غذای ایرانی با قارچ

آموزش آشپزی : کوکو سیب زمینی و قارچ

آشپزی با قارچ : طرز تهیه کوکو سیب زمینی و قارچ

در ادامه سری مقالات آموزش آشپزی با قارچ مجله خبری هاگ ، این بار سراغ یک غذای ایرانی خوشمزه یعنی کوکو سیب زمینی و قارچ رفته ایم. کوکو سیب زمینی به علت نداشتن گوشت یک غذای گیاهی محسوب می شود و گزینه مناسبی برای افراد گیاهخوار یا وجترین می باشد. در ادامه با طرز تهیه کوکو سیب زمینی و قارچ همراه ما باشید.

مواد لازم:
  1. کره: ۲ قاشق غذاخوری
  2. سیب‌ زمینی۵۰۰ گرم
  3. قارچ خرد شده۱۷۵ گرم
  4. تخم‌ مرغ زده‌ شده۱ عدد
  5. سیر له‌ شده۲ حبه
  6. روغن: به میزان لازم
  7. آرد: به میزان لازم
  8. نمک: به میزان لازم
  9. فلفل: به میزان لازم
  10. پیاز: 1 قاشق غذاخوری

 

طرز تهیه:

در ابتدا سیب‌ زمینی را پخته و له کنید. کره را در تابه‌ای مناسبی بریزید تا ذوب شوند سپس قارچ و سیر را به مدت ۵ دقیقه در کره تفت دهید و روغن اضافی قارچ و سیر را از تابه خارج کنید. سپس سیب‌ زمینی و فلفل و سیر و نمک و قارچ و تخم‌ مرغ و پیاز را با یکدیگر به خوبی مخلوط‌ کنید و ورز دهید. حالذ آرد روی آن‌ها ریخته، توجه داشته باشید که مخلوط کوکو را باید به خوبی با آرد آغشته و مخلوط کنید. سپس روغن را در تابه‌ای مناسب بریزید و مایه کوکو را به صورت شامی مانند یا کلی در تابه بریزید و کوکو را به مدت ۱۰ دقیقه روی حرارت گاز سرخ‌کنید تا دو طرف کوکو سیب زمینی طلایی شود. سپس آن را در کنار گوجه فرنگی و خیارشور سرو نمایید.

نوش جان

امیدواریم که از طبخ و میل کردن این غذای خوشمزه در کنار خانواده و عزیزان لذت ببرید. لطفا نظرات ارزشمند خود در رابطه با مقالات آموزش آشپزی با قارچ ، را با ما در میان بگذارید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا