اخبار عمومی و گزارش

گشایش کنگره بین المللی زیست فناوری گیاهان دارویی

سومین همایش ملی زیست فناوری گیاهان دارویی و قارچ های کوهی

دومین کنگره بین المللی و سومین همایش ملی زیست فناوری گیاهان دارویی و قارچ های کوهی در پژوهشکده چای کشور واقع در شهرستان لاهیجان گشایش یافت.

به گزارش خبرگزاری هاگ- این کنگره بین المللی به صورت مشترک توسط پژوهشکده چای کشور و دانشگاه زنجان در پژوهشکده چای کشور در شهرستان لاهیجان، به مدت دو روز جریان دارد.

محورهای پوشش داده شده

در این کنگره سعی بر آن شده است تا موارد کاملی شامل محور های علمی زیر پوشش داده شود:

1-.مهندسی ژنتیک، تنوع ژنتیکی، کشت بافت، بیان ژن، متابولیت ثانویه و فیزیولوژی گیاهی

2-داروهای گیاهی و طبیعی مبتنی بر زیست فناوری؛ زیست فناوری و زیست شناسی قارچ های کوهی- خوراکی، سمی و صنعتی، صنایع مرتبط با زیست فناوری در گیاهان دارویی و  قارچ های خوراکی

3-اقتصاد و فناوری های نوین زیستی در حوزه گیاهان و قارچ های دارویی، ترویج علوم زیست فناوری در حوزه گیاهان دارویی و قارچ های خوراکی، گیاهان دارویی، حفاظت از مراتع و محیط زیست و زیستگاه های طبیعی سایر پژوهش های مرتبط با گیاهان و قارچ های دارویی و مشتقات دارویی از جمله محورهایعلمی این کنگره به شمار می روند.

مقالات ارائه شده

رییس پژوهشکده چای کشور در همین رابطه در سخنانی، عنوان کرد: در این کنگره بین المللی، تعداد ۱۵۰ مقاله علمی، پژوهشی و کاملاً تخصصی به دبیرخانه علمی کنگره و اصل که از این تعداد ۱۱۵ مقاله پذیرفته شده و ۳۶ عنوان مقاله به زبان فارسی و ۷۹ مقاله به زبان انگلیسی در این همایش ارائه می شوند.

“محمدنقی پاداشت” در ادامه، افزود: از این تعداد مقاله پذیرش شده، ۱۰ مقاله در قالب سخنرانی کلیدی که پنج مقاله آن بین المللی از کشورهای فرانسه، ایتالیا، هلند، ترکیه و افغانستان و پنج مقاله نیز از اعضای هیات علمی برجسته دانشگاه های داخل کشور در قالب سخنرانی و ۱۰ مقاله دیگر به صورت ارائه شفاهی پذیرفته شده است.

وی در ادامه سخنان خود درباره مقاله های ارائه شده، گفت: این مقالات و سخنرانی ها طی دو روز کنگره در قالب پنل های تخصصی مختلف ارائه خواهند شد و ۹۵ مقاله دیگر در قالب پوستر ارائه می شوند.

 

 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا