اخبار تولید قارچ سراسر کشور

کمپوست قارچ برای حفظ محيط زيست

کلش گندم به دلیل خاصیت اشتعال‌زایی که دارد برای محیط‌زیست کشور خطرآفرین است

کمپوست قارچ برای حفظ محيط زيست مناسب است. این محصول که با حدود نصف قیمت خارجی خود در کشور عرضه می‌شود از خروج سالیانه بیش از یک میلیون یورو از کشور جلوگیری و همچنین موجبات اشتغال‌ زایی برای جوانان را نیز فراهم آورده که این امر در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری پیرامون ‘تولید ملی، سرمایه ملی’ صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری هاگ- مهدی رجبی روز شنبه طی نشستی با اهالی رسانه بابیان این مطلب که این‌که این واحد با تولید سالیانه ١٠٠ هزار تن کمپوست قارچ، ٢٣ درصد بازار کشور را در اختیار دارد، افزود: ساخت کمپوست سازی فاز سه (میسلیوم دوانی شده) با ظرفیت ٨٠ هزار تن در سال را به‌منظور توسعه فعالیت‌هایمان آغاز کرده‌ایم که امید آن می‌رود ظرف ١٨ ماه آینده به بهره‌برداری برسد.

توضیحات درباره فعالیت شرکت

این مدیرعامل در توضیحات بیشتر فعالیت این شرکت، اضافه کرد: در فرایند تولید کمپوست از کلش گندم و کودمرغی استفاده می‌شود که کمپوست سازی ضمن فراهم آوردن بازاری مناسب برای این دو محصول توانسته نقش مهمی را در حفظ محیط‌زیست کشور إیفا کند.

وی با اشاره به اینکه، کلش گندم به دلیل خاصیت اشتعال‌زایی که دارد برای محیط‌زیست کشور خطرآفرین است و واحدهای کمپوست با خرید این محصول باقیمت ٥٠ درصد گندم از این خطر جلوگیری می‌کنند، همچنین کودمرغی غیرقابل‌مصرف در کشاورزی را در فرایند تولیدشان مورداستفاده قرار می‌دهند.

رجبی در توضیحات خود ضمن اشاره به کمپوست قارچ برای حفظ محيط زيست و تولید بذر قارچ، تصریح کرد: این واحد تولیدی موفق به انتقال دانش فنی از صفر تا ۱۰۰ شده و کیفیت بذر تولیدشده در این واحد قابلیت رقابت با بذرهای خارجی را دارد.

صرفه‌جویی ارزی

این تولیدکننده قارچ درباره کیفیت تولیدی این واحد بیان کرد: این محصول که با حدود نصف قیمت خارجی خود در کشور عرضه می‌شود از خروج سالیانه بیش از یک میلیون یورو از کشور جلوگیری و همچنین موجبات اشتغال‌زایی برای جوانان را نیز فراهم آورده که این امر در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری پیرامون ‘تولید ملی، سرمایه ملی’ صورت گرفته است.

وی در مورد پروژه‌های آینده این شرکت، اعلام کرد: این واحد تولیدی برنامه ساخت واحد ماشین‌سازی و تجهیزات صنعت قارچ در داخل کشور تحت لیسانس شرکت‌های ایتالیایی و همچنین برنامه فرآوری قارچ در آینده نزدیک در دستور کار دارد.

این مدیرعامل شرکت در بیانات خود  فرهنگ‌سازی و افزایش اطلاعات عمومی مردم نسبت به مصرف قارچ را امری مهم دانسته و در همین رابطه اضافه کرد: با توجه به فواید این محصول و مفید بودنان برای سلامتی به نظر می‌رسد، نیاز است فرهنگ‌سازی لازم صورت گیرد.

تولید بذر داخلی، از صفر تا صد

این تولیدکننده قارچ با اشاره به موضوع مهم تولید بذر قارچ در داخل کشور، در همین رابطه اضافه کرد: در این حوزه موفق به انتقال دانش فنی از صفر تا صد شده‌ایم و کیفیت بذر تولیدشده داخلی قابلیت رقابت با بذرهای خارجی دارد.

این تولیدکننده بخش کشاورزی با مقایسه موارد موجود خارجی، تصریح کرد: این محصول که با حدود نصف قیمت خارجی خود در کشور عرضه می‌شود از خروج سالیانه بیش از یک میلیون یورو از کشور جلوگیری کرده و موجبات اشتغال‌زایی برای جوانان را نیز فراهم آورده است که این امر در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری پیرامون “تولید ملی، سرمایه ملی” صورت گرفته است. در ادامه، این تولیدکننده از راه‌اندازی کمپوست فاز سه قارچ (کمپوست میسیلیوم دوانی شده) طی ١٨ ماه آینده خبر داد.

اخبار تولید قارچ را در هاگ بخوانید.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا