حوادث صنعت قارچ

کشف ۵۲ کیلو و ۵۰۰ گرم قارچ ترافل قاچاق در مراوه تپه

این محموله از یک دستگاه خودروی آژانس تلفنی پراید کشف و ضبط شد

به گزارش هاگ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، کشف ۵۲ کیلو و ۵۰۰ گرم قارچ ترافل قاچاق در مراوه تپه، رئیس منابع طبیعی مراوه تپه از کشف ۵۲ کیلو و ۵۰۰ گرم قارچ ترافل قاچاق در این شهرستان خبر داد.

برزین گفت: ۵۲ کیلو و ۵۰۰ گرم قارچ ترافل سیاه در ایست و بازرسی سه راهی چاتال حوزه استحفاظی منابع طبیعی شهرستان مراوه تپه با همکاری نیرو‌های انتظامی کشف و ضبط شد.

او گفت: این محموله از یک دستگاه خودروی آژانس تلفنی پراید کشف و ضبط شد و ۲ نفر در این رابطه دستگیر شدند.

برزین گفت: پس از تشکیل پرونده این افراد به مراجع قانونی تحویل داده شدند.

او گفت: از ابتدای سال تاکنون این سومین محموله کشف شده ترافل در شهرستان بوده و در مجموع تاکنون ۷۹ کیلوگرم از این قارچ در مراوه تپه کشف شده است.

برزین ادامه داد: قارچ ترافل به‌عنوان نوعی قارچ خوراکی گران‌ قیمت و کمیاب که در زبان محلی به نام دُنبَلان مشهور است به طور معمول در ۲ فصل بهار و تابستان و در مناطق جنگلی دارای پوشش گیاهی انجیلی، بلوط و ولیک رشد می‌کند.

ایشان افزود: این قارچ در گونه‌های مختلف به رنگ‌های قرمز تیره، خاکستری، سفید و سیاه یافت می‌شود که در منطقه گلیداغ و در جنگل‌های طبیعی پای درختان بلوط رشد می‌کند.

وی با بیان اینکه قارچ ترافل شکلی شبیه به سیب زمینی دارد و اندازه آن از یک فندق تا یک پرتقال است، گفت: جمع آوری این قارچ خلاف قانون و مقررات منابع طبیعی است زیرا با شخم زدن اراضی جنگلی برای خارج کردن قارچ به نهال‌های رشد کرده در سطح جنگل آسیب رسیده و زادآوری این منابع خدادادی را تهدید می‌کند.

قیمت بالای قارچ ترافل یا همان دنبلان کوهی در سال‌های اخیر، بلای جان جنگل‌های هیرکانی شده و سودجویان به دنبال قارچ تیشه به ریشه این درختان می‌زنند.

برداشت قارچ ترافل به صورت جدی به جنگل‌ها و مراتع صدمه می‌زند و در برخی موارد باعث آفات و بیماری‌ها در جنگل‌ها خواهد شد وبرداشت آن ممنوع است.

اخبار حوادث صنعت قارچ را در هاگ بخوانید.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا