غذای ایرانی با قارچ

آموزش آشپزی : کوفته قارچ و عدس (غذای گیاهی)

آشپزی با قارچ : دستور پخت کوفته قارچ و عدس

در سری مقالات آموزش آشپزی با قارچ مجله خبری هاگ ، این بار سراغ یک غذای ایرانی پرطرفدار یعنی کوفته قارچ و عدس خوشمزه رفته ایم. کوفته همان طور که از نامش پیداست غذاییست که در قدیم از گوشت کوبیده شده در هاون و باقی مواد له شده به علاوه برنج درست می شده است. اما کوفته ای که امروز قصد آموزش دستور پخت آن رغا داریم بدون گوشت بوده و پروتئین ان توسط قارچ تامین می شود از این رو یک غذای گیاهی بوده و برای افراد گیاهخوار نیز مناسب می باشد.در ادامه با طرز تهیه کوفته قارچ و عدس خوشمزه همراه ما باشید.

مواد لازم:
  1. عدس پخته: 4 پیمانه
  2. پیاز رنده شده: 1 عدد
  3. هویج ریز خردشده: 2 عدد
  4. کرفس ریز خردشده: 2 ساقه
  5. سیر له‌شده1 حبه
  6. پودر آویشن: 1 قاشق چایخوری
  7. نمک: 2 ق چ
  8. رب گوجه‌فرنگی2 قاشق سوپخوری
  9. قارچ ریز خردشده: 220 گرم
  10. تخم‌ مرغ3 عدد
  11. پنیر پارمزان رنده شده: 1/2 پیمانه
  12. پودر سوخاری: 1/2 پیمانه
  13. ریحان خردشده: 1/2 پیمانه
  14. گردو ریز خردشده: 1/4 پیمانه
  15. روغن: به مقدار لازم

 

طرز تهیه :

در یک تابه مقداری روغن بریزید، پیاز و سیر را داخل آن تفت دهید. بعد ازآن‌که نرم و طلایی شدند، تکه‌های کرفس و هویج را بریزید و به تفت دادن ادامه دهید، سپس رب گوجه‌فرنگی را بریزید. بعد از 3 دقیقه قارچ‌های خردشده، پودر آویشن و نمک را به بریزید. مواد را حدود 12 دقیقه تفت دهید تا آب سبزیجات بخار شود.

بعد از آماده شدن مخلوط سبزیجات، آن را داخل یک کاسه بزرگ بریزید و صبر کنید تا به دمای محیط برسد، سپس عدس پخته را بدون آب داخل کاسه بریزید. تخم مرغ‌ها، پنیر، ریحان و گردوی خردشده و پودر سوخاری را هم بریزید. مواد را خوب با هم مخلوط کرده و ورز دهید تا مایه کوفته آماده شود. مقداری از مایه را بچشید و در صورت نیاز نمک بیشتری اضافه کنید. ظرف را به مدت 25 دقیقه داخل یخچال قرار دهید.

بعد از زمان ذکرشده فر را با دمای 180 درجه‌ی سانتی‌گراد روشن کنید تا گرم شود. ظرف موردنظرتان را با کمی روغن چرب کنید. مقداری از مایه کوفته را بردارید و آن را گرد کنید تا اندازه یک توپ کوچک شود. کوفته‌ها را بافاصله از هم داخل ظرف بچینید. ظرف را به مدت 30 دقیقه داخل فر قرار دهید تا کوفته‌ ها آماده شود. در یک کاسه همه مواد سس را بریزید و باهم مخلوط‌کنید. موقع سرو سس را روی کوفته‌ ها بریزید. حال کوفته قارچ و عدس ما آماده سرو کردن می باشد.

نوش جان

امیدواریم که از طبخ و میل کردن این غذای گیاهی خوشمزه ایرانی در کنار خانواده و عزیزان لذت ببرید. لطفا نظرات ارزشمند خود در رابطه با مقالات آموزش آشپزی با قارچ ، را با ما در میان بگذارید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا