اخبار جهان در حوزه قارچاخبار صنعت قارچ

یک فستیوال تمام عیار: Fruit Logistica

یکی از معتبرترین نمایشگاه‌ها در زمینه کشاورزی و بازار میوه و سبزیجات تازه در جهان، فستیوال تمام عیار Fruit Logistica است که در برلین برگزار می‌شود. این یک نمایشگاه تجاری بین‌المللی است که به محصولات کشاورزی تازه اختصاص دارد. از سال 1993، هر ساله فعالان این حوزه در برلین، گرد هم می‌آیند تا سفارشات خود را معرفی یا ثبت کنند و اطلاعات ضروری در مورد تحولات بازار میوه و سبزیجات تازه در سراسر جهان به دست آورند.

مخاطبان فستیوال: 

این فستیوال به طور منظم نزدیک به 73000 شرکت‌کننده ملی و بین المللی را از سراسر جهان گرد هم می‌آورد که تمام بخش‌های مرتبط فعالیت می‌کنند و آخرین نوآوری‌ ها، محصولات و خدمات را به نمایش می‌گذارند. این بهترین فرصت برای همه است که فرصت‌های شبکه‌سازی متعددی را برای خود فراهم کنند.

کسب و کارها با هر اندازه‌ای و در هر رتبه سازمانی می‌توانند از طریق فستیوال Fruit Logistica، جدیدترین محصولات خود را به نمایش بگذارند و با مشتریان بالقوه ملی و بین‌المللی ارتباط گرفته، به موفقیت دست یابند. در اینجا شما می‌توانید خرده‌فروشان، توزیع‌کنندگان و تصمیم‌گیرندگان کلیدی در صنعت محصولات تازه را ملاقات کنید. شرکت‌های متخصص در EDP، بازاریابی، حمل و نقل و تدارکات، حمل و نقل و ذخیره‌سازی نیز هر سال در اینجا حضور می‌یابند.

یک فستیوال تمام عیار: Fruit Logistica
فستیوال Fruit Logistica: نمایشگاه کشاورزی و بازار میوه و سبزیجات تازه

بخشهای مختلف فستیوال Fruit Logistica: 

این نمایشگاه امسال در 20 و 21 بهمن برگزار شد و افراد بسیاری در آن گرد هم آمدند. چیزی که آن را خاص کرده، طراحی یک پلت فرم جهانی برای ایده‌های جدید، ورودی‌های جدید و راه حل‌های جدید است. امسال هم این فستیوال چهار بخش اصلی را پوشش داد:

  • محصولات تازه
  • سیستم های فنی
  • لجستیک
  • خدمات

غرفه داران از بیش از 80 کشور، محصولات تازه، میوه های خشک، دانه ها، محلول های بسته بندی و برچسب گذاری، فناوری گلخانه، کشت، تمیز کردن و سیستم های بازیافت را به نمایش گذاشتند.

برنامه‌های فستیوال Fruit Logistica: 

آزمایشگاه آینده :  جالبترین بخش فستیوال، آزمايشگاه آينده بود که به بررسي تغييرات و مفاهيم جديدي پرداخت كه در سال‌هاي آينده بر صنعت تاثير مي‌گذارد. در این بخش انجمن محصولات تازه به بررسی پتانسیل بازار، رفتار مصرف کننده و سایر مسائل را مطرح نمود، و راه حل های دیجیتال، انواع و محصولات جدید، فناوری پیشرفته، پروژه های طولانی مدت و مفاهیم کاملاً جدید را برای غرفه داران و بازدیدکنندگان در هشت جلسه نیم ساعته در آزمایشگاه آینده ارائه داد.

یک فستیوال تمام عیار: Fruit Logistica
فستیوال بزرگ محصولات کشاورزی تازه در برلین

فناوری فردا هم یک تالار گفتمان آزاد است که به همه غرفه‌داران ماشین آلات و فناوری فرصت می‌دهد تا درباره آینده کالاهای خود و دورنمای فعالیت‌های شرکت به علاقه‌مندان گزارش دهند. در این تالار ترجمه همزمان به آلمانی، انگلیسی، فرانسوی، ایتالیایی و اسپانیایی انجام شد و عموم مردم به رایگان در آن شرکت کردند.

برلین میزبان یک فستیوال تمارعیار در زمینه محصولات کشاورزی تازه
برلین میزبان یک فستیوال تمارعیار در زمینه محصولات کشاورزی تازه

جایزه نوآوری یک بخش جذاب فستیوال است که هر ساله در برلین اجرا می‌شود و به نوآوری‌های برجسته در کل زنجیره تامین میوه و سبزیجات از تولید تا محل فروش اهدا می‌گردد. برنده امسال Tatayoyo و Rijk Zwaan B.V از هلند بودند که توسط توسط هیئت داوران متخصص به آنها هدایایی ارزنده داده شد.

یک فستیوال تمام عیار: Fruit Logistica
فستیوال Fruit Logistica در زمینه محصولات کشاورزی تازه

سمینارهای انجمن با تمرکز بر مسائل کلیدی هم برای مخاطبان بسیار جذاب بود. در ده جلسه یک ساعته، غرفه داران و بازدیدکنندگان از این موضوعات کلیدی مطلع شده و راه حل‌ها را با کارشناسان بین المللی مطرح کردند. در اینجا بازیگران بازار و رفتار مصرف کننده زیر ذره‌بین قرار گرفتند، و کشورهای عرضه کننده، بازارهای صادراتی و پتانسیل محصولات جداگانه تجزیه و تحلیل شده و آخرین پیشرفت‌ها در زمینه‌های کلیدی مانند دیجیتالی شدن و بسته‌بندی از نزدیک مورد بررسی قرار گرفتند.

یک فستیوال تمام عیار: Fruit Logistica
یک نمایشگاه معتبر برای دوست‌داران محصولات کشاوزی در برلین

لجستیک هاب نگاهی دقیق‌ به راه‌حل‌های لجستیکی دارد و موضوعات کلیدی در زنجیره تدارکات سرد جهانی را مطرح می‌کند. امسال راه‌حل‌های فنی جدید بهینه‌سازی شده بیشتری در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفت. همچنین در مورد مسائل کلیدی موثر بر لجستیک، حمل و نقل دریایی، حمل و نقل جاده‌ای، محموله هوایی، و همچنین حمل و نقل ریلی، راه حل‌های بدیعی ارائه نمود.

یک فستیوال تمام عیار: Fruit Logistica
یک فستیوال تمام عیار: Fruit Logistica

استارت‌آپ‌های جوان هم با هدف حمایت از محصولات، پروژه‌ها و ایده‌های پیشگامانه برگزار می‌شود تا هر کس که مایل است با آنها ارتباط برقرار کند و یا بر روی پروژه‌های جدید سرمایه‌گذاری کند، فرصتی برای تعامل بیابد.  نکته برجسته استارت‌آپ Fruit Logistica این است که در آن فرصتی برای ارائه ایده‌ها، فناوری‌ها و چشم‌اندازهای آینده‌نگر تجاری برای همه ایجاد می‌شود.

دورنمای فستیوال

برگزاری این نمایشگاه‌ها در چنین سطح وسیعی، علاوه بر این که به تعامل و شبکه‌سازی تمامی افراد شرکت‌کننده منجر می‌شود، سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌های راهبردی سالانه را نیز تنظیم خواهد نمود. حضور در این برنامه‌ها برای ما که در بسیاری از موارد تولیدکننده مواد غذایی تازه و با کیفیت هستیم مثل قارچ خوراکی قطعا بسیار ضروری است و دورماندن از مشارکت در این رویدادها به معنای از دست رفتن بازارهای بالقوه‌ای است که انتظار حضور ما را می‌کشند و متاسفانه ارز بسیاری را با همین غفلت از دست خواهیم داد.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا