حرف ما در صنعت قارچ

یک اقدام به هنگام در بازار قارچ

بازار قارچ روز خود را با یک اتفاق خوب و بجا برای جلوی سیر نزولی قیمتها آغاز کرد.

شناخت بازار یکی از ضروریات حضور در عرصه تجارت است که صنعت قارچ نیز لاجرم به درک و افزایش آگاهی در این حوزه نیازمند است؛ چرا که با شناخت درست بازار، می‌توان به درستی هزینه‌ها را مدیریت نمود، و برنامه‌ریزی مناسبی برای آینده داشت. هرچه درک ما در این حوزه افزایش یابد، معرفی برند، بازاریابی و فروش قارچ بیشتری داشته، و در نهایت امکان جذب مشتریان پایدارتری را برای خود میسر می‌کنیم.

عدم شناخت بازار و بی‌توجهی به افت و خیزهای آن، و نداشتن استراتژی متناسب با تلورانس‌های کمّی قارچ سبب می‌شود که تولیدکنندگان قارچ ضربه‌های جبران‌ناپذیری را متحمل شوند. چنان که در سال‌های گذشته به کرّات به دلیل همین بی توجهی، شاهد ضررهای هنگفت تولیدکنندگان و گاه بسته شدن تعداد بسیاری از مزارع قارچ کشور بوده‌ایم.

واکنش به موقع و اقدام به هنگام در مواقع حساس می‌تواند به تثبیت قیمت، حفظ و تعادل بین عرضه و تقاضا، و در نهایت امنیت پایدار تولیدکنندگان کمک شایانی نماید. بنابراین بجاست که فعالان صنعت قارچ با دقت فراوان بازار را رصد نموده، و نبض بازار قارچ را با مدیریت صحیح و به موقع در درست بگیرند.

در چند روز اخیر شاهد یکی از دوره‌های فرود قیمت قارچ بودیم به طوری که دیروز دهم مهر، قارچ مطابق تابلوی قیمت بازار فروش نرفته و با اختلاف زیاد نسبت به قیمت مصوب، خریداری شد. در این میان، امروز 11 مهر 1401، شرکت کشت و صنعت قارچ ملارد، با یک حرکت هوشمندانه و به هنگام، توانست به درستی بازار را تحلیل کند و با مهندسی خردمندانه عرضه محصول در بازار، قیمت فروش قارچ را به شایستگی مدیریت نماید و جلوی سیر نزولی قیمتها و متضرر شدن تولیدکنندگان را بگیرد.

تیم بازرگانی کشت و صنعت قارچ ملارد امروز به سرعت وارد عمل شده و با قیمت مناسب و منصفانه بار مازاد تنظیم بازار را با قیمت پایه 40 هزار تومان الی 45 هزار تومان بر حسب درجه کیفی، خریداری نموده و جمع‌آوری کردند. به این ترتیب توانستند علاوه بر جلوگیری از نوسان و افت شدید قیمت قارچ در بازار، به تثبیت قیمت‌ها و سودآوری برای تمامی تولیدکنندگان قارچ کمک کنند.

در صورتی که اگر آنها با این تاکتیک خردمندانه وارد بازار نمی‌شدند، با انباشت قارچ مازاد، قیمت باز هم کاهش می‌یافت. نتیجه این کاهش، قطعا عرضه قارچ با قیمت نازل توسط سازمان میادین و تره‌بار کشور را در پی داشت و به تبع آن مانند ادوار گذشته ضرر هنگفت تولیدکنندگان و خارج شدن بسیاری از چرخه تولید، می‌توانست چرخه این صنعت مهم غذایی کشور را کند نماید.

ارزش این حرکت سنجیده تیم بازرگانی شرکت قارچ ملارد، وقتی مشخص می‌شود که به خاطر داشته باشیم در صورت ادامه یافتن این روند، بازگرداندن قیمت قارچ، به قیمت اصلی علاوه بر هزینه‌بر بودن، به زمان بالایی هم نیاز داشت که شاید تا مدتها امکان جبران آن میسر نمی‌شد.

نکته حائز اهمیت اینجا است که خرید قارچ، به قیمت مناسب و منصفانه انجام شد و این نشان دهنده سطح هوشیاری این شرکت حرفه‌ای و با سابقه در عرصه تولید و توزیع قارچ است که به موقع به کمک بازار آمد و مانع ضرردهی تولیدکنندگان شریف و زحمتکش صنعت قارچ گشت.

این عملکرد سریع و به موقع نشان می‌دهد که یک اقدام به هنگام در مواقع حساس تا چه حد می‌تواند به تعادل بازار و تثبیت قیمت کمک کند و امنیت فعالان این صنف را تضمین نماید.

در پایان جا دارد که ضمن تشکر از اعضای تیم بازرگانی شرکت کشت و صنعت قارچ ملارد، آرزو کنیم در آینده، چنین تاکتیک‌های مدبرانه‌ای را بیشتر در بازار شاهد باشیم. زیرا این عملکرد هوشمندانه، باعث کاهش نوسان قیمت قارچ در بازار شده، و سبب می‌گردد هم  واسطه‌ها سود منطقی‌تری دریافت کرده و هم تولیدکننده متقبل ضررهای جبران نشدنی نگردند.

حرف ما در صنعت قارچ نقد و بررسی مشکلات درون صنفی است با ما در هاگ همراه باشید.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا