اخبار تولید قارچ سراسر کشور

۲۷ واحد فعال تولید قارچ در خوزستان

استان خوزستان فقط ۳ درصد واحدهای تولید قارچ کشور را در خود جای‌داده است

طبق آمار ۱۶۰۰ واحد تولید قارچ در کشور وجود دارد که از این تعداد ۲۷ واحد فعال تولید قارچ در خوزستان هستند.

به گزارش خبرگزاری هاگ- سید سعید حسینی نژاد، معاون توسعه و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان، در توضیحات بیشتر در این خصوص، اضافه کرد: استان خوزستان فقط ۳ درصد واحدهای تولید قارچ کشور را در خود جای‌داده است.

سهم استان از سالن‌های قارچ کشور

وی با اشاره به ظرفیت سالن‌های تولید قارچ استان گفت: ۹۵۰ هزار مترمربع سالن پرورش قارچ در کشور وجود دارد که از این میزان ۳۷هزار مترمربع معادل ۴ درصد کل کشور در استان خوزستان است.

معاون توسعه و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان ضمن بیان شرایط کنونی تصریح کرد: با توجه به وضعیت اقتصادی و تأکید بر تولید داخلی انتظار می‌رود تولیدات داخلی به خارج از کشور صادر شوند.

تقدیر از کارآفرین برتر ملی

وی در ادامه ضمن تقدیر از مدیرعامل شرکت کشاورزی جلگه دز به‌عنوان کارآفرین برتر ملی، در توضیحات بیشتر در خصوص این واحد تولیدی اظهار داشت: این شرکت با عملکرد قابل‌قبول خود درزمینه پرورش قارچ موفق به راه‌یابی به دوازدهمین جشنواره کارآفرینان برتر ملی در سال گذشته شده است.

حسینی نژاد در تکمیل صحبت‌های ۲۷ واحد فعال تولید قارچ در خوزستان خود یادآور شد: تنها ۸ استان کشور موفق به راه‌یابی به این جشنواره شدند که از استان خوزستان نیز مدیرعامل شرکت کشاورزی جلگه دز دزفول به‌عنوان کارآفرین برتر ملی شناخته شد.

 افزون بر ۲۴۹ تن قارچ تولید دزفول صادر شد

در همین رابطه مدیرعامل شرکت کشاورزی جلگه دز این‌چنین عنوان کرد: ۲۴۹ هزار و ۶۸۷ کیلوگرم قارچ تولید دزفول از ابتدای امسال تاکنون به کشورهای خارجی صادرشده است.

غلامعلی اسلامی زاده در توضیح فعالیت‌های این شرکت اضافه کرد: شرکت کشاورزی جلگه دز به‌صورت رسمی در خردادماه سال ۷۲ به ثبت رسید که در سه بخش تولید مرکبات، تولید قارچ خوراکی و پرورش ماهیان گرمابی فعالیت دارد.

تولیدات شرکت کشاورزی جلگه دز

اسلامی زاده با اشاره به حوزه‌های فعالیت این شرکت، اظهار داشت: سالانه ۱۲۰۰ تن مرکبات، ۴۶۰۰ تن قارچ و ۱۰۰۰ تن ماهی گرمابی در این شرکت تولید می‌شود.

مدیرعامل شرکت کشاورزی جلگه دز در ادامه خاطرنشان کرد: مجموعه پرورش قارچ این شرکت برای نخستین بار با ظرفیت ۲۰۰ تن در سال در سال ۷۸ بهره‌برداری شد که باگذشت این سال‌ها تمام امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری موردنیاز این شرکت در خود مجموعه باکیفیت هلند بومی‌سازی شده است.

وی در تکمیل صحبت‌های خود بابیان اینکه فناوری روز دنیا در امکانات و تجهیزات این شرکت به‌کار گرفته‌شده است، گفت: در مجموعه پرورش قارچ این شرکت برای ۲۳۰ نفر، در باغات به‌طور متوسط برای ۷۳ نفر و در پرورش ماهی نیز برای حدود ۹۰ نفر اشتغال‌زایی شده است.

اخبار تولید قارچ را در هاگ بخوانید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا