خواص قارچ ، فواید و ارزش غذایی انواع قارچ ها

سل بیماری می باشد که برای درمان آن کشف تازه ای صورت گرفته

بنا بر نظر پزشکان ویتامین D ازجمله مواد ضروری برای بیماران مبتلابه سل است؛ چراکه این ویتامین امکان ایجاد ترکیباتی برای مبارزه با سل دارد. باوجود آن‌که قرار گرفتن در معرض نور خورشید منجر به تولید ویتامین D می‌شود، اما برای کسب مقادیر بیشتر لازم است مکمل‌های صنعتی مصرف شود و این در حالی است که بسیاری از کشورهای توسعه‌نیافته دسترسی به چنین مکمل‌هایی ندارند.

سل (TB) یک بیماری عفونی ناشی از باکتری مایکوباکتریوم توبرکلوزیس است که اغلب به ریه‌ها حمله می‌کند. باوجود پیشرفت‌های قابل‌توجه درزمینه درمان سل در دهه‌های گذشته، این بیماری همچنان خطرناک‌ترین قاتل عفونی جهان است.

خواص قارچ صدفی

محققان دانشگاه” هوفنهایم آلمان ” دریافتند مصرف ” قارچ‌های صدفی ” که در برابر نور آفتاب قرار داشته‌اند، منبع مناسبی برای ویتامین D و مصرف آن روش مؤثری برای مبارزه با بیماری سل محسوب می‌شود. این محققان در یک آزمایش کنترل‌شده ۳۲ بیمار مبتلابه سل را به مدت ۴ ماه تحت درمان با ۱۴۶ میلی‌گرم ویتامین D به‌دست‌آمده از قارچ صدفی را به‌صورت نان غنی‌شده قراردادند.

در انتها، مشخص شد ۹۷ درصد از داوطلبان کمترین شدت این بیماری را در نظام ۵ امتیازی اندازه‌گیری شدت این بیماری دارند، در مقابل تنها ۲۱٫۵ درصد از بیماران یک گروه کنترل ۳۲ نفری که ویتامین D را مصرف نکرده بودند، چنین بهبودی را نشان می‌دادند. در تحقیقات جدید محققان به دنبال راهی برای خشک‌کردن قارچ در برابر نور خورشید هستند تا بیشترین میزان نور خورشید و ویتامین D را جذب کند.

برای مطالعه جدیدترین مقالات خواص قارچ، هاگ را دنبال کنید.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا