آموزش تولید و پرورش قارچ

کیت پرورش قارچ گانودرما ساده و آسان مطمئن

کیت‌ها رشد پرورش قارچ‌ها را تا حد ممکن آسان می‌کند

کیت پرورش قارچ گانودرما، پرورش قارچ یک پروژه جالب و هیجان انگیز در منزل برای کل اعضای خانواده به ویژه بچه‌ها است و تماشای رشد قارچ می‌تواند برای هم، بسیار مسحورکننده باشد. یکی از این قارچ‌های جذاب و پر طرفدار قارچ ریشی (گانودرما) است که البته بر خلاف قارچ‌های دکمه‌ای و صدفی، برای پخت و پز از آن استفاده نمی‌شود. کاربرد آن به صورت پودر به صورت چای یا قهوه گانودرما رایجتر است و جنبه دارویی دارد.

قارچ گانودرما بسیار آهسته رشد می‌کند و شما باید یک یا دو ماه صبور باشید تا بنوانید اولین قارچها را برداشت کنید. اگر میخواهید بدانید که از پرورش این قارچ‌ها لذت می‌برید یا نه، و با سبک نگهداری از آن آشنا شوید می‌توانید از کیتهای آماده استفاده کنید. با استفاده از دستورالعمل ذکر شده بر روی این کیتها به راحتی و بدون دردسر می‌توانید قارچهای ریشی فوق‌العاده‌ای را تولید کنید.

عموما کیت پرورش قارچ گانودرما برای ساخت مراحل زیر را طی می‌کنند:

  • خاک اره، سبوس گندم و آب با هم مخلوط می‌شوند
  • این مخلوط به خوبی در محیطی پاک و عاری از میکروب، استرلیزه می‌گردد.
  • مخلوط در کیسه‌های پرورش قارچ بسته‌بندی می‌گردد
  • پس از خنک شدن کیسه‌ها، با میسلیوم پرورشی، تلقیح می‌گردد.
  • سپس به صورت کیتهای آماده بسته‌بندی و به بازار عرضه می‌شوند.

در این کیتها، باید میسلیوم قارچ تازه استفاده شود تا بهترین نتیجه به دست آید، بنابراین مهم است که از تازگی آنها مطمئن باشید تا محصول خوبی تولید شود.  زمان طبیعی تولید بیشتر محصولات میسلیوم 2-3 هفته است و  میسلیوم پس از تولید به مدتی زمان نیاز دارد تا بستر رشد را تصاحب یا کلونیزه کند. بنابراین باید از شرکتی معتبر و مطمئن ، کیت تهیه کنید تا بازه‌های زمانی تولید میسلیوم در آن به خوبی لحاظ شده باشد.  در غیر این صورت این خطر وجود دارد که میسلیوم برای زنده ماندن در فرآیند حمل و نقل به اندازه کافی قوی نباشد.

در فیلم زیر مراحل رشد قارچ ریشی را در کیتهای آماده را به خوبی مشاهده می‌کنید:

 

پرورش قارچ می‌تواند یک کار چالش برانگیز باشد، اما با این حال، کیت‌های رشد پرورش قارچ‌ها را تا حد ممکن آسان می‌کند. کافی است دستورالعمل‌های ارائه شده را گام به گام دنبال کنید و قارچها را به خوبی در چندین نوبت برداشت نمایید. به این ترتیب می‌توانید برای وارد شدن به صنعت قارچ و قرار گرفتن در صف تولیدکنندگان تصمیم بگیرید.

آموزش تولید و پرورش قارچ را در هاگ مطالعه نمایید.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا