن را در روغن خیلی کم با ادویه‌ها تفت بدهید تا طلایی بشود. سعی کنید میزان روغن کم باشد، چون اگر روغنِ مواد داخل خمیر زیاد باشد، وقتی نان‌ها در حال پخت‌اند، موجب پارگی و ظاهر بد نان‌ها می‌شود.

سپس گوشت و بعد قارچ را هم به آن اضافه کنید. قارچ که تفت خورد و کمی آبش کشیده شد، فلفل دلمه‌ای خردکرده را به آن اضافه کنید.

فر را روشن کنید و روی ۱۸۰ درجه بگذارید تا داغ شود.

پفِ خمیر را بعد از یک‌ ساعت استراحت با مشت خودمان می‌خوابانیم و آن‌را به دو قسمت تقسیم می‌کنیم. خمیر را به‌شکل توپ گردی در می‌آوریم و آن را به‌وسیله وردنه روی میز کار که آرد پاشیده‌ایم، باز می‌کنیم.

هر خمیر دایره‌ای‌شکل را به ضخامت نیم سانت باز می‌کنیم. با استفاده از پیتزابُر خمیر را به هشت قسمت مساوی تقسیم می‌کنیم  .

از مواد مخلوط روی خمیر می‌گذاریم و پنیر گودا را هم روی مخلوط می‌گذاریم. می‌توانید از پنیر پیتزا هم استفاده کنید ولی به‌نظر من با پنیر گودا خوشمزه‌تر می‌شود.

درست از آن قسمتی که مواد و پنیر را گذاشتید، خمیر را رول کنید تا انتها که به نوک تیز خمیر برسید، می‌توانید خمیر را برعکس کنید که تیزی زیر کار قرار بگیرد و باز نشود یا اینکه تیزی نان‌ها رو قرار بگیرد. برای اینکه تیزی خمیر به‌هم بچسبد، با مقداری شیر خیسش کنید و با انگشت فشار بدهید. به‌نظرم اگر تیزی رو باشد، قشنگ‌تر دیده می‌شود. بعد هم دو سر خمیر را با دست‌تان رو به بالا فرم بدهید تا به‌شکل شاخ گاو دربیاید.

بعد از اینکه همه خمیرها را پیچیدید، آن‌ها را روی سینی‌ای که کاغذ روغنی انداخته‌اید و چرب کرده‌اید، بچینید و مخلوط هم‌زده تخم‌مرغ و زعفران آب‌کرده را با برس روی آن‌ها بکشید یا کنجد یا تخم خرفه بپاشید. می‌بینید که دو سر خمیرها رو به بالا مثل شاخ گاو است ولی باز هم با دست به آن فرم بدهید تا همان‌جور ثابت بشوند و شکلشان را حفظ کنند.

سینی را داخل فر در دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد به‌مدت ۲۰ دقیقه بگذارید. روی نان‌ها باید خوب طلایی بشود.

با این حجم از مواد می توان 16 عدد کروسان آماده سرو کرد.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا