حرف ما در صنعت قارچ

کیفیت محصول قیمت را تضمین میکند

تقابل کیفیت قارچ و قیمت فروش

دقت و تعمق در اوضاع چند روزه اخیر صنعت، بازار، مشاهده واقعیات و یادآوری تجارب سال های گذشته سبب شد تا بار دیگر به نکات مهم و حیاتی مواجه شویم و از این روبرخود واجب دانستیم به اختصار تقدیم شما همراهان همیشگی نماییم. در چند روزه اخیر تابلو قیمت قارچ در مراکز فروش حاکی از افت محسوس قیمت در انواع محصولات قارچی بویژه فله درجه یک در کیسه بوده است که با دقت در این خصوص و بررسی شواهد می توان به راحتی دریافت که افت نسبی کیفیت محصول ارسالی به مراکز فروش در این دوره، دلیل اصلی افت قیمت ها بوده است.

از سوی دیگر براساس تجارب سال های گذشته با نزدیک شدن به انتهای فصل گرما و ورود به فصول مناسب تولید، انتظار می رود تا ضمن افزایش در میزان تولید قارچ و عرضه آن به بازار، افت محسوس کیفی محصول را شاهد باشیم. واقعیت غیر قابل انکار بعدی که با قیمت قارچ و کاهش نسبی میزان تقاضا در بازار کاملا مشهود است، کاهش قدرت خرید و ریسک فروشگاه ها در زمان سفارش محصول به واسطه ها برای جلوگیری از ورود به دامنه ضرر است. بر همین اساس فروشگاه ها در این روزها چون گذشته درخرید قارچ به میزان بالا و بیشتر از متوسط فروش روزانه خود اقدام نمی کنند.

موضوعات فوق الذکر همگی از عوامل محدود کننده و چالش برانگیز صنعت قارچ تا چند هفته آتی محسوب می شوند. شاید در خصوص قدرت خرید و افزایش توان ریسک فروشندگان اتفاقات غیر مترقبه ای پیش رو باشد ولی بی شک ارتقا سطح کیفی محصول و حفظ آن بویژه در اوایل فصل پاییز تنها با تلاش و دقت عمل در مزارع تولید قابل اجراست که بی شک اثرات معجزه آسایی در حل چالش های احتمالی بازار دارد.

منتظر نقطه نظرات و پیش بینی های شما فعالان صنعت و همراهان همیشگی خواهیم بود.

سردبیر

راهکارهای ارائه شده در حرف ما در صنعت قارچ برای حل چالش های پیش رو از سمت تیم کارشناسان هاگ می باشد.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا