اخبار تولید قارچ سراسر کشور

کلنگ مجتمع پرورش قارچ در اردکان به زمین زده شد

این طرح در راستای کمک به خانواده‌های بی‌ بضاعت زندانیان اجرا می‌شود

کلنگ مجتمع پرورش قارچ در اردکان به زمین زده شد، به گزارش خبرگزاری هاگ به نقل از فارس از اردکان، حجت‌الاسلام سید اسماعیل شاکر در این مراسم ضمن تبریک اعیاد ماه رجب با اشاره به اهمیت دین اسلام در رسیدگی به خانواده‌های نیازمند و زندانیان، اظهار کرد: در کنار پرداخت مستمری به نیازمندان و برآورده کردن نیاز های فوری آنها لازم است که زمینه فعالیت و کارهای تولیدی وجود داشته باشد تا این خانواده‌ها بتوانند عزتمندانه و با آبرو کسب درآمد کنند.

حسین صالحی مدیر عامل انجمن حمایت از زندانیان شهرستان اردکان نیز در این مراسم گفت:مجتمع پرورش قارچ در اردکان در زمینی به مساحت ۱۲ هزار و ۸۰۰ مترمربع و زیربنای بیش از ۴ هزار مترمربع در ۱۲ فاز شامل ۳۶ سالن ساخته می‌شود.

صالحی اظهار داشت: در فاز نخست این پروژه تعداد سه سالن ۷۸ متری به صورت پایلوت و با هزینه‌ای قریب به یک میلیارد تومان از محل کمک‌ های خیرین و سایر منابع مالی احداث می‌شود.

وی گفت: این طرح در راستای کمک به خانواده‌های بی‌ بضاعت زندانیان اجرا می‌شود تا زمینه خودکفایی این خانواده‌ها فراهم شود و با بهره‌ برداری کامل از این پروژه زمینه اشتغال برای بیش از ۴۰ نفر به صورت مستقیم فراهم خواهد شد.

افتتاح فاز اول مجتمع تولید و پرورش قارچ
افتتاح فاز اول مجتمع تولید و پرورش قارچ انجمن حمایت زندانیان اردکان در اواخر سال جاری

افتتاح فاز اول مجتمع تولید و پرورش قارچ

به گزارش هاگ به نقل از آسیا نیوز / یزد: به گزارش روابط عمومی اداره کل زندان های یزد، در این بازدید محمد رضا رفیعی زاده معاون سلامت، اصلاح وتربیت زندانهای یزد با اشاره به اهمیت اشتغال زندانیان و خانواده آنها ،احداث مجتمع تولید و پرورش قارچ ویژه اشتغال خانواده زندانیان را یکی از اقدامات شایسته در جهت دستورالعملهای سازمانی برشمرد.
همچنین حسین صالحی مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان اردکان با اشاره به روند رو به رشد احداث پروژه مجتمع تولید قارچ این انجمن،از بهره برداری فاز اول این مجمتع در اواخر سال جاری خبر داد.
وی گفت:مجتمع تولید و پرورش قارچ انجمن حمایت زندانیان اردکان در زمینی به مساحت ۴هزار متر در حال ساخت می باشد که سه سالن ۶۰ متری در هر فاز معین شده است.
صالحی افزود: هرسالن از این مجتمع ظرفیتی بین ۳۵ تا ۴۵ تن کمپوست را دارا می باشد که  پس از بهره برداری کامل این پروژه، زمینه اشتغال تعداد زیادی از خانواده های زندانیان فراهم می شود.
منبع: اسیا نیوز(۵ دی ۱۴۰۰ )
اخبار تولید قارچ را در هاگ بخوانید.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا