دانستنی‌ها درباره قارچ

کشف اکسیر جوانی

به قارچ گانودرما لقب اکسیر جوانی برای زیبایی‌های پوستی داده‌شده است.

پیشینه چندهزار ساله

قارچ گانودرما با چندین سال پیشینه هزار ساله خود برای درمان بیماری‌ها مورداستفاده قرار می‌گرفت اما در حال حاضر علاوه بر کاربرد قدیمی آن، این قارچ در محصولات آرایشی و بهداشتی هم مورداستفاده قرار می‌گیرد. گانودرما که در دنیای بیماری‌ها عنوانی تحت راز معجزه‌گر دارد این بار در دنیای زیبایی‌ها به این قارچ لقب اکسیر جوانی داده شد.

یکی از محصولات آرایشی بهداشتی این قارچ نوعی صابون است که کشور هند تولیدکننده آن است و به دیگر کشورها هم صادر می‌کند؛ از خواص این قارچ می‌توان به اثرات ضد باکتری و وجود مواد مغذی آن برای پوست اشاره کرد همچنین ویتامین‌های موجود در قارچ باعث می‌شود تا پوست هم از آن بهره‌مند شود.

حفظ رطوبت

قارچ گانودرما با حفظ رطوبت پوست و محافظت از آن باعث شفافیت و زیباتر شدن آن می‌شود. صابون گانودرما که غنی‌شده با ویتامین‌ها و مواد معدنی است موجب بهبود پوست‌های آسیب دیده می‌شود، همچنین دیده‌شده که این صابون مواد آلرژی‌زا را از پوست دور می‌کند چراکه مانع حساسیت‌های پوستی است

بسیاری از مصرف‌کنندگان صابون گانودرما بیماری‌های التهابی خود مثل سوختگی‌های نوری را با آن درمان می‌کنند چراکه این صابون علاوه بر درمان از عفونت‌های پوستی هم جلوگیری می‌کند.

 

تمامی دانستنی ها درباره قارچ ها را در مجله خبری-آموزشی هاگ بیاموزید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا