اخبار جهان در حوزه قارچ

یک محصول نوآورانه: شکلات شیر قارچ!

آیا تا به حال کلمه شیر قارچ به گوش شما خورده؟! جایگزینی که اخیرا به جای شیر گاو پیشنهاد شده است و شرکت اودالولی (Oodaalolly) سانفرانسیسکو قصد دارد با ساخت یک شکلات گیاهی از شیر قارچ مهندسی شده در برکلی، آن را برای نخستین بار به جهان هدیه کند، و برای این ایده در حال جمع‌آوری پول و سرمایه‌گذار است.

اودالولی یکی از برجسته‌ترین شرکتهای شکلات‌سازی است که همیشه طعم‌های خاص و محصولات منحصر به فردی وارد بازار می‌کند و اکنون در یک کمپین Kickstarter امیدوار است حداقل 12300 دلار جمع آوری کند تا ایده شکلات شیر ​​قارچ غیر روان‌گردان خود را تولید نماید. این شیر قرار است که از قارچهای خوراکی به دست آید و جایگزین شیر گاو باشد!

شکلات شیر قارچ
شکلات شیر قارچ

آنها با یک فناوری خاص، بافتهای قارچ را با DNA نوترکیبی تزریق می‌کنند تا پروتئین‌های شیری را که از نظر ساختاری مشابه پروتئین‌های شیر گاو هستند، تحریک کنند، و شکلات شیری را تولید کنند که طعمی شبیه شیر لبنی دارد. این پروتئین ها با تخمیر دقیق استخراج می‌شوند.

شما هم می‌توانید در این کمپین اودالولی شرکت کنید و با حداقل 10 دلار کمک مالی، از مزایای جوایز مختلف Kickstarter  که در سطوح مختلف ارائه شده بهره‌مند شود. زمان زیادی تا پایان کمپین باقی مانده و همه می‌توانند شانس اختراع شیر قارچ به واقعیت را بالا ببرند. این احتمالا یکی از رویایی‌ترین اتفاقات برای وگان‌ها خواهد بود.

هر روز در زمینه صنایع تبدیلی یک اتفاق خاص در حال طراحی است، و ما در ایران منتظر افرادی مبدع، خلاق و ماجراجو هستیم که وارد این چالش شوند و در عرصه‌ ملی و بین‌المللی اثری ماندگار از خود به یادگار بگذارند.

 

بروزترین اخبار جهان درباره قارچ ها رادر مجله خبری-آموزشی هاگ مطالعه کنید.

 

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا