اخبار جهان در حوزه قارچ

کمک MAIWP به اصناف پرورش قارچ

هشت پروژه کشاورزی پرورش قارچ در سراسر قلمرو فدرال تحت این برنامه اجرا شده است

کمک MAIWP به اصناف پرورش قارچ، شورای اسلامی مذهبی منطقه فدرال (MAIWP) کوالالامپور از نوامبر گذشته 15 صنف مختلف که زکات پرداخت می‌کرده است را برای شرکت در برنامه  ‘Laman Cendawan Asnaf’ معرفی کرده تا از طریق آن در بخش کشاورزی مانند پرورش قارچ خوراکی درآمد کسب کنند.

دکتر عبدالعزیز عبدالرحمن، رئیس MAIWP  سری گفت که گروه اصناف در پروژه‌ی Desa Tun Razak People’s Housing  (PPR)  قارچ صدفی را در نظر گرفته است تا به درآمدزایی شرکت‌کنندگان منجر شود.

او امروز پس از راه‌ اندازی این برنامه در مسجد زید بن ثابت به خبرنگاران گفت: “این برنامه، سهم اجتماعی MAIWP در حمایت از تلاش های وزارت کشاورزی و امنیت غذایی برای تقویت امنیت غذایی کشور است.”

وی افزود که به هر شرکت کننده یک خانه قارچ (سالن کوچک پرورش قارچ) به ابعاد 4.5 متر در 6 متر داده شده است که در نزدیکی منطقه مسکونی آنها قرار دارد و می تواند پنج هزار بلوک قارچ خوراکی را در خود جای دهد. وی گفت: «انتظار می رود شرکت کنندگان ماهیانه 5.5 میلیون تومان بهره مالی داشته باشند.»

او در خصوص کمک MAIWP به اصناف پرورش قارچ گفت: مبلغ 547،500 رینگیت، معادل 5،130،000 تومان برای کل این پروژه با همکاری راهبردی یااسان الحکمه اختصاص داده که به مدت یک سال بر برنامه نظارت خواهند کرد تا اطمینان حاصل شود که به شرکت‌کنندگان آموزش و راهنمایی لازم در مورد پرورش قارچ خوراکی داده شده است.

عبدالعزیز گفت که امسال، هشت پروژه کشاورزی مانند فلفل، بادمجان و پرورش قارچ در سراسر قلمرو فدرال تحت این برنامه اجرا شده است، و به زودی 10 پروژه کشاورزی دیگر در سال آینده نیز انجام خواهد شد.

کمک مالی سازمان MAIWP به اصناف
کمک مالی سازمان MAIWP به اصناف
اخبار جهان در حوزه قارچ را با هاگ پیگیری کنید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا