آموزش آشپزی با قارچ های خوراکیغذای ایرانی با قارچ

آموزش آشپزی : کوفته مرغ و قارچ

آشپزی با قارچ : طرز تهیه کوفته مرغ و قارچ

در سری مقالات آموزش آشپزی با قارچ مجله خبری هاگ ، این بار سراغ یک غذای ایرانی پرطرفدار یعنی کوفته مرغ و قارچ خوشمزه رفته ایم. کوفته همان طور که از نامش پیداست غذاییست که در قدیم از گوشت کوبیده شده در هاون و باقی مواد له شده به علاوه برنج درست می شده است. در ادامه با طرز تهیه کوفته مرغ و قارچ خوشمزه همراه ما باشید.

مواد لازم:
  1. مرغ: 500 گرم
  2. قارچ: 200 گرم
  3. سس مایونز: 1 قاشق غذاخوری
  4. خردل: 1 قاشق چایخوری
  5. روغن: 1 قاشق غذاخوری
  6. سرکه: 1/2 قاشق چایخوری
  7. جعفری: 1 قاشق غذاخوری (خردشده)
  8. گوجه‌ فرنگی: 5 عدد
  9. آب‌لیمو: 1 قاشق چایخوری
  10. پیاز: 4 عدد
  11. سیر: 4 حبه
  12. نمک و فلفل: مقدار لازم

 

طرز تهیه:

2 حبه سیر و 1 پیاز را تفت دهید، قارچ‌ها را به پیاز اضافه نمایید و تفت دهید تا آب قارچ کشیده شود گوشت مرغ خردشده، مخلوط قارچ و پیاز تفت خورده، سرکه، آب‌لیمو، سس مایونز، سس خردل، جعفری خردشده، 1 قاشق روغن و نمک و فلفل را داخل میکسر ریخته و مخلوط‌کنید تا مایه کوفته یکسان شود.

از مایه کوفته تکه‌هایی به‌اندازه یک گردو بردارید و با دستتان به شکل گرد حالت دهید. کوفته‌ها را داخل روغن بریزید و تفت دهید تا رنگ کوفته‌ها طلایی شود سپس کناری قرار دهید تا خنک شود. برای تهیه سس کوفته ابتدا 3 پیاز و 2 حبه سیر باقی‌مانده را تفت دهید سپس گوجه، نمک و فلفل را به آن اضافه کنید، حرارت را زیاد کنید تا سس شروع به جوشیدن کند.

پس‌ازاینکه سس به جوش آمد حرارت را ملایم کنید و کوفته‌ها را به سس اضافه کنید، در قابلمه را نیمه‌باز بگذارید و 10 دقیقه صبر کنید تا سس غلیظ شود سپس کوفته‌ها را همراه با برنج، نان و … سرو کنید.

نوش جان

امیدواریم که از طبخ و میل کردن این غذای خوشمزه ایرانی در کنار خانواده و عزیزان لذت ببرید. لطفا نظرات ارزشمند خود در رابطه با مقالات آموزش آشپزی با قارچ ، را با ما در میان بگذارید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا