جهاد کشاورزی

۲۶ درصد تولید زراعی استان تهران در ری

۸۲۱ هکتار از اراضی باغی ری به کشت پسته اختصاص یافت

ری ۲۶ درصد تولید زراعی استان تهران را بر عهده دارد و در این شهرستان با ۳۶ هزار و ۱۹۵ هکتار از اراضی زیر کشت، سالانه ۳ میلیون و ۱۴۷ هزار و ۷۸۲ تن محصولات زراعی شامل گندم، جو، ذرت و علوفه برداشت می‌شود.

به گزارش خبرگزاری هاگ، محمد عباسی  طی برگزاری نشست خبری با اصحاب رسانه بابیان این‌که هم‌اکنون  سه هزار و ۲۸۹ نفر در بخش کشاورزی و دامداری ری فعال هستند، عنوان کرد: در شهرستان ری طی یک سال اخیر ۲ هزار و ۹۲۶ تن انار، ۶۱ تن کلزا و ۵۴۳ تن گوشت ماهی تولیدشده است.

عباسی  همچنین به اشاره به  کشت پسته در این شهرستان، تصریح کرد: در سال زراعی جاری ۸۲۱ هکتار از اراضی باغی ری به کشت پسته اختصاص یافت، که پیش‌بینی می‌شود، در سال زراعی جدید ۵۰۰ هکتار افزوده شود.

مدیر جهاد کشاورزی ری در طول سخنان خود با اشاره به زیرساخت‌های کشاورزی این شهرستان،  اظهار داشت: ۶۴۰ حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق، یک رشته چشمه و ۲ رودخانه منابع آب اراضی کشاورزی جنوب پایتخت را تأمین می‌کند، ضمن اینکه ۳۳ قنات نیز در این شهرستان فعال است و همچنین ۵۵۹ دستگاه تراکتور، ۳ میلیون و ۴۵۸ هزار قطعه طیور در ری وجود دارد و ۴.۲ هکتار از اراضی ری در تصرف واحدهای پرورش قارچ قرار دارد.

ظرفیت تولیدات

این مقام مسئول در همین راستا، تصریح کرد: ری ۲۶ درصد تولید زراعی استان تهران را بر عهده دارد و در این شهرستان با ۳۶ هزار و ۱۹۵ هکتار از اراضی زیر کشت، سالانه ۳ میلیون و ۱۴۷ هزار و ۷۸۲ تن محصولات زراعی شامل گندم، جو، ذرت و علوفه برداشت می‌ شود و همچنین تولید ۲۲ درصد تولید شیر استان تهران نیز در ری انجام می‌شود، که این میزان سالانه ۱۸ هزار و ۵۱۲ تن است.

معاون جهاد کشاورزی استان تهران همچنین در رابطه با جایگاه تولیدات این شهرستان خاطرنشان کرد: ری مقام دوم تولید تخم‌مرغ و جو استان تهران را دارد و ۲۹۲ واحد دامی صنعتی از قبیل پرورش گاو و پرواربندی در شهرستان ری فعال هستند و ۶۹۵ واحد دامداری، ۳۲ واحد مرغداری، ۹ واحد پرورش ماهی، ۸ گلخانه، ۳۳ زنبورداری و ۱۶ واحد سردخانه و صنایع تبدیلی و ۱۸ تعاونی و تشکل دام‌پروری و کشاورزی در ری فعالیت دارند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا