غذای ملل با قارچ

آموزش آشپزی : کوییش قارچ و اسفناج (غذای گیاهی)

یک صبحانه مقوی برای گیاهخواران

در این آموزش آشپزی با هاگ  یک نمونه کوییش خوشمزه را به شما آموزش میدهیم. کوییش یک غذای گیاهی و نوعی کیک یا تارت پخته شده با تخم مرغ و مخلوطی از سبزیجات یا میوه است. بین گیاهخواران یا به اصطلاح وجترین ها محبوبیت بسیار دارد. کوییش‌ها انواع بسیار متنوعی دارند و برای صبحانه یا یک ناهار سبک سرو می‌شوند. کوییش قارچ و اسفناج جزو محبوبترین کوییشها است.

کوییش قارچ و اسفناج

کویشش قارچ و اسفناج مخلوطی برابر از هر دو است که در نتیجه یک غذای کم کالری و پر فیبر با مواد مغذی محسوب میشود. میزان خامه را میتوان مطابق با سلیقه تغییر دهید. این دستور روکشی برای کوییش نگذاشتیم ولی شما میتوانید روکش کوییش را هم بکشید.

اگر اسفناج تازه در دسترس نبود، میتوان از اسفناج خشک شده و یا منجمد استفاده کرد. اسفناجهای تازه یا منجمد را باید حتما قبل از استفاده پخت تا آب آن گرفته شود و کوییش را آبکی نکند. کوییش را میتوان تا 5 روز به راحتی در یخچال نگهداری کرد. فقط هنگام مصرف آن را در فر با دمای 350 درجه فارنهایت به مدت 30 تا 45 دقیقه گرم نمود.

مواد لازم برای تهیه کوییش قارچ و اسفناج

2 قاشق غذاخوری روغن زیتون فوق بکر

250 گرم قارچ صدفی خرد شده و یا در صورت امکان قارچ های وحشی مخلوط تازه مانند کرمینی، شیتاکه

1 ½ فنجان پیاز شیرین نازک ورقه شده

1 قاشق غذاخوری سیر ورقه ای نازک

150 گرم اسفناج تازه (حدود 8 فنجان) و به صورت درشت خرد شده

6 عدد تخم مرغ بزرگ

¼ فنجان شیر کامل

¼ فنجان نصف و نیمه

1 قاشق غذاخوری خردل

1 قاشق غذاخوری برگ آویشن تازه (کمی بیشتر برای تزئین)

¼ قاشق چایخوری نمک

¼ قاشق چایخوری فلفل آسیاب شده

1 ½ فنجان پنیر گرویر رنده شده

مراحل آماده سازی کوییش قارچ و اسفناج

مرحله 1: فر را با دمای 375 درجه فارنهایت گرم کنید. یک قالب کیک 20 سانتی‌متری را با اسپری پخت و پز بپوشانید و کنار بگذارید.

گام 2: روغن را در یک تابه نچسب بزرگ روی حرارت متوسط ​​رو به بالا گرم کنید. تابه را بچرخانید تا کف آن کاملا روغنی شود. قارچ را اضافه کنید. تا حدود 8 دقیقه بپزید، هر از گاهی هم بزنید تا قهوه ای و نرم شود. سپس پیاز و سیر را اضافه کنید. حدود 5 دقیقه بپزید و مرتباً هم بزنید تا نرم و لطیف شود. بعد اسفناج را اضافه کنید. 1 تا 2 دقیقه دیگر نیز مخلوط بپزید و مرتب هم بزنید. بعد تابه را از روی حرارت بردارید.

مرحله 3: تخم مرغ، شیر، نصف و نیم، خردل، آویشن، نمک و فلفل را در یک کاسه متوسط ​​با همزن بزنید. مخلوط تابه را با پنیر رنده شده روی داخل آن بریزید. با قاشق داخل قالب پای آماده شده بریزید. حدود 30 دقیقه بپزید تا سفت شود و طلایی شود. بگذارید 10 دقیقه بماند؛ سپس می توانید این غذای گیاهی رابا کمی سبزی و گوجه فرنگی تزیین و در کنار کمی نان سرو نمایید.

 

نوش جان

کوییش قارچ و اسفناج
طرز تهیه کوییش قارچ و اسفناج
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا