اخبار تولید قارچ سراسر کشوراخبار صنعت قارچ

کشت قارچ گانودرما برای اولین‌ بار در اسلام آباد غرب

قارچ دارویی گانودرما لوسیدوم

به گزارش خبرگزاری هاگ کامران کریمی مدیر جهاد کشاورزی اسلام آبادغرب گفت:کاشت توتون (تنباکو) به صورت آزمایشی در سطح ۲۰۰ متر مربع انجام شده و سابقه کشت این گیاه در سال‌های دور در دهستان شیان وجود داشته است و بسیاری از کشاورزان در این زمینه دارای تجربه هستند.

مدیر جهاد کشاورزی اسلام آباد غرب اضافه کرد: عمل برگ چینی گیاه تنباکو از اواخر بهار (خرداد) آغاز می‌شود و در چند مرحله تا اواخر شهریور انجام می‌گیرد و در طول سال 4 تا 5 نوبت می‌توان برگ‌ها را برداشت کرد.

خواص درمانی قارچ دارویی گانودرما لوسیدوم

کریمی در خصوص کشت قارچ دارویی گانودرما لوسیدوم نیز گفت: قارچ گانودرما در سطح ۴۰۰ متر مربع و در گلخانه یکی از کشاورزان روستای چقاگل این شهرستان کشت شده است  بیش از ۴۰۰ مواد مغذی در این قارچ دارویی مانند آنتی اکسیدان‌های مهم بتاگلوکان، استرول‌های گیاهی، پلی ساکاریدها، فسفر، پتاسیم، کلسیم و ویتامین‌های A,B ,C,D ,E وجود دارد.

مدیر جهاد کشاورزی اسلام آباد غرب اظهار داشت: وجود این مقدار مواد مغذی در قارچ گانودرما باعث بالا رفتن سیستم ایمنی بدن می‌شود و در درمان بسیاری از بیماری‌ها مثل سرطان، ام اس، دیابت، تنظیم قند خون، بهبود غدد تیرویید، کاهش وزن و زیبایی‌های پوست و ریزش مو کاربرد دارد.

کریمی گفت: قیمت بالای این قارچ دارویی و فروش تضمینی می‌تواند فرصت خوبی برای بیکاران جویای کار باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا