اخبار عمومی و گزارش

توقیف ۲ دستگاه وانت نیسان حامل قارچ ترافل در طالقان

ماموران حفاظت این شهرستان موفق به شناسایی دو خودروی متخلف شدند

به گزارش هاگ به نقل از ایرنا- کرج مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز گفت: ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان طالقان موفق به توقیف ۲ دستگاه وانت نیسان حامل قارچ ترافل و سبزی های کوهی شدند.

حامد فرضی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در پی گزارشات مردمی مبنی بر برداشت بی رویه و خارج از عرف سبزی های کوهی توسط تعدادی از سودجویان از ارتفاعات طالقان، ماموران یگان حفاظت این شهرستان در گشت زنی ها در این منطقه موفق به شناسایی ۲ خودروی متخلف شدند.

وی اظهار داشت: متخلفان با دیدن ماموران اداره کل منابع طبیعی با به جا گذاشتن خودروها در ارتفاعات منطقه طالقان پا به فرار گذاشتند.

هر کدام از این خودروها حامل حدود ۲ تن از انواع قارچ ترافل (دنبلان) و سبزی های کوهی همچون شورک، والک، پیازک بودند ضمن آنکه برداشت بعضی از این گونه های گیاهی ممنوع است.

فرضی گفت: برداشت قارچ ترافل و سبزی های کوهی توسط روستاییان و به میزان مصرف ممنوعیتی ندارد اما برداشت بی رویه این گیاهان توسط  سودجویان با استفاده از کارگران اتباع خارجی ممنوع بوده زیرا منجر به آسیب به مراتع و از بین رفتن کامل گونه های گیاهی می شود.

وی  افزود: برداشت این گیاهان باید به صورت قطع و برش ساقه ها باشد در حالیکه آنان برای راحت بودن و سریع تر انجام شدن کارشان این گونه ها را از ریشه درمی آورند که علاوه بر اینکه حیات گونه های گیاهی را به خطر می اندازند و موجب از بین رفتن پوشش گیاهی منطقه و خطر سیل خیز شدن عرصه ها می شوند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز بیان داشت: این افراد سودجو سبزی های برداشت شده را با قیمت های سرسام آور به فروش می رسانند که موجب به هم خوردن عرف بازار نیز می شود.

وی یادآور شد: خودروهای به جامانده از سودجویان همراه با بارهای سبزی کوهی تحویل  دستگاه قضایی شدند.

استان البرز ۳۷۰ هزار هکتار عرصه های مرتعی دارد.

اخبار عمومی و گزارش صنعت قارچ را در هاگ بخوانید.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا