اخبار علمی حوزه قارچ

کشف یک گونه قارچ نورانی در هندوستان

قارچ نور زرد چیست؟

آکادمی علوم چین اعلام کرد: یک گروه تحقیقاتی موفق به کشف یک گونه جدید قارچ نورانی در آسیا شدند.

به گزارش خبرگزاری هاگ محققان موسسه گیاه شناسی کونمینگ چین به همراه محققان هندی از سال ۲۰۱۸ تحقیقات علمی متعددی را در شمال شرقی هند انجام دادند و یک گونه جدید از قارچ های بسیار نادری را شناسایی کردند که همواره از خود نور منتشر می کنند؛ آنها این گونه جدید از قارچ نورانی را بر روی یک بامبو مرده در شمال شرقی هند پیدا کردند.

در حقیقت پیش از این نیز نمونه‌های دیگری از گیاهان شناسایی شده اند که در شرایط خاصی می‌توانند از خود نور منتشر کنند اما این از معدود دفعاتی است که قارچی شناسایی می‌شود که چنین قابلیتی دارد.

بعد از کشف یک گونه قارچ نورانی، تجزیه و تحلیل ها نشان داد که این قارچ، گونه جدیدی متعلق به دسته Roridomyces است. بر اساس گزارش ها، این اولین بار است که قارچ دسته Roridomyces در هند کشف می شود. این نوع قارچ به طور گسترده در مناطق معتدل وجود دارد.

قارچ نور زرد

پیش از این نیز محققان دانشگاه سائوپائولو در برزیل یک گونه دیگر قارچ نورانی را شناسایی کردند. این قارچ که Eternal Light Mushroom نام دارد یکی از ۷۱ گونه شناخته شده از قارچ ‌های نورافشان است.

این قارچ نور زرد مایل به سبز از خود منتشر می‌کند و جالب این‌که بیشتر در مناطقی نزدیک به سائوپائولو رشد می‌کند.

کشف این گونه جدید از قارچ‌ها از این جهت برای محققان اهمیت دارد که می‌توان از آنها در تحقیقات پزشکی، کشاورزی و بوم شناسی استفاده کرد.

در حال حاضر پژوهش های پزشکی بسیاری بر روی نشانگرهای نورانی انجام می ‌شود. از این نشانگرها می ‌توان در شناسایی فاکتورهای سرطان زا و در نهایت درمان این بیماری استفاده کرد.

منبع ایرنا.

اخبار علمی در حوزه قارچ را با هاگ بخوانید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا