اخبار جهان در حوزه قارچ

تعطیلی فروشگاه قارچ جادویی magic mush

در ماه های گذشته شاهد یورش پلیس به فروشگاه‌های قارچ جادویی متعلق به شرکت magic mush و تعطیلی آنها در شهرهای مختلف کشور کانادا بوده‌ایم. اما در کمال تعجب این داروخانه های مجیک ماشروم چند روز بعد از حمله پلیس دوباره بازگشایی میشوند! از طرفی شاهد افتتاح فروشگاه های جدید بصورت غیرقانونی نیز در شهرهای مختلف کانادا هستیم!

این فروشگاه‌های زنجیره‌ای که اقدام به فروش قارچ های جادویی روانگردان (مجیک ماشروم) میکنند، بصورت غیرقانونی و بدون اخذ مجوز فعالیت می‌نمایند. زیرا هنوز در اکثر شهرها و ایالت‌های کانادا قارچ‌ های روانگردان(مجیک ماشروم)، در قانون به عنوان مواد مخدر طبقه بندی میشود.

در واقع یک جنبش نافرمانی مدنی برای جرم زدایی و قانونی کردن انواع مجیک ماشروم در کانادا به راه افتاده است! بیش از یک سال است که فروشگاه‌های مختلف بصورت غیرقانونی مانند قارچ سبز میشوند و پلیس مجبور به برخورد با آنها میشود، اما پس از مدت کوتاهی دوباره فعالیت خود را از سر میگیرند و حتی داروخانه‌های جدید نیز افتتاح میشود.

نظیر این جنبش در دهه گذشته برای قانونی کردن ماریجونا(حشیش) نیز به راه افتاده بود که در نهایت با تغییر قانون، ماریجونا جرم‌زدایی شد و اکنون در مراکز قانونی دارای مجوز عرضه میشود.

کشور کانادا در برخی ایالت ها فروش و استعمال حشیش و ماری‌ جوانا را آزاد کرده و در سال گذشته نیز مصرف مجیک ماشروم را تحت شرایطی آزاد و قانونی نموده است. در شهرهایی مثل تورنتو و اوتاوا شرکت هایی نظیر Shroomyz و magic mush اقدام به تاسیس فروشگاه و محل های استعمال مواد مخدر و قارچ جادویی نموده اند که البته هر از چند گاهی با نیروهای پلیس دچار مشکل می شوند.

در ادامه به شرح اخبار مربوط به یورش پلیس به فروشگاه قارچ جادویی متعلق به شرکت magic mush در شهرهای مختلف کانادا میپردازیم.


تعطیلی فروشگاه قارچ جادویی در اوتاوا

سپتامبر 2023

پلیس شهر اوتاوا با انجام بصورت اتفاقی متوجه یک فروشگاه غیرقانونی قارچ جادویی شد و پس بازرسی آن که به دستگیری 2 نفر از کارکنان فروشگاه و کشف مقادیری مجیک ماشروم انجامید، اقدام به تعطیل نمودن آن کرد.

آنها چند روز گذشته یک فروشگاه واقع در بلوک 300 خیابان بانک محله سنترتاون، که بصورت غیر قانونی اقدام به فروش قارچ های توهم زا می کرد، را با حکم قانونی مورد بازرسی قرار داده و مقادیری قارچ سیلوسایبین بصورت خشک و کپسول به همراه سایر مواد مخدر کشف و ضبط کردند.

افسران پلیس در پی دریافت تماسی تلفنی، از یک کسب و کار در بلوک 300 خیابان بانک، نزدیک خیابان کوپر، بازدید کردند تا در مورد حل اختلاف صاحبخانه و مستاجر یک فروشگاه کمک کنند. اما آنها وقتی در محل فروشگاه بودند متوجه قارچ های جادویی که بصورت انواع خوراکی ها عرضه میشد، شدند. تعطیلی فروشگاه قارچ جادویی.

آنها با اطلاع این مورد به مرکز و اخذ مجوز لازم، اقدام به بازرسی محل نموده که در پی آن مقادیری ماده مخدر ماشروم کشف کردند و نسبت به دستگیری فروشندگان فروشگاه، اقدام کردند. در این بازرسی پلیس موفق به کشف مقادیری قارچ سیلوسایبین خشک، تعدادی آدامس و شکلات حاوی سیلوسایبین به همراه دستگاه های توزین و بسته بندی مواد و 60 هزار دلار کانادا پول نقد شدند که آنها را ضمیمه پرونده کردند.

تعطیلی فروشگاه قارچ جادویی
قارچ های جادویی کشف شده به همراه خوراکی های حاوی مجیک ماشروم

 

طی این بازرسی دو فروشنده فروشگاه یعنی  پاولو اوسیپنکو، 24 ساله و مک کنزی پورتئوس، 20 ساله دستگیر و به جرایم مرتبط با قاچاق مواد مخدر متهم شدند. البته هر دوی آنها پس از تفهیم اتهام تا تاریخ برگزاری دادگاه آزاد شده اند.

نکته جالب تعطیلی فروشگاه قارچ جادویی، پلیس گفت با وجود اجرای حکم و اطلاع مالک ملک، مبنی بر توقف هرگونه فعالیت غیرقانونی در این فروشگاه، هفته بعد مجددا این فروشگاه شروع به فعالیت نمود. به همین جهت ماموران واحد مبارزه با مواد مخدر و جرایم خیابانی روز گذشته حکم دومی را برای بازرسی و توقیف فروشگاه اخذ و اجرا کردند.

در این بازرسی دوم نیز مجداد مقادیر قارچ توهم زای بسته بندی نشده به همراه مقداری خوراکی حاوی مجیک ماشروم و حدود 3 هزار دلار کانادا، کشف و ضبط گردید و فروشگاه مجددا بسته شد.

پلیس اوتاوا
پلیس اوتاوا

پلیس می‌گوید قارچ سیلوسایبین، که معمولاً به عنوان قارچ جادویی نام برده می‌شود، حاوی یک ماده توهم زا است که بر طبق قانون به عنوان مواد مخدر درجه سوم طبقه بندی می شود و همراه داشتن، قاچاق، واردات یا تولید این ماده غیرقانونی است و جرم محسوب می شود. سایلوسایبین یک ماده شیمیایی روانگردان است که می تواند ادراک فرد مصرف کننده را تغییر دهد و توهمات شنوایی، بینایی و لامسه برای وی ایجاد کند. به طور کلی این ماده که در برخی از قارچ های سمی وجود دارد،برای تفریح ​​استفاده می شود؛ اگرچه برخی معتقدند که مصارف دارویی و درمانی نیز دارد.

در حال حاضر استفاده دارویی از سیلوسایبین در برخی ایالت های آمریکا و کانادا مجاز است اما فقط باید با دستور پزشکان خاصی و به میزان کنترل شده، صورت گیرد. اما در اینگونه فروشگاه های غیرقانونی دسترسی به این ماده هیچگونه محدودیتی ندارد.

 

منبع: cbc.ca و ottawa.ctvnews.ca


یورش پلیس به داروخانه مجیک ماشروم شهر وینیپگ و کشف 10 هزار دلار قارچ جادویی!

ژوئن 2023

پلیس شهر وینیپگ واقع در ایالت اونتاریوی کانادا، در یورش خود به یک تجارتخانه که ادعا می کرد اولین داروخانه مجیک ماشروم یا قارچ جادویی در منطقه مانیتوبا است، 2 نفر را به اتهام قاچاق دستگیر کرد.

شرکت مجیک ماش (magic mush) مستقر در اونتاریو که قبلا 2 فروشگاه فروش مجیک ماشروم در شهره های اوتاوا و تورنتو افتاح کرده بود، اولین فروشگاه خود را در منطقه منیتوبا را در شهر کوچک آزبورن در تاریخ 13 می 2023 افتتاح کرد؛ اما پلیس تنها یک هفته بعد به این فروشگاه یورش برد و آن را تعطیل کرد و در این بین 2 نفر رابه اتهام حمل به قصد قاچاق و نگهداری مواد مخدر بازداشت نمود.

یورش پلیس به داروخانه مجیک ماشروم !!!

التون هال، از بخش جرایم سازمان یافته پلیس کانادا در اینباره  به خبرنگاران گفت: این تجارت فقط قاچاق مواد مخدر است!!!

وی افزود: قارچ‌های جادویی یا مجیک ماشروم ها معمولاً حاوی ماده محرک سیلوسایبین یا سیلوسین هستند که خاصیت توهمزایی دارد و طبق قانون به عنوان مواد مخدر درجه 3 طبقه‌ بندی می‌شوند. تولید، فروش و در اختیار داشتن قارچ جادویی در کانادا غیرقانونی است، اما برخی از معافیت‌های قانونی برای افرادی که دارای اختلالات سلامت روان هستند، جهت استفاده دارویی از سیلوسایبین از طریق ارائه‌ دهنده های پزشکی و بهداشتی دارای مجوز، در نظر گرفته شده است.

او گفت هیچ راهی برای تعیین اینکه آیا این داروها بی خطر هستند یا نه، یا اینکه چه اثراتی خواهند داشت، وجود ندارد، بنابراین هیچ رویکرد مطمئنی جهت فروش آنها وجود ندارد.

به گفته هال، دو نفر به اتهام حمل به قصد قاچاق و نگهداری عواید حاصل از جرم دستگیر شدند. همچنین مکان‌های دیگر مرتبط با فروشگاه در شهر Winnipeg شناسایی شده‌ اند و ممکن است نسبت به بازرسی آنها نیز اقدام کنیم.

مصاحبه فرمانده پلیس پس از یورش به داروخانه مجیک ماشروم

به گفته هال، صدها نفر در چند روز گذشته در حال ورود و خروج از فروشگاه مشاهده شدند، اما پلیس با مشتریان کاری نخواهد داشت. او خطاب به مردم گفت: هر کسی که محصولاتی از فروشگاه خریداری کرده است باید آنها را دور بیندازد یا به پلیس تحویل دهد.

وی اضافه کرد که پلیس هنگام افتتاح فروشگاه Magic Mush در تاریخ 13 می از آن آگاه بود و در ابتدا قصد داشت “رویکرد نرم تری” در تعطیل کردن فروشگاه در پیش بگیرد. وقتی مشاهده کردند که آنها در رسانه ها بطور صریح این تجارت را تبلیغ می کنند، موضع آنها تغییر کرد و این موضوع به تحقیقات مواد مخدر تبدیل شد.

ما افرادی رامشاهده میکردیم که از اینجا پول ها به مکان دیگری میبردند و سپس مواد مخدر را به اینجا می‌آورند. این یک عملیات مواد مخدر است!

او گفت هنوز در مراحل اولیه تحقیقات هستیم و امکان تحقیقات بین استانی نیز می باشد؛ وی خاطرنشان کرد که تحقیقات پلیس وینیپگ در این مورد همچنان ادامه دارد.

پلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد که اطلاعات بیشتر در مورد دستگیری‌ها و کشفیات در ارتباط با فروشگاه متعاقباً در دسترس قرار خواهد گرفت.

نمونه مجیک ماشروم توزیع شده در فروشگاه
نمونه مجیک ماشروم توزیع شده در فروشگاه

جیمی کاگان وکیل مستقر در شهر وینیپگ و شریک تامپسون دورفمن سوئیتمن که نماینده صاحبان این کسب و کار مستقر در انتاریو است، به خبرنگاران گفته که مالکان می‌دانستند که برای افتتاح فروشگاه شهر آزبورن ریسک می‌کنند!

البته کاگان نگفت چه کسی دستگیر شده است یا اینکه آیا فروشگاه باز خواهد ماند یا خیر؛ اما گفت که پس از  این آخر هفته طولانی حرف‌های بیشتری برای گفتن خواهد داشت.

او گفت که با استقبال صورت گرفته از فروشگاه، مردم شهر وینیپگ به وضوح می‌خواهند از قارچ‌های جادویی لذت ببرند و فکر نمی کند که فروش محصول باید خلاف قانون باشد.

از نظر او این عملیات قانونی نیست و احساس می‌کند که نیروی پلیس کمی بیش از حد درگیر شده است.

 

گزارش پلیس بعد از تعطیلی فروشگاه قارچ جادویی

پلیس وینیپگ می‌گوید هفته گذشته پس از یورش به یک کسب‌ و کار تازه تاسیس شده بنام Magic Mush که خود را اولین داروخانه قارچ جادویی منیتوبا می‌نامید، مقداری مجیک ماشروم سیلوسایبین به ارزش بیش از 10000 دلار کشف کرد.

افسران مواد مخدر و جرایم سازمان یافته، در هنگام یورش هفته گذشته به این فروشگاه 2 نفر را که شامل یک مرد 37 ساله و یک زن 37 ساله می شدند را بازداشت کرده بود.

این زن و مرد به اتهام قاچاق مواد ممنوعه (سیلوسیبین) و اتهام در اختیار داشتن مواد ممنوعه به منظور قاچاق و همچنین در اختیار داشتن عواید حاصل از جرم و جنایت دستگیر شدند که طی چند روز گذشته با وثیقه 5000 دلاری آزاد شدند.

ماموران پلیس علاوه بر فروشگاه، خانه ای در واترفرانت درایو بین خیابان های بناتین و گالت و همچنین خودرویی که گمان میرفت در معاملات تجاری دخیل است را بازرسی کردند. پلیس در بازرسی های خود 39 کیسه 13 گرمی قارچسیلوسایبین خشک، 260 گرم قارچ سیلوسایبین تازه و سایر لوازم مرتبط با مصرف مواد مخدر کشف کرد؛ به گفته پلیس، ارزش این مواد مخدر یافت شده تقریباً 10000 دلار است.

داروخانه مجیک ماشروم
داروخانه مجیک ماشروم

پلیس معتقد است که متهم سیلوسایبین را به صورت عمده از استان دیگری تهیه میکرده است. زیرا 4 جعبه با آدرسی در واترفرانت درایو بعد از تفتیش محل سکونت توسط پلیس پیدا شد و یک جعبه دیگر هم در پست رهگیری شد.

همچنین به ادعای پلیس قارچ های سیلوسایبین که به صورت عمده توسط صاحبان کسب و کار خریداری می شد، به عنوان گونه های مختلف با اثرات متفاوت فروخته می شد، اما همه یکسان بود و مشتریان را فریب میدادند.
قیمت بسته ها بین 50 الی 125 دلار برای گونه های مختلف بود اما همگی در واقع یک سویه یکسان سیلوسایبین بودند!

بسته های مجیک ماشروم توزیع شده در فروشگاه
بسته های مجیک ماشروم توزیع شده در فروشگاه

همچنین نگرانی هایی در مورد نظافت فروشگاه و بهداشت محصولات وجود داشت.
آنها مواد مخدر (قارچ های جادویی) را روی زمین و در کنار یک سطل زباله که مملو از زباله از جمله مصالح ساختمانی بود، بسته بندی میکردند!  هیچ جایی برای شستن دست ها وجود نداشت و هیچ مدرکی دال بر استفاده از دستکش نبود و علاوه بر آن هیچ پاک کننده‌ای در آنجا یافت نشد.

 

منبع: شبکه cbc


گردآوری، ترجمه و تحریر توسط تیم رسانه هاگ
کپی فقط با ذکر منبع مجاز میباشد.

 

تمامی اخبار جهان در حوزه قارچ ها را در مجله خبری-آموزشی هاگ دنبال نمایید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا