پیش غذا و دسر با قارچ

کیک مرغ و قارچ جذاب و خوشمزه

این سوفله خوشمزه کیک مرغ و قارچ نام دارد یک غذای جذاب و خوشمزه

در سری مقالات آموزش آشپزی با قارچ مجله هاگ این بار به سراغ یک غذای جذاب و خوشمزه طبخ شده با قارچ رفته ایم. غذایی که برای امروز در نظر گرفته ایم در واقع نوعی سوفله است؛ این سوفله خوشمزه کیک مرغ و قارچ نام دارد که می توان آن را به عنوان یک خوراک خوشمزه یا پیش غذا سرو نمود. در ادامه با طرز تهیه کیک مرغ و قارچ با ما همراه باشید.

 

مواد لازم:

  1. سینه مرغ: 1 عدد
  2. قارچ: 100 گرم
  3. فلفل دلمه‌ای، پیازچه و پیاز متوسط خرد شده از هر کدام: 1 عدد
  4. سس مایونز: 3 قاشق غذاخوری
  5. خیار شور ریز خرد شده: 1 پیمانه
  6. جعفری ساطوری: 2 قاشق غذاخوری
  7. ذرت پخته: 1/2 پیمانه
  8. نمک، فلفل و زردچوبه: به میزان لازم
  9. زنجبیل: 1 قاشق چای‌خوری
  10. محلول زعفران: 3 قاشق غذاخوری
  11. نان تست: 1 بسته

 

طرز تهیه:

پیاز خرد شده را با مقداری روغن در قابلمه کوچکی تفت دهید تا پیاز نرم شود. سپس سینه مرغ را به پیاز اضافه کرده و 15 دقیقه روی حرارت ملایم تفت دهید تا رنگ مرغ تغییر کند. کمی نمک، فلفل، زردچوبه، پودر زنجبیل و محلول زعفران به مرغ اضافه کرده و چند ثانیه تفت دهید. سپس یک پیمانه آب جوش به مرغ اضافه کنید. درب قابلمه را بسته و حدود 2 ساعت فرصت دهید تا مرغ روی حرارت ملایم کاملاً بپزد و آب آن تمام شود. پس از اینکه مرغ پخت، استخوان مرغ را جدا کرده و گوشت آن را ریش‌ریش کنید. خیار شور، ذرت، جعفری، سس مایونز، سس گوجه فرنگی، نمک و فلفل را به مرغ اضافه کرده و خوب مخلوط کنید.

پیازچه خرد شده را با یک قاشق غذاخوری روغن در تابه‌ای تفت دهید، سپس قارچ ورقه‌ای خرد شده و فلفل دلمه‌ای نگینی خرد شده را به آن اضافه کرده و روی حرارت متوسط 4 دقیقه تفت دهید تا نرم شوند. حرارت را خاموش کرده، فرصت دهید تا خنک شوند و پس از خنک شدن به مخلوط مرغ اضافه کنید. مواد را خوب هم بزنید تا کاملاً مخلوط شوند.

نان‌های تست را روی تخته آشپزی قرار دهید و کناره‌های تیره رنگ آن‌ها را با چاقو جدا کنید. روی هر تکه نان تست، دو سه قاشق از مواد قرار داده و پهن کنید. یک لایه نان تست روی آن قرار دهید و با دست کمی بفشارید تا به هم بچسبند. روی نان‌های تست را سلفون بکشید و یک ساعت در یخچال قرار دهید تا خنک شوند. حالا کیک مرغ و قارچ ما آماده سرو است.

نوش جان!!!
امیدواریم که از طبخ و میل کردن این غذای لذیذ در کنار خانواده و عزیزان لذت ببرید. لطفا نظرات ارزشمند خود در رابطه با مقالات آموزش آشپزی با قارچ ، را با ما در میان بگذارید.
برای دیدن دستورات بیشتر پیش غذا و دسر با قارچ حتما هر روز سایت هاگ را چک کنید.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا