اخبار جهان در حوزه قارچ

قتل عام جمع کنندگان قارچ ترافل!

8 شهید و مفقودی در پی حمله داعش به قارچ چین ها!

حمله تروریست‌های داعش منجر به قتل عام جمع کنندگان قارچ ترافل در شرق سوریه شد! در این حمله افراد داعش به مردم محلی که در حال جمع‌آوری قارچ دنبلان در صحرای “سبخه” واقع در جنوب غرب استان الرقه بودند، حمله کردند و موجب کشته شدن 5 نفر و مفقود شدن 3 نفر از قارچ چین‌ها شدند.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه محل حادثه را منطقه‌ای از استان “رقه” اعلام کرده است که گفته می‌شود شبه‌نظامیان مرتبط با گروه تروریستی داعش در آن حضور دارند.

با آغاز فصل جمع‌آوری قارچ ترافل (دنبلان کوهی) که از ماه اسفند تا اردیبهشت ادامه دارد، داعشی‌ها نیز که عمده منابع درآمدی خود را از دست داده‌اند، به دنبال غارت این محصول گرانبها هستند.

اگرچه داعش و دیگر گروه‌های تروریستی سال ۲۰۱۷ پس از چهار سال عملیات تروریستی گسترده در سوریه و عراق و اشغال بخش‌های عمده‌ای از این دو کشور، متلاشی شده و شکست خورد، اما با این وجود هنوز هسته‌ها و بقایای آن در عراق و سوریه دست به عملیات علیه غیرنظامیان و نیروهای امنیتی می‌زنند.

 

منبع: ایرنا


(1402/12/17)

80 کشته و زخمی در پی حمله تروریستی به جمع کنندگان قارچ دنبلان

قتل عام جمع کنندگان قارچ ترافل در پی حمله تروریست‌های داعش با تیربار، به مردمی محلی که در حال چیدن قارچ دنبلان در شرق سوریه بودند!

بیش از 80 کشته، زخمی و مفقودی، تلفات این حمله تروریستی داعش در استان دیرالزور، اعلام شده است. طبق آخرین خبرها این یورش ظهر دیروز در بادیه “کباحب” صورت گرفته و 36 کشته، 35 زخمی و 11 مفقودی به دنبال داشته است. همچنین تروریست‌ها 11 خودرو را نیز منفجر و یا به آتش کشیده‌اند.

نهاد دیده‌بان حقوق بشر سوریه خبر داده که در بین کشته شدگان، زنان و کودکان نیز وجود دارند! همچنین 4 نیروی بسیج مردمی سوریه (الدفاع الوطنی) نیز در این بین کشته شده‌اند. البته این نهاد آمار کشته شدگان را 40 نفر اعلام کرد! همچنین هنوز سرنوشت 11 تن در حاله‌ای از ابهام قرار دارد!

 

دلیل حمله داعش به جمع کنندگان قارچ دنبلان

هر ساله از ماه اسفند تا اردیبهشت که فصل جمع‌آوری قارچ گران‌قیمت دنبلان کوهی است، ده‌ها نفر از مردم محلی قربانی حملات عناصر داعش میشوند. زیرا داعشی‌ها عمده منابع درآمدی خود را از دست داده‌اند و به دنبال غارت این محصول برای کسب درآمد هستند.

از طرفی اوضاع نا‌بسامان اقتصادی در سوریه موجب شده تا بسیاری از مردمی که در نزدیکی صحراهایی محل روییدن قارچ ترافل زندگی میکنند، برای گذران زندگی مجبور به جمعآوری این قارچ گرانبها شوند.

اما علاوه بر حمله داعش، خطر مین‌هایی که از زمان حضور این تروریست‌ها به جا مانده نیز وجود دارد! انفجار مین نیز هر ساله منجر به کشته شدن یا نقص عضو تعداد زیادی از جمع کنندگان قارچ ترافل میشود.

حمله تروریست های داعش و خطر مین های بجامانده، تهدیدی برای جمع کنندگان قارچ ترافل در سوریه
حمله تروریست های داعش و خطر مین های بجامانده، تهدیدی برای جمع کنندگان قارچ ترافل در سوریه

داعش و دیگر گروه‌های تروریستی سال ۲۰۱۷ پس از چهار سال عملیات تروریستی گسترده در سوریه و عراق و اشغال بخش‌های عمده از این دو کشور متلاشی و شکست خورد، اما با این وجود هنوز هسته‌ها و بقایای آن در عراق و سوریه دست به عملیات علیه غیرنظامیان و نیروهای امنیتی می‌زنند.

 

منبع: المیادین


(1402/01/28) 

تروریست های داعشی جمع کنندگان قارچ دنبلان را به گلوله بستند!

حمله تروریست های داعشی به اهالی باعث کشته شدن در هنگام جمع آوری قارچ ترافل در مناطق صحرایی سوریه شد.

‌به گفته یک گروه حقوق بشری سوریه، به دنبال حمله گروه تروریستی داعش به گروهی از مردم محلی و روستایی که در جستجوی قارچ ترافل به صحرایی در شرق حما رفته بودند، ۳۱ نفر (نظامی و غیر نظامی) کشته شدند.

یک منبع در فرماندهی پلیس استان حماه اعلام کرد که تروریست‌های داعش به گروهی از مردم روستایی این استان که در حال جمع آوری قارچ در نواحی روستای دویزین در حومه شرقی حماه بودند، حمله کردند و با شلیک گلوله 26 نفر آز آنها را به شهادت رساندند و 8 نفر را زخمی کردند.

در حمله ای دیگر نیز بین شهرک های سلعو و الزبادی در حومه شرقی دیرالزور تروریست های داعشی 5 نفر از جمع کنندگان قارچ ترافل را به ضرب گلوله به شهادت رساندند.

رئیس بیمارستان «قیس احمد حبیب» سلمیه خبر داد که آمبولانس ها تا کنون، جسد حدود 31 نفر از آنان را به بیمارستان منتقل کرده‌اند؛ همچنین افراد زخمی شده نیز وضع مساعدی ندارند.

یکی از بازماندگان قتل عام جمع کنندگان قارچ ترافل به خبرنگاران گفت که تروریستهای داعش با اسلحه های سبک و نیمه‌سنگین به جمع کنندگان قارچ حمله کرده و پس از کشتن و زخمی کردن آنان، حتی خودروهای آنان را نیز به آتش کشیدند.

حمله تروریست های داعش به جمع کنندگان قارچ ترافل در سوریه

فصل چیدن قارچ ترافل از فوریه تا آوریل است و محل آن صحراهایی در سوریه است که داعش هنوز در آن قدرت دارد. از زمان شروع فصل جمع آوری قارچ‌های صحرایی (قارچ ترافل یا دنبلان) در فوریه گذشته، داعش بارها حملاتی را علیه کارگران در صحرای وسیع سوریه انجام داده است که با تیراندازی و آدم ربایی همراه بوده و ده‌ها نفر را کشته‌اند. بهمن ماه گذشته نیز در حمله تروریست‌های داعش به جنوب شرق شهر السخنه در حومه شرقی حمص، ۵۳ نفر از شهروندان سوری که مشغول جمع آوری قارچ دنبلان بودند، به شهادت رسیدند.

قارچ ترافل یا قارچ دنبلان یک قارچ غده ای شکل زیر زمینی است که بسیار خوش طعم بوده و خواص زیادی نیز دارد و در سوریه از ارزش بالایی (یک کیلوگرم حدود 20 دلار) برخوردار می باشد. از این رو مردم محلی برای گذران زندگی به جمع آوری و فروش این قارچ ارزشمند روی می آورند.

سازمان ناظر بر حقوق بشر سوریه، که مقرش در لندن است، می‌گوید از ماه فوریه به این سو بیشتر از ۲۳۰ نفر از جستجو کنندگان قارچ ترافل (بیشتر غیرنظامی) توسط داعش یا در اثر انفجار مین‌هایی که این گروه کار گذاشته است، کشته شده‌اند.

منبع: BBC


کشته شدن 6 نفر در مسیر یافتن قارچ ترافل

به گزارش هاگ به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه سانا به دنبال انفجار مین‌‌ های به‌ جامانده از تروریست‌های داعش در استان حمص (جنوب سوریه)، 6 غیرنظامی سوری که برای پیدا کردن قارچ ترافل راهی صحرا شده بودند، جان باختند.
کشته شدن 6 نفر در مسیر یافتن قارچ ترافل
بنا به گزارشات مین‌ زمانی منفجر شده‌ است که تعدادی از شهروندان این کشور در صحرای السخنه واقع در شرق استان حمص برای جمع‌‌آوری قارچ‌ دنبلان (قارچ ترافل) به سمت منطقه جبل المعور رهسپار شدند.
مین‌ منفجر شده از نوع ضدزره بوده‌ که از تروریست‌های داعش در منطقه به جامانده بود. براساس این گزارش، هنگام عبور خودروی حامل شهروندان سوری، مین‌ منفجر شده و در پی ان 6 نفر از آن‌ها جان خود را از دست داده‌اند.

خبرگزاری سوریه همچنین خاطرنشان کرد که 53 از شهروندان این کشور در تاریخ هفدهم ماه فوریه گذشته در حمله تروریست‌های داعش کشته شدند.
تمام 53 نفر یادشده برای جمع‌آوری قارچ دنبلان به جنوب شرق شهر السخنه رفته بودند که تروریست‌های داعش به آن‌ها حمله‌ ور شدند و آنها را قتل عام کردند.


(1401/11/24)

کشتار قارچ‌ چینان محلی توسط داعش

تروریست‌های داعش پیش از ظهر یکشنبه در جنوب شهر «تدمر» در شرق استان حمص دست به کشتار قارچ‌ چینان محلی زد و چهار تن از اهالی محلی که مشغول چیدن قارچ دنبلان بودند را کشته و ۱۰ نفر دیگر را زخمی کردند.

به گزارش هاگ از سانا افراد محلی در حال چیدن قارچ دنبلان در مناطق بیابانی بودند که مورد حمله داعش قرار گرفتند. زخمی‌ها در حالی به بیمارستان حمص منتقل شده‌اند که حال برخی از آن‌ها وخیم گزارش شده است.

<p>قتل عام جمع کنندگان قارچ ترافل هر ساله در فصل چیدن قارچ دنبلان که قیمت بالایی دارد رخ می‌دهد و عده‌ای از اهالی کشته و زخمی می‌شوند، از این رو به گفته برخی اهالی انگیزه تروریست‌ها از این حملات غارت محصول و فروش آن در بازار است.

بیابان‌های استان حمص و حومه شهر تدمر، همچنان با وجود گذشت سال‌ها از آزادسازی هراز چند گاهی شاهد حملات تروریست‌های داعش است و آن‌ها یا به اتوبوس نظامیان سوری یا به غیرنظامیان حمله می‌‌کنند.

در مقابل نیز نیروهای ارتش و نیروهای امنیتی سوریه هر از گاهی دست به عملیات‌های پاکسازی در بیابان‌های استان حمص، مناطق جنوبی رقه و مناطق مرزی عراق در استان دیرالزور می‌زنند.

 

منبع: شیعه نیوز


(1401/12/09)

10 کشته و 12 زخمی تلفات چیدن قارچ ترافل

بر اثر انفجار بقایای مهمات باقی مانده از تروریست‌های داعش در یک بیابان‌های استان حماه، 10 غیرنظامی کشته و 12 تن دیگر زخمی شدند.اهالی روستای «المستریحه» منطقه «سلمیه» در شرق استان حماه در حال جمع‌آوری قارچ دنبلان (ترافل) بودند که دو بمب باقی مانده از تروریست‌های داعش منفجر شد و 9 نفر کشته و دو نفر دیگر زخمی شدند.

در انفجار دیگری در شرق شهر «سلمیه» یک نفر از اهالی کشته و 9 نفر دیگر زخمی شدند. این افراد نیز در حال جمع‌آوری قارچ دنبلان بودند.

جمع‌آوری «قارچ دنبلان» در سوریه، 10 کشته و 12 زخمی به جا گذاشت

چندی پیش نیز 53 نفر از غیرنظامیان در شرق شهر «السخنه» در شرق استان حمص که در حال جمع‌آوری قارچ دنبلان بودند به دست تروریست‌های داعش کشته شدند. به گفته منابع سوری از آن‌جایی که این نوع قارچ قیمت بسیار بالایی دارد، تروریست‌ها با حمله به اهالی روستاها ماحصل تلاش آن‌ها را به غارت می‌برند تا با فروش قارچ‌ها منبع درآمدی خوبی برای خودشان به دست آورند.

بیابان‌های مرکزی و شرقی سوریه از بهترین مکان‌های دنیا برای رویش طبیعی قارچ دنبلان است، قارچی که در برخی کشورهای اروپایی کیلویی تا 17000 دلار نیز به فروش می‌رسد و در رستوران‌های گرانقیمت طبخ می‌شود. هر ساله چیدن این نوع قارچ‌ها در سوریه با تلفات زیادی همراه می‌شود

منبع: سانا


(30 بهمن 1401)

قتل عام 53 قارچ چین محلی توسط داعش

در حمله عناصر گروه تروریستی داعش در جنوب شرق شهر «السخنه» در شرق استان حمص (مرکز سوریه) ۵۳ نفر قارچ چین محلی کشته شده‌اند.
به گزارش هاگ از شبکه «المیادین»، شامگاه جمعه، به نقل از خبرگزاری «اسپوتنیک» و روزنامه سوری «الوطن» خبر داد که عناصر سازمان تروریستی داعش، جمعی از مردم سوریه را که در حال جمع کردن قارچ بوده‌اند، با اسلحه سبک و نیمه‌سنگین هدف قرار داده‌اند.
براساس این گزارش، شهروندان سوری قارچ چین در این حمله هدف تیراندازی مستقیم عناصر تروریست داعش قرار گرفته‌اند. یک منبع به خبرگزاری اسپوتنیک گفت که ۵۳ غیرنظامی، یک افسر و دو عضو بخش «محافظت از جاده‌های بین‌المللی» (وابسته به وزارت کشور سوریه) در این حمله جان باخته‌اند.
خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) نیز در گزارشی این خبر را تأیید کرد. «ولید عوده» مدیر اداره کل بیمارستان ملی تدمر در گفت‌و‌گو با خبرنگار سانا اظهار داشت که جسد ۵۳ نفر به بیمارستان تدمر منتقل شده و مشخص شده است که این افراد با تیراندازی مستقیم به ناحیه سرشان کشته شده‌اند.
عوده در ادامه خبر داد که در این حمله پنج نفر هم زخمی شده‌اند که پس از مداوا در بیمارستان تدمر، به بیمارستان‌های حمص انتقال داده‌ شده‌اند.
یکی از افرادی که از این حمله جان سالم به در برده، به خبرنگار سانا گفت که عناصر داعشی حتی خودروهای شهروندان سوری را نیز در منطقه مذکور به آتش کشیده‌اند.

 

تمامی اخبار جهان در حوزه قارچ را در مجله خبری-آموزشی هاگ بخوانید.
4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا