اخبار عمومی و گزارش

چند خبر از صنعت قارچ کشور

اخبار کوتاه صنعت قارچ را در هاگ بخوانید

چند خبر از صنعت قارچ کشور. اخبار کوتاه صنعت قارچ را در قالب یک پست برای شما گردآوری کرده ایم.

? خبر اول: به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، برومندی معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی به همراه زینالی، مجری طرح توسعه گیاهان دارویی کشور، فصاحت رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، عامری معاون بهبود تولیدات گیاهی، مدیر جهاد کشاورزی ملارد در جریان بازدید از چند طرح کشاورزی در این شهرستان، از شرکت قارچ خوراکی گلسرخ گمرگان واقع در مجتمع گمرگان بازدید کردند.

چند خبر از صنعت قارچ کشور
چند خبر از صنعت قارچ

.
? خبر دوم:مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جلفا گفت: در راستای اجرای تفاهم نامه بین مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان با سایر ارگان ها، از سوی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان جلفا دو دوره آموزشی مهارتی سه روزه پرورش قارچ خوراکی با شرکت بیش از 20 نفر از بهره برداران و علاقمندان به پرورش قارچ خوراکی برگزار گردید. وی افزود: شرکت کنندگان در این دوره آموزشی، آموزش های لازم در خصوص شرایط یک سالن استاندارد، ضدعفونی محل پرورش، شرایط رطوبت و دمایی سالن، انواع آفات و بیماری ها و نحوه کنترل، برداشت قارچ و استفاده از بقایای بستر کشت قارچ و … را فرا گرفتند.

دوره آموزشی مهارتی سه روزه پرورش قارچ خوراکی
دوره آموزشی مهارتی سه روزه پرورش قارچ خوراکی

.
? خبر سوم: علیرضا عرب، کارآفرین و تولید کننده قارچ با بیان این‌که همراه با تیم هشت نفره خود پرورشِ قارچ را شروع کرده است، گفت: با سرمایه اولیه مشغول به کار شدیم و در حال حاضر به درآمد نسبتاً پایدار دست یافته‌ایم، ما در حال حاضر می‌توانیم مازادِ تولید محصولات را در اطراف تهران به فروش برسانیم و با راه اندازی سالن های دیگر، تولید و پرورش قارچ خوراکی را در چهار استان دیگر در دست بگیریم. عرب درباره‌ی وضعیت رسیدگی مسئولان کشور به کارآفرینان نوپا و حمایت از تولید داخلی گفت: کارآفرینان در صورتی می توانند کسب و کارشان را گسترش و توسعه بدهند که مسئولین حمایتشان کنند در غیر این صورت پرورش این شغل پردرآمد برای تولیده کننده مضر و برای دلالان سودآور است.

کارآفرینان در صورتی می توانند کسب و کارشان را گسترش و توسعه بدهند که مسئولین حمایتشان کنند
کارآفرینان در صورتی می توانند کسب و کارشان را گسترش و توسعه بدهند که مسئولین حمایتشان کنند

.
? خبر چهارم: همزمان با هفته دولت در ورامین، دو پروژه جهاد کشاورزی، شامل تولید قارچ و سیستم تحت فشار آب (تیپ، قطره ای) صبح امروز با حضور معاون استاندار، فرماندار ورامین، امام جمعه موقت و سایر مسوولین شهرستان ورامین افتتاح و به بهره برداری رسید.
پروژه تولید قارچ در زمینی به مساحت ۲۳۷۹۷ مترمربع با ظرفیت تولید ۴۵۰ تن در سال و با اعتباری بالغ بر ۳۵۰۰۰ و با اشتغال زایی ۴۰ نفر هم بصورت مستقیم و غیر مستقیم شروع به فعالیت کرده است.

همزمان با هفته دولت در ورامین، دو پروژه جهاد کشاورزی، شامل تولید قارچ و سیستم تحت فشار آب بهره برداری شد
همزمان با هفته دولت در ورامین، دو پروژه جهاد کشاورزی، شامل تولید قارچ و سیستم تحت فشار آب به بهره برداری رسید

خبر پنجم: انفجار گاز در کارگاه تولید قارچ، به گزارش خبر گزاری هاگ و به نقل از روابط عمومی مرکز اورژانس کاشان، رئیس مرکز اورژانس و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کاشان از سوختگی شدید دو نفر در شهر برزگ کاشان خبر داد.

اطلاعات بیشتر

حسین ریاحی در ادامه سخنان خود در خصوص آسیب دیدگان اضافه کرد : در این حادثه که علت آن توسط کارشناسان آتش نشانی در حال بررسی است متاسفانه یک کودک سه ساله تبعه افغانستان دچار سوختگی بیش از ۷۰ درصد و یک آقا دچار سوختگی حدود ۵۰ درصد شدند.

انفجار گاز در کارگاه تولید قارچ
انفجار گاز در کارگاه تولید قارچ

خبر هفتم: تولید قارچ‌های مختلف دارویی در مجموعه سارین‌فام بر اساس گزارش هاگ، پس از تولید صنعتی و استاندارد قارچ ارزشمند دارویی گانودرما (Ganoderma lucidum) در حجم بالا، در حال حاضر مجموعه سارین فام تولید قارچ‌های دارویی ترامتس (Trametes versicolor) و هریسیوم (Hericium) را نیز آغاز کرده است.

چند خبر از صنعت قارچ
تولید قارچ‌های مختلف دارویی در مجموعه سارین‌فام

 

خبر ششم: برگزاری اولين كنفرانس كشت قارچ در اروپا

در تاریخ 3 الی 6 ژوئن همایش  “WoodFungi 2018”  كه اولین کنفرانس در زمینه کشت قارچ در اروپا بود، برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری هاگ- در این كنفرانس سخنرانی های جالبي در خصوص، بحث های پانل، بازدیدهای شرکت، یک برنامه شراکتی خوب مطرح شد و زمان زیادی برای شبکه ای حدود 200 شرکت کننده از سراسر جهان ارائه شد.

برگزاری اولين كنفرانس كشت قارچ در اروپا
برگزاری اولين كنفرانس كشت قارچ در اروپا

 

چند خبر از صنعت قارچ
چند خبر از صنعت قارچ

 

قارچ صدفی قهوه ای
برگزاری اولين كنفرانس كشت قارچ در اروپا

 

چند خبر از صنعت قارچ
چند خبر از صنعت قارچ

 

برگزاری اولين كنفرانس كشت قارچ در اروپا
برگزاری اولين كنفرانس كشت قارچ در اروپا

خبر هشتم: فعالیت ۶۰۰ نفر در بخش تولید قارچ در چهارمحال و بختیاری

ذبیح‌الله غریب در خصوص فعالیت‌های استان گفت: ۳۲ کارگاه صنعتی تولید قارچ خوراکی در این استان فعال است. رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: ۱۵۰ کارگاه خانگی تولید قارچ نیز در استان چهارمحال و بختیاری فعال است.

غریب  در مورد تولید استان گفت: ۷۵۰۰ تن قارچ خوراکی سالانه در استان چهارمحال و بختیاری تولید می‌شود. رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: بیشترین سهم قارچ تولیدی در این استان اختصاص به واحدهای صنعتی دارد.

چند خبر از صنعت قارچ
چند خبر از صنعت قارچ

خبر نهم: تولید سالانه ۲۰۰۰ تن قارچ خوراکی در نکا

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نکا با ذکر این نکته که از اول امسال در نکا ۴۰۰ تن قارچ خوراکی تولیدشده است، افزود: این میزان تولید در دو واحد صنعتی و ۴۲ واحد مشاغل خانگی انجام می‌شود. این مقام مسئول در ادامه گفت: پیش‌بینی می‌شود سالانه ۲۰۰۰ تن قارچ خوراکی در این شهرستان تولید و به بازار مصرف عرضه شود.

چند خبر از صنعت قارچ
تولید سالانه ۲۰۰۰ تن قارچ خوراکی در نکا

خبر دهم: تولید اشتغال توسط بانوی تولیدکننده، به گزارش خبر گزاری هاگ و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بسیج سازندگی ؛ بانوی تولیدکننده ارومیه‌ای گفت: با ایجاد کارگاه تولید چیپس میوه، قارچ و زعفران برای 210 نفر به شکل مستقیم و غیرمستقیم شغل ایجاد کرده‌ام.

آرزو سلطان زاده طی سخنان خود این چنین عنوان کرد: کار تولید چیپس میوه را از سال 95 با اعتبار 50 میلیون تومان در یک کارگاه کوچک در ارومیه آغاز کردم.

او در ادامه در مورد اشتغال زایی این واحد تولیدی گفت : میزان اشتغال‌زایی مستقیم 10 نفر و غیر مستقیم 20 نفر در اوایل شروع فعالیتم بود، اما اکنون موفق شدم برای 150 نفر به صورت مستقیم و 60 نفر به صورت غیر مستقیم اشتغالزایی کنم که با توسعه کارگاه این تعداد افزایش هم پیدا خواهد کرد.

در پایان این بانوی تولید کننده تصریح کرد: در حال حاضر در سه زمینه تولید چیپس میوه، قارچ و زعفران فعالیت دارم و به دنبال افزایش کارگاه های تولید قارچ هستم که در هر کارگاه بین 10 تا 20 نفر مشغول به فعالیت خواهند شد.

تولید اشتغال توسط بانوی تولیدکننده
چند خبر از صنعت قارچ

خبر 11:در بازرسی از یک خودروی مشکوک، یک تن و ۲۳۰ کیلوگرم قارچ قاچاق و کمیاب ترافل سیاه که در ۸۲ بسته جا ساز شده بود کشف شد. به گزارش هاگ به نقل پلیس راهور، سردار روح‌الامین قاسمی در اظهارات خود درباره این عملیات اینگونه عنوان کرد: مأموران انتظامی شهرستان مراوه تپه حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی و کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیونت مشکوک شده و آن را متوقف کردند.

وی ارزش این مقدار تراقل را برابر اعلام کارشناسان ۶ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: پلیس با حضور فعال و شبانه‌روزی در سطح استان، برای برقراری آرامش و امنیت مردم تلاش می‌کند و اجازه فعالیت به عده‌ای سودجو را نخواهد داد.

وی در پایان بابیان اینکه ترافل های مکشوفه تحویل مراجع ذیصلاح شد، خاطرنشان کرد: در این عملیات یک متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

کشف بیش از یک‌ تن قارچ ترافل در مراوه تپه
کشف بیش از یک‌ تن قارچ ترافل در مراوه تپه

خبر12:

به گزارش خبرگزاری هاگ ،در این بازدید طرف‌های عراقی ضمن بازدید از روند چگونگی تولید قارچ دکمه‌ای و کمپوست کارخانه قارچ، بر لزوم صادرات این محصول به کشور عراق تاکید کردند.

آن‌ها همچنین موانع موجود و مشکلات بر سر راه صادرات قارچ دکمه‌ای را مورد بررسی قرار دادند و خواستار انتقال تجربیات مهندسان و تولیدکنندگان قارچ به کشور عراق شدند. هیات اقتصادی بازدید کننده  از کیفیت و مرغوب بودن تولیدات این کارخانه ابراز رضایت داشتند. گفتنی است سالانه ۱۲۰۰ تن قارچ دکمه‌ای در کارخانه قارچ سروآباد تولید و روانه بازار‌های مصرف می‌شود.

بازدید هیات عراقی از کارخانه قارچ
بازدید هیات عراقی از کارخانه قارچ

پیشهاد ویژه هاگ به علاقمندان و فعالان صنعت قارچ کشور، حتما مقاله صادرات فصلی قارچ خوراکی را مطالعه کنید.

خبر 13: پیش‌بینی انتقال کشت سبزی و صیفی از فضای باز به گلخانه‌ها

مدیرکل دفتر امور گلخانه، گیاهان دارویی و قارچ خوراکی وزارت جهاد کشاورزی در خصوص تشریح پیش‌بینی انجام‌ شده عنوان کرد : در برنامه پنج ساله ششم پیش‌بینی شده است تا سال ۱۴۰۰ به میزان پنج هزار و ۵۳ هکتار کشت از فضای باز به محیط‌های کنترل‌شده منتقل شود.

به گزارش خبرگزاری هاگ و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، غلامرضا تقوی با اشاره به اینکه در هشت استان کشور عملیات انتقال کشت سبزی و صیفی از فضای باز به محیط کنترل‌شده به‌صورت پایلوت انجام‌شده و چه مزایایی داشته، عنوان کرد: در گلخانه و سایبان‌ها  مصرف آب در گلخانه‌ها نسبت به فضای باز به میزان هشت برابر کاهش می‌یابد، همچنین سبب آزادسازی اراضی قابل‌کشت به میزان ۹۰ درصد و افزایش عملکرد تولید متناسب با نوع محصول به میزان ۵ تا ۱۰ برابر می‌شود.

چند خبر از صنعت قارچ
چند خبر از صنعت قارچ

خبر 14: اجرای ۳۲ طرح صنایع تبدیلی بخش کشاورزی در چهارمحال و بختیاری

توسعه طرح‌های صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی زمینه‌ساز کاهش ضایعات بخش کشاورزی است و موجب افزایش اشتغال بخش کشاورزی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری هاگ- طهمورث فتاحی مدیر صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری،  ضمن اشاره به اجرای ۳۲ طرح صنایع تبدیلی بخش کشاورزی در چهارمحال و بختیاری، عنوان کرد: این طرح‌ها شامل طرح‌های تولید گلاب، تولید مربا و ترشیجات، بسته‌بندی قارچ، طرح سرد خانه دومداره، بسته‌بندی عسل، بسته‌بندی انواع سبزی و صیفی خشک و طرح تولیدوفراوری ماهی و تولید  خوراک آبزیان بوده است.

مدیر صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: این طرح‌ها در شهرستان سامان، شهرکرد، بروجن و لردگان اجراشده است.

مدیر صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری در پایان خاطر تصریح کرد: جذب سرمایه‌گذار در بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی از مهم‌ترین اهداف در سال جاری است.

اجرای ۳۲ طرح صنایع تبدیلی بخش کشاورزی در چهارمحال و بختیاری
اجرای ۳۲ طرح صنایع تبدیلی بخش کشاورزی در چهارمحال و بختیاری

خبر 15: تولید لباس از جنس قارچ برای مردگان

شاید کمتر کسی به این موضوع فکر کرده باشد که بتواند حتی پس از مرگ، به حفظ محیط‌زیست کمک کند اما یک کارآفرین خلاف این را به اثبات رساند و لباسی از جنس قارچ برای مردگان ابداع کرده است.

به گزارش خبرگزاری هاگ و به نقل از اینهبیتیت، یک کارآفرین خلاق و مبتکر، لباسی از قارچ ابداع کرده که مخصوص مردگان است. این لباس طوری طراحی‌شده که در تاروپود آن، هاگ قارچ بافته‌ شده به تجزیه جسد و همچنین پاک‌سازی خاک کمک می‌کند. این کارآفرین در ادامه سخنان خود قیمت اولیه برای این لباس را ۱۵۰۰ دلار عنوان کرد.

تولید لباس از جنس قارچ برای مردگان
تولید لباس از جنس قارچ برای مردگان

خبر 16:کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات با مصرف قارچ

آخرین مطالعات محققان نشان از این دارد که مصرف سه بار در هفته قارچ، خطر بروز سرطان پروستات را در مردان کاهش می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری هاگ- پس از بررسی وضعیت سلامت ۳۶٬۴۹۹ مرد ۴۰ تا ۷۹ ساله توسط محققان دانشگاه توکیو که پیش‌تر هم طی مطالعاتی در سال‌های ۱۹۹۰ و ۱۹۹۴ شرکت کرده بودند، دریافتند که مصرف یک تا دو بار در هفته قارچ خطر ابتلا به سرطان پروستات را تا ۸ درصد و مصرف سه بار در هفته آن خطر ابتلا به این بیماری را تا ۱۷ درصد کاهش می‌دهد.

علی‌رغم تمامی موارد ذکرشده، شو ژانگ مؤلف ارشد این پژوهش، سازوکار تأثیر مثبت قارچ در جلوگیری از بروز سرطان پروستات را هنوز ناشناخته می‌داند. جزئیات این پژوهش در مجله International Journal of Cancer منتشرشده است.

خبر 17:کلاس آموزشی پرورش قارچ در سپاه جیرفت

به گزارش هاگ و به نقل از خبرگزاری بسیج از جیرفت، باتوجه به منویات مقام معظم رهبری در راستای توانمندسازی سربازان، دوره آموزشی پرورش قارچ به همت سپاه جیرفت و با همکاری نیروی انتظامی و سازمان جهاد کشاورزی برای سربازان این شهرستان برگزار شد و در پایان این دوره مجوز پرورش قارچ به آنها اعطا گردید.

کارگاه آموزشی کاشت قارچ و زعفران در شهرستان ملارد
کارگاه آموزشی کاشت قارچ و زعفران در شهرستان ملارد

خبر 18: کارگاه آموزشی کاشت قارچ و زعفران در شهرستان ملارد

کارگاه آموزشی کاشت قارچ و زعفران در شهرستان ملارد برگزار شد. هدف اجرایی این برنامه توانمندسازی زنان سرپرست خانوار بوده و با حضور مردانه سرپرست معاونت فنی و عمرانی فرمانداری برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری هاگ و به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان ملارد، به همت اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری تهران و
همکاری امور بانوان و خانواده فرمانداری شهرستان ملارد، اولین دوره کارگاه آموزشی کشت قارچ و زعفران ویژه زنان سرپرست خانوار در محل
سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

در طول این دوره آموزشی، بیش از 50 نفر از بانوان حاضر در این جلسه نحوه کاشت و برداشت قارچ خوراکی و زعفران را آموزش دیدند.

یک کیلوگرم ترافل قاچاق
یک کیلوگرم ترافل قاچاق

خبر 19: گلستان جزو استان‌های سبز در بحران‌های کارگری

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان با اشاره به اینکه یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر عضو تعاونی‌های استان هستند، افزود :طبق آمار ۶۰ درصد جمعیت استان گلستان عضو تعاونی هستند.

به گزارش خبرگزاری هاگ- بر اساس اظهارات آقای مازندرانی؛ در طول سال گذشته ۷۵۰ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید فقط مختص واحدهای سراپا «فعال» داده شد که میزان اخراج نیروی کار در سال گذشته کاهش پیدا کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در رابطه با پرورش قارچ گران‌قیمت ترافل این‌گونه عنوان کرد: تولید، احیا و برداشت قارچ ترافل به‌صورت علمی در ۲۰ هزار هکتار زمین در جنگل گالیکش به اتحادیه مرتع‌داران واگذارشده است.

مازندرانی با اشاره به اجرای طرح «روستا تعاون» در استان، در صحبت‌های خود اضافه کرد: سال گذشته این طرح را در استان گلستان اجرا کردیم بر اساس توانمندی هر روستا اجرای طرح مشخص‌شده است، در این راستا مشاغل خُرد و کوچک که پایداری کمتری دارند به هم متصل تا شبکه فروش و توزیع تقویت شود.

بازدید فرماندار فیروزکوه از واحد پرورش قارچ شهرستان
بازدید فرماندار فیروزکوه از واحد پرورش قارچ شهرستان

خبر 20: بازدید فرماندار فیروزکوه از واحد پرورش قارچ شهرستان

فرماندار شهرستان فیروزکوه و معاون برنامه‌ریزی واداری، مالی فرمانداری، از واحد پرورش قارچ اردستانی با ظرفیت تولیدی بالغ‌بر 220 تن قارچ در سال بازدید کردند.

یوسفی جمارانی فرماندار شهرستان فیروزکوه در این بازدید به همراه معاون برنامه‌ریزی واداری، مالی فرمانداری و مدیر جهاد کشاورزی فیروزکوه، از این واحد تولیدی  اردستانی بازدید به عمل آوردند.

ازجمله موضوعات مهمی که در این مراسم بازدید مطرح شد، بررسی مسائل و مشکلات منطقه  کلفور فیروزکوه بود. فرماندار شهرستان فیروزکوه در پایان سخنان خود  بر لزوم حمایت از تولید و واحدهای تولیدی بخش کشاورزی تأکید کرد.

دستاورد‌های دوران سربازی بیشتر می‌شود
دستاورد‌های دوران سربازی بیشتر می‌شود

خبر 21: دستاورد‌های دوران سربازی بیشتر می‌شود

سربازان مرکز آموزشی شهید دستغیب ناجا در جهرم آموزش‌های مختلفی را در حوزه زنبورداری، مرغداری، پرورش ماهی، قارچ، گلخانه و گیاهان زینتی و سبزی، تولید کمپوست و… فراگرفتند.
بر اساس گفته رئیس پردیس آموزش کشاورزی جهرم، این دوره آموزشی بر اساس موافقت‌نامه بین ستاد کل نیروهای مسلح و سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی برگزار شد. طبق صحبت‌های آقای حمید زرگری: مدرسان برجسته در پردیس آموزش کشاورزی جهرم این آموزش‌ها را به سربازان دادند. ایشان همچنین در صحبت‌های خود به این نکته شاره کردند: این دوره‌ها در آینده برای سربازانی که این دوره‌ها را آموزش ندیده‌اند، اجرا خواهد شد.

همچنین فرمانده مرکز آموزش شهید دستغیب ناجا در جهرم نیز اظهار کرد: سربازان مرکز آموزش شهید دستغیب جهرم علاوه بر فراگیری مهارت‌های علمی- مهارتی و نظامی از فرصت آموزش و یادگیری مهارت‌های شغلی نیز بهره‌مند می‌شوند. سرهنگ مجید عسکریان در ادامه این‌چنین گفت: این آموزش‌ها به‌منظور توانمندسازی سربازان پس از اتمام خدمت است.

درمان و اشتغال‌زایی برای معتادان توسط کارآفرین البرزی
چند خبر از صنعت قارچ درمان و اشتغال‌زایی برای معتادان توسط کارآفرین البرزی

خبر 22: درمان و اشتغال‌زایی برای معتادان توسط کارآفرین البرزی

از سال ۹۰ تصمیم گرفتم برای افراد بهبودیافته از بیماری اعتیاد و انواع وابستگی و رفتارهای بیمارگونه، اشتغال‌زایی کنم چراکه معتقد بودم دلیل مصرف مجدد آنها، بیکاری است.

به گزارش خبرگزاری هاگ- این کارآفرین موفق البرزی ضمن توضیحاتی پیرامون روند شروع کار تولیدی در این مرکز بازآفرینی، افزود: با توجه به تجربه گذشته و با همان طرز فکربرای اشتغال نجات‌یافتگان از اعتیاد، واحد تولید ظروف یک‌بار مصرف، راه‌اندازی شد، و برای افرادی که به زندگی دوباره، واردشده بودند، اشتغال جدیدی ایجاد شد.

مهدی شوندی در رابطه با شرایط کاری و تسهیلاتی که برای کارمندان خود در نظر گرفته این‌چنین عنوان کرد: با اشاره به اینکه در این کارگاه علاوه بر بیمه، حقوق بر پایه قانون کار به بهبودیافتگان پرداخت می‌شود، گفت: در کارگاه دیگر در هشتگرد نیز حدود ۱۴ نفر در دو شیفت کار می‌کنند و این اشتغال‌زایی کار قشنگی است.

کلبه آموزشی قارچ صدفی
کلبه آموزشی قارچ صدفی

خبر 23: کلبه آموزشی قارچ صدفی

این کارآفرین جوان و خلاق توانسته است برای نخستین بار در ایران کلبه آموزشی قارچ صدفی را تولید کند که قابلیت رشد در هر شرایطی و در همه فصول سال را دارا می باشد و قرار است در آینده‌ای نزدیک آن را به تولید انبوه برسد.

به گزارش خبرگزاری هاگ و به نقل از فارس، سید حسین بنی‌هاشمی کارآفرین ۲۳ ساله گلستانی که از سن ۱۸ سالگی به فکر استقلال اقتصادی بوده، توانسته است با تلاش و پشتکار خود، راه پرورش قارچ‌های خوراکی و دارویی پیش‌گرفته و در این مسیر باوجود کسب تجربیات تلخ و شیرین هیچ‌ گاه از علاقه و انتخاب خود پشیمان نشد و از کار عقب‌نشینی نکرد.

خبر24: کارآفرینی که توانسته پس از فراز و نشیب‌های فراوان کارش را گسترش دهد.

 

آقای فرجی کارآفرین پرتلاش اصالتاً اهل روستای حسن تیمور، در مدت زمان ۱۰سال ۲نفر نیروی کارش را، به بیش از ۱۰۰۰نفر افزایش دهد.

خبر 25: به گزارش خبرگزاری هاگ به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان سمیرم سالن پرورش قارچ همتا با ظرفیت ۳۲۰ تن قارچ دکمه‌ای در سمیرم افتتاح شد.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا