اخبار صنعت قارچاخبار عمومی و گزارش

افتتاح ۲ کارگاه دانش بنیان پرورش قارچ دکمه‌ای در ایلام

مدیرکل فنی و حرفه‌ای ایلام از فعالیت ۲۴۰ آموزشگاه فنی و حرفه‌ای و افتتاح ۲ کارگاه دانش بنیان پرورش قارچ دکمه‌ای در ایلام در این استان خبر داد.

به گزارش هاگ به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ حامد سلیمانی گفت: هفته دولت در شهرستان‌های آبدانان و ایوان ۲ کارگاه شامل برق صنعتی و برق اتومکانیک افتتاح می‌شود تا جوانان در زمینه حرفه آموزی و اشتغال از این طرح‌ها استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه زیربنای هرکدام از این طرح‌ها ۲۰۰ مترمربع است، افزود: برای این ۲ طرح چهار میلیارد ریال برای خرید تجهیزات آن‌ها هزینه شده است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای ایلام گفت: با توجه به نامگذاری سال جدید به نام سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین در حوزه دانش بنیان ورود کرده و ۲ کارگاه دانش بنیان شامل پرورش ماهی گرم آبی و پرورش قارچ دکمه‌ای افتتاح کرده ایم.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای ایلام به نقش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در اشتغال و توسعه اشاره و تاکید کرد: مراکز فنی و حرفه‌ای در ۱۴ شهرستان استان فعال است، ضمن اینکه در شهرستان‌های بدره و چوار که به تازگی اضافه شده اند بصورت سیار مشغول آموزش و حرفه آموزی هستیم.

سلیمانی یادآور شد: ۲۴۰ آموزشگاه فنی و حرفه‌ای فعال در استان وجود دارد که با ۲۸۸ تنوع حرفه‌ای در چهار زیرشاخه صنعت، خدمات، کشاورزی و فرهنگ و هنر فعالیت می‌کنند.

وی به مراجعه پنج هزار نفر از ابتدای سال جاری تاکنون به مراکز فنی و حرفه‌ای استان برای آموزش و مهارت آموزی اشاره و اضافه کرد: نسبت به سال گذشته در این زمینه جهش خوبی داشته ایم.

 

1/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا