غذای ایرانی با قارچ

آموزش آشپزی : کوکو سبزی با قارچ (غذای گیاهی)

آشپزی با قارچ : دستور پخت کوکو سبزی با قارچ (غذای گیاهی)

در سری مقالات آموزش آشپزی با قارچ مجله خبری هاگ ، این بار سراغ یک غذای ایرانی لذیذ یعنی کوکوی خوشمزه طبخ شده با قارچ رفته ایم. غذای امروز ما نوع متفاوتی از کوکو سبزی است که در طبخ آن قارچ نیز بکار رفته است. این غذا به علت نداشتن گوشت یک غذای گیاهی محسوب می شود و گزینه مناسبی برای افراد گیاهخوار یا وجترین می باشد. در ادامه با طرز تهیه کوکو سبزی و قارچ همراه ما باشید.

 

مواد لازم:

  1. سبزی كوكو پاك كرده: 250 گرم
  2. تخم‌مرغ: 4 عدد
  3. قارچ: 250 گرم
  4. پنير موزارلا: 150 گرم
  5. پياز سرخ شده: 2 ق س
  6. نمك: 1/2 ق چ
  7. آبليمو: 2 ق س
  8. سير له شده: 1 حبه
  9. روغن براي سرخ كردن: 4 ق س
  10. زردچوبه: 1 ق چ
  11. فلفل: به ميزان لازم

 

طرز تهیه:

سبزی را شسته و خرد مي‌كنيم. قارچ‌ها را هم شسته، اسلايس کرده و درون تابه‌ای داغ كمی روغن ريخته و قارچ‌ها را تفت می دهيم. آبليمو را هم جهت جلوگيری از سياه شدن قارچ به آن اضافه مي‌كنيم. پياز و سير را هم به آن اضافه كرده و به تفت دادن ادامه می دهيم تا جايی كه قارچ آب نداشته باشد.

درون يك تابه روغن ريخته، پس از داغ شدن، مايه كوكو را به آن اضافه می كنيم؛ برای اين كار مايه كوكو بهتر است نازك ريخته شود. حرارت را كم كرده و در ظرف را می گذاريم، يك طرف آن، كه خودش را گرفت، كوكو را كامل برگردانده تا طرف ديگر آن هم بسته شود.

در ادامه

لازم به ذكر است اين كوكو نبايد زياد سرخ شود؛ چون اگر خشك شده و نمي‌توان آن را دولا كرد. كوكو را روی يك كاغذ روغنی قرار داده و كاغذ را روي يك حوله قرار می دهيم تا كمی نرم شود، سپس مايه قارچ و پياز را وسط كوكو قرار می دهیم، پنير را به آن اضافه كرده و كوكو را از وسط تا مي‌كنيم.

بهتر است با كمك حوله و كاغذ اين كار انجام شود، سپس آن را به مدت 20 دقيقه در طبقه وسط فر با حرارت 180 درجه سانتي‌گراد قرار مي‌دهيم تا پنير آب شود. پس از خارج كردن از فر، كوكو را درون ظرف مورد نظر خالی می کنیم و اطراف آن را با سبزی دلخواه تزيين می كنيم. وقتي اين كوكو سبزی را برش می زنيم لايه‌های قارچ و پنير وسط آن به رنگ سفيد و اطرافش به رنگ سبز است.

نوش جان!!!

امیدواریم که از طبخ و میل کردن این غذای خوشمزه در کنار خانواده و عزیزان لذت برده باشد. لطفا نظرات ارزشمند خود در رابطه با مقالات آموزش آشپزی با قارچ ، را با ما در میان بگذارید.

 

 

برای دیدن دستورات بیشتر غذای ایرانی با قارچ حتما هر روز سایت هاگ را چک کنید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا