اخبار عمومی و گزارش

کشف بیش از یک کیلوگرم ترافل قاچاق در مینودشت

در این عملیات یک دستگاه خودرو توقیف و یک متهم دستگیر شد

یک کیلوگرم ترافل قاچاق کشف شد. کشف یک کیلو و ۶۳۰ گرم قارچ ترافل (دنبلان) قاچاق در شهرستان مینودشت توسط فرمانده انتظامی این شهرستان مخابره شد.

به گزارش هاگ، سرهنگ علی اکبر بای اظهارکرد: به دنبال کسب خبری مبنی بر حمل و نگهداری ترافل قاچاق در یک خودرو در شهر مینودشت، موضوع در دستور کار ماموران یگان امداد شهرستان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی مینودشت افزود: ماموران انتظامی به محل اعزام و پس از هماهنگی با مرجع قضائی، در بازرسی از خودرو مذکور مقدار یک کیلو و ۶۳۰ گرم قارچ ترافل قاچاق کشف کردند.

وی گفت: در این عملیات یک دستگاه خودرو توقیف و یک متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

قارچ «ترافل» که به نام دُنبَلان هم شناخته می‌شود، نوعی قارچ خوراکی گران‌قیمت و کمیاب است. این قارچ در گونه‌های مختلف به رنگ‌های قرمز تیره، خاکستری، سفید، بنفش و سیاه یافت می‌شود.

برای آشنایی بیشتر با قارچ ترافل مقاله قارچ ترافل (truffle) یا قارچ دنبلان چیست؟ را مطالعه نمایید. و با مقاله طمع بومیان برای قارچ ترافل (دنبلان) بلای جان جنگل هیرکانی و طبیعت گلستان درباره اهمیت توجه به جنگلهای استان گلستان و لزوم فرهنگ سازی در این زمینه بیشتر آشنا شوید. در تالار گفتگوی هاگ منتظر شماییم تا با متخصصان و فعالان در این زمینه بیشتر به گفتگو بپردازید و درباره کشت صنعتی آن برای نجات جنگلهای هیرکانی با هم تبادل نظر نمایید. یک کیلوگرم ترافل قاچاق کشف شد.

کشف ۲۳ کیلوگرم قارچ ترافل در مینودشت
قارچ ترافل یا قارچ دنبلان

کشف 20 کیلو ترافل قاچاق در مینودشت

فرمانده نیروی انتظامی مینودشت از کشف ۲۰ کیلو گرم قارچ ترافل قاچاق در این شهرستان، خبر داد.
به گزارش هاگ به نقل از گلستان ما؛ سرهنگ “علی اکبر بای” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: بدنبال کسب خبری مبنی بر حمل و نگهداری ترافل قاچاق در سطح شهر، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران یگان امداد شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: ماموران انتظامی پس از هماهنگی با مرجع قضائی به محل اعزام و در بازرسی از این خودرو مقدار 20 کیلو گرم قارچ ترافل قاچاق کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان مینودشت در پایان گفت: در این عملیات یک دستگاه خودرو توقیف و یک متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع ذیصلاح معرفی شد.

قارچ ترافل یا طلای سفید!!! گران‌ترین غذای دنیا !!! قارچ ترافل (truffle) یا همان قارچ دنبلان به‌ عنوان گران‌ قیمت‌ ترین غذای سال ۲۰۱۶ شناخته شد به‌طوری‌ که ارزش این غذا از ماهی خاویار هم بیشتر بوده است!!!

این قارچ در عمق ۳۰ سانتیمتری در خاک و نزدیک به ریشه برخی گیاهان و درختان می‌روید. قارچ دنبلان یا همان قارچ ترافل حاوی بیش از ۱۵ نوع پروتئین و ویتامین است و اندازه این قارچ از یک فندق تا یک پرتقال متغیر است و همچنین این قارچ شکلی شبیه سیب‌زمینی دارد.

در ایران در شهرستان مانه و سملقان رویش این قارچ دیده شده‌ است؛ در برخی از مراتع شهرستان طارم استان زنجان، نادرترین قارچ های دنبلان کوهی جهان شناسایی شده اند. اما بیشترین رویش آن در جنگل های استان گلستان می باشد. قارچ دنبلان کوهی در سال های پر باران و فصل پاییز و نیز از اول اسفند تا نیمه اول فروردین در مراتع شهرستان طارم رشد می کنند زیرا با گیاهان مرتعی همزیستی دارند.

اما محل رشد اصلی این قارچ که به آن عنوان طلای سفید هم داده‌اند معمولاً در منطقه آلبا در شمال ایتالیاست که مردم این منطقه با کمک سگ‌های خود سعی در پیدا کردن این قارچ دارند. رایحه دنبلان سفید زمستانی در بین دنبلان های دیگر بسیار دلپذیر و بی نظیر است. نمونه هایی که در کنار درختان بلوط رشد می کنند دارای ماندگارترین عطر (طولانی مدت) و نمونه هایی که در کنار درختان فندق رشد می کنند، شدیدترین بو را دارند.(۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ )

اخبار عمومی و گزارش صنعت قارچ را در هاگ دنبال کنید.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا