غذای ایرانی با قارچ

آموزش آشپزی : کوکوی قارچ و جوانه ماش (غذای گیاهی)

آشپزی با قارچ : طرز تهیه کوکوی قارچ و جوانه ماش

در سری مقالات آموزش آشپزی با قارچ مجله خبری هاگ ، این بار سراغ یک غذای ایرانی لذیذ یعنی کوکوی خوشمزه طبخ شده با قارچ رفته ایم. غذای امروز ما کوکوی قارچ و جوانه ماش است. پیش از این در مورد خواص قارچ زیاد صحبت کرده ایم و از طرفی نیز جوانه ماش هم بسیار پرخاصیت و سودمند برای بدن می باشد. این غذا به علت نداشتن گوشت یک غذای گیاهی محسوب می شود و گزینه مناسبی برای افراد گیاهخوار یا وجترین می باشد. در ادامه با طرز تهیه کوکوی قارچ و جوانه ماش همراه ما باشید.

 

مواد لازم:

  1. قارچ: 300 گرم
  2. تخم‌ مرغ: 4 عدد
  3. جوانه ماش: 100 گرم
  4. پیاز: 1 عدد
  5. ذرت:2 قاشق غذاخوری
  6. زیره: 1 قاشق چایخوری
  7.  زعفران: 1 قاشق چایخوری
  8.  نمک و فلفل: به میزان لازم

 

طرز تهیه:

ابتدا پیاز را نگینی خردکنید و تفت دهید. قارچ را هم خرد و به پیاز اضافه کنید. به مدت 3 دقیقه سرخ‌ کنید. مواد را از روی حرارت بردارید و چند دقیقه صبر کنید تا خنک شود. سپس تخم‌ مرغ‌ها را به همراه جوانه، نمک و فلفل، زیره، ذرت و زعفران به پیاز و قارچ اضافه کنید. مایع کوکو را داخل روغن داغ بریزید و بعد از این‌که یک طرف آن سرخ شد، برگردانید. حال کوکوی قارچ و جوانه ماش ما آماده سرو است.

نوش جان!!!

امیدواریم که از طبخ و میل کردن این غذای خوشمزه در کنار خانواده و عزیزان لذت برده باشد. لطفا نظرات ارزشمند خود در رابطه با مقالات آموزش آشپزی با قارچ ، را با ما در میان بگذارید.

 

برای دیدن دستورات بیشتر غذای ایرانی با قارچ حتما هر روز سایت هاگ را چک کنید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا