غذای ایرانی با قارچ

آموزش آشپزی : کوکو قارچ و سیب زمینی

آشپزی با قارچ : طرز تهیه کوکو قارچ و سیب زمینی (غذای گیاهی)

در ادامه سری مقالات آموزش آشپزی با قارچ مجله خبری هاگ ، این بار سراغ یک غذای ایرانی خوشمزه یعنی کوکو قارچ و سیب زمینی رفته ایم. در این کوکو گوشت مصرف نشده و قارچ پروتئین آن را تامین می کند، از این رو یک غذای گیاهی محسوب می شود و گزینه مناسبی برای افراد گیاهخوار یا به اصطلاح وجترین می باشد. در ادامه با طرز تهیه کوکو قارچ و سیب زمینی همراه ما باشید.

مواد لازم:
  1. سیب‌ زمینی3 عدد
  2. قارچ: 200 گرم
  3. سیر2 حبه
  4. تخم‌ مرغ3 عدد
  5. پیاز: 1 عدد
  6. آرد سوخاری: 2 قاشق سوپخوری
  7. جعفری: 2 قاشق سوپخوری
  8. فلفل‌ دلمه‌ای3 قاشق سوپخوری
  9. روغن، نمک، فلفل: به مقدار لازم

 

طرز تهیه:

ابتدا در یک تابه روغن‌ زیتون می‌ریزیم و سیرهای له‌ شده را تفت می‌دهیم، سپس قارچ خرد شده را به آن اضافه می‌کنیم و به مدت 5 دقیقه تفت می‌دهیم.سپس سیب‌ زمینی رنده شده، نمک، فلفل، پیاز و فلفل‌ دلمه‌ای خرد شده را مخلوط می‌کنیم. بعد آرد، سیر و قارچ تفت داده شده و تخم‌ مرغ را هم به مواد کوکو اضافه می‌کنیم و خوب مخلوط می‌کنیم تا همه مواد یکدست شود.

در ادامه تابه را روی حرارت می‌گذاریم و مقداری روغن می‌ریزیم تا داغ شود. با قاشق از مواد کوکو برمی‌داریم و داخل تابه می‌ریزیم و با پشت قاشق صاف می‌کنیم.حرارت را کم می‌کنیم تا کوکوها کامل مغزپخت شوند. بعد از اینکه یک طرف کوکوها سرخ شد، آنها را برمی‌گردانیم تا طرف دیگر هم سرخ شود. سپس کوکو های قارچ سیب زمینی آماده شده را در کنار خیار شور و گوجه فرنگی و مقداری نان سرو می کنیم.

نوش جان!

امیدواریم که از طبخ و میل کردن این غذای خوشمزه در کنار خانواده و عزیزان لذت ببرید. لطفا نظرات ارزشمند خود در رابطه با مقالات آموزش آشپزی با قارچ ، را با ما در میان بگذارید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا