اخبار اقتصادی صنعت قارچ

خسارت واحدهای پرورش قارچ خوراکی در پی شیوع کرونا

شیوع بیماری کرونا چک های برگشتی را افزایش داد

خسارت واحدهای پرورش قارچ خوراکی در پی شیوع کرونا، در اثر شیوع بیماری کرونا، ۶ میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال به گلخانه‌ها و واحدهای پرورش قارچ خوراکی شهرستان خسارت وارد شد.

بهگزارش خبرگزاری هاگ- علی ممیزی معاون فنی مدیریت جهاد کشاورزی تربت‌جام گفت: به دلیل شرایط ویژه که درکل جهان به وجود آمد، گل‌های شاخه بریده به بازار مصرف عرضه نشد، خسارات به گل‌های شاخه بریده به مبلغ ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال و به سایر گلخانه‌های پرورش قارچ خوراکی و سبزی و صیفی نیز به دلیل عدم عرضه محصولات به بازار، مبلغ ۳ میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال خسارت وارد شد.

او افزود: در تربت‌جام بیش از ۲۸ هزار مترمربع واحد گلخانه‌ای فعال وجود دارد که درزمینهٔ تولید محصولات سبزی، صیفی، گل‌های شاخه بریده و قارچ‌خوراکی فعالیت می‌کنند.

معاون فنی مدیریت جهاد کشاورزی ادامه داد: در همین راستا و به‌منظور کمک به تولیدکنندگان، وزارت جهاد کشاورزی پیشنهادهایی را به هیئت دولت ارائه نموده که امیدواریم با تصویب این پیشنهادها بتوان تا حدود زیادی مشکلات واحدهای گلخانه‌ای متضرر شده براثر پدیده شیوع کرونا را جبران کرد.

در اسفند ۹۸، تعداد چک‌های برگشتی نسبت به بهمن ماه بیش از ۴۴ درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری هاگ- در آخرین ماه سال گذشته، با شیوع بیماری کرونا درصد چک‌های برگشتی در سطح اقتصاد نیز افزایش یافت. در واقع به دلیل تعطیلی کسب‌وکارها و کاهش قابل توجه سطح فروش، توان فعالان اقتصادی در عمل به تعهدات کاهش پیدا کرد.

در اسفند ۹۸، تعداد چک‌های برگشتی نسبت به بهمن ماه بیش از ۴۴ درصد افزایش یافت، در حالیکه تعداد کل چک‌های مبادله‌ شده تنها ۱۱ درصد با رشد همراه شد.

اخبار اقتصادی صنعت قارچ را در هاگ بخوانید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا