جهاد کشاورزی

قارچ خوراکی با کد شناسه عرضه می‌شود

دریافت گواهی سلامت محصولات در کشت اول به صورت تشویقی و در کشت دوم اجباری خواهد شد.

به گزارش هاگ از خبرگزاری فارس، مدیرکل دفتر امور گلخانه ها، گیاهان زینتی و قارچ خوراکی در وزارت جهاد کشاورزی از طرح نظارت بر تولیدات گلخانه‌ای خبر داد و گفت: در این طرح عرضه در داخل و خارج با درج کد شناسه میسر خواهد شد. قارچ خوراکی با کد شناسه عرضه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان غلامرضا تقوی ظهر امروز در همایش ارتقای کمی و کیفی سلامت محصولات گلخانه‌ای با بیان اینکه توسعه گلخانه‌ها یک حرکت جهانی است اظهار کرد: صرفه‌جویی در مصرف آب، ارزآوری و صادرات و جلوگیری از خروج ارز شماری از مزایای توسعه گلخانه‌ها محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر احداث گلخانه یک گزینه انتخابی نیست افزود: این روشی است که پاسخگوی امنیت غذایی و اشتغال جوانان جویای کار است.

مدیرکل دفتر امور گلخانه‌ها، گیاهان زینتی و قارچ خوراکی در وزارت جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: افزایش بهره‌وری به عنوان محور اصلی مدنظر گلخانه‌هاست چراکه به طور میانگین ۱۰ هزار متر مکعب مصرف آب و ۳۰۰ تن در هکتار تولید دارد.

وی با تاکید بر اینکه بهره‌وری حداقلی ۱۰ برابری در گلخانه‌ها یکی از انگیزه‌های احداث این مجموعه است گفت: باید مباحث کیفی محصولات گلخانه نیز همچون مباحث کمی دنبال شود.

تقوی از طرح نظارت بر تولیدات گلخانه‌ای یاد کرد و افزود: در این طرح نظارت بر تولیدات محصولات گلخانه‌ای مانند پرورش قارچ خوراکی مدنظر است به طوری که عرضه در داخل و خارج با درج کد شناسه میسر خواهد شد. قارچ خوراکی با کد شناسه عرضه می‌شود.

مدیرکل دفتر امور گلخانه‌ها، گیاهان زینتی و قارچ خوراکی در وزارت جهاد کشاورزی در ادامه با بیان اینکه گلخانه‌داران باید گواهی سلامت محصولات گلخانه‌ای دریافت کنند یادآور شد: دریافت گواهی سلامت محصولات در کشت اول به صورت تشویقی و در کشت دوم اجباری خواهد شد.

وی با بیان اینکه تمام گلخانه‌ها باید مسئول فنی یا مسئول تجربی داشته باشند و کل فرآیند تولید را در سامانه سانکا به روز ثبت کنند تاکید کرد: گواهی سلامت از الزامات صادرات محسوب می‌شود و هسچ محصولی بدون کد شناسه امکان عرضه ندارد.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا