اخبار عمومی و گزارش

سومین کنگره قارچ شناسی ایران

این کنگره توسط انجمن قارچ شناسی ایران و دانشگاه کردستان برگزار شد

سومین کنگره قارچ شناسی ایران در تاریخ ۴ تا ۶ شهریورماه سال ۱۳۹۶ توسط انجمن قارچ شناسی ایران و دانشگاه کردستان برگزار شد.

کنگره‌های اول و دوم قارچ‌ شناسی ایران به ترتیب در سال ۱۳۹۲ و ۱۳۹۴ در دانشگاه گیلان و پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران، کرج برگزار شده است.

حالا سومین کنگره قارچ شناسی ایران توسط انجمن قارچ‌ شناسی ایران و گروه گیاه‌ پزشکی دانشگاه کردستان در سنندج برگزار خواهد شد. این گردهمایی علمی فرصت مناسبی جهت تبادل یافته‌ها و تجارب و زمینه ایجاد همکاری‌های بیشتر محققین از دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی کشور را در تمامی جنبه‌های قارچ‌شناسی فراهم می‌نماید.

همچنین این رویداد علمی، فرصت مناسبی برای بازدید و دیدار متخصصان و علاقه‌مندان از اقصی نقاط کشور عزیزمان به علم قارچ‌شناسی از استان زیبای کردستان با طبیعتی جذاب و مردمانی مهمان‌نواز و دارای قابلیت‌های بالای کشاورزی و باغبانی فراهم می‌کند.

همچنین می‌توانید جزئیات چهارمین کنگره قارچ شناسی ایران را مطالعه نمایید.

رئيس كنگره قارچ شناسی ايران در آيين افتتاحيه اين كنگره اظهار كرد: اين گردهمايی علمی فرصت مناسبی برای تبادل يافته ها و تجارب بوده و زمينه ايجاد همكاری‌های بيشتر محققان از دانشگاه ها و مراكز تحقيقاتی كشور را در تمامی جنبه‌های قارچ شناسی فراهم مي آورد.
نبی شريف افزود: همچنين اين رويداد، فرصت مناسبی براي بازديد و ديدار متخصصان و علاقمندان به علم قارچ شناسی از استان كردستان با طبيعتی جذاب و داراي قابليت‌های بالای كشاورزی است.
وی در ادامه گفت: انجمن قارچ شناسی ايران در سال 89 داير شده و با برگزاری اين كنگره ها زمينه گردآوری اساتيد، پژوهشگران، دانشجويان و دست اندركاران قارچ شناسی كشور را با هم فراهم مي كند.
دبير علمی سومين كنگره قارچ شناسی ايران نيز در اين آيين اظهار كرد: تا 31 خرداد ماه جاری 242 مقاله به دبيرخانه كنگره ارسال شد كه پس از داوری توسط هيات داوران 190 مقاله پذيرفته شد كه اين ميزان 79 درصد كل مقالات را شامل مي شود.
جعفر عبدالله زاده افزود: از اين تعداد مقاله پذيرفته شده 92 مورد در زمينه بيماری های قارچی گياهان، 82 مقاله در زمينه تنوع زيستی، سيستماتيك و تنوع ژنتيكی، 11 مقاله در مورد قارچ های خوراكی، دارويی و صنعتی و پنج مقاله نيز در زمينه بيماری های قارچی، پزشكی و دامپزشكی بود.

اخبار عمومی و گزارش صنعت قارچ را در هاگ بخوانید.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا