حوادث صنعت قارچ

۳ نوع قارچ سمی که مردم را به کشتن داد

۳ نوع قارچ سمی که مردم از دل طبیعت جمع‌آوری و  مصرف کرده‌اند عامل مرگ‌ومیر افراد بوده است.

۳ نوع قارچ سمی که مردم را به کشتن داد. رئیس کمیته شناسایی قارچ‌های سمی طی بررسی‌هایی که از یک ماه قبل بر روی تمام نمونه قارچ‌های مصرفی مربوط به بیماران مسموم شده انجام‌گرفته است، می گوی عنوان کرد د: ۳ نوع قارچ سمی که مردم از دل طبیعت جمع‌آوری و  مصرف کرده‌اند عامل مرگ‌ومیر افراد بوده است.

آمار قربانیان قارچ سمی(خودرو،جنگلی) در ایران

جزییات بیشتر درباره این قارچ‌ها

به گزارش خبرگزاری هاگ، دکتر محمدرضا آصف دکترای قارچ‌شناسی و مسئول کمیته شناسایی قارچ‌های عامل مسمومیت و مرگ میر هم‌وطنانمان  می‌گوید که در طی ۲۵ روز گذشته، کل نمونه‌های ارسالی از استان‌های غربی را که مواردی از مسمومیت با قارچ و یا مرگ‌ومیر در آنها گزارش‌شده است را یک به یک در محیط آزمایشگاهی موردبررسی قرار داده و در آخر نتایج حاکی از آن است که ۳ نوع قارچ سمی که مردم را به کشتن داد عامل این مسمومیت‌ها بوده است. او بر این نکته تأکید می‌کند که باید در مکان‌های رشد این‌گونه قارچ‌ها تابلوی هشدار نصب شود و مردم مطلقاً از محیط طبیعی قارچ جمع‌آوری و مصرف نکنند. به گزارش فارس این ۳ نوع قارچ با نام‌های علمی lepiota brunneoincarnata، hypholoma fascicualre و coprinopsis atramentaria شناخته می‌شوند. در صورت تمایل مقاله روش تشخیص قارچ سمی از خوراکی از نگاه دکتر آصف در این باره را مطالعه کنید.

۳ نوع قارچ سمی که مردم را به کشتن داد
چند نمونه قارچ سمی

دوره طلایی درمان مسمومیت قارچ

بر اساس گفته‌های این دکترای قارچ‌شناسی، مدت‌زمان طلایی درمان بعد از مسمومیت با قارچ سمی، تنها ۶ تا ۸ ساعت می‌باشد و این در حالی است  که متأسفانه علائم اولیه شبیه مسمومیت عادی است و برخی کادرهای درمانی به دلیل عدم آگاهی تنها به تجویز او آر اس و سرم بسنده می‌کنند. غافل از اینکه در این زمان کبد منهدم شده و نیاز به پیوند کبد وجود خواهد داشت. مصرف‌کننده قارچ بعد از طی این زمان طلایی به کما رفته و درنهایت این  ماجرا  به مرگ بیمار منجر می‌شود. این دکترای قارچ‌شناسی بر این نکته تأکید کرد که مردم بابت سلامت قارچ‌های دکمه‌ای پرورشی و بسته‌بندی نگرانی نداشته باشند.

اخبار حوادث صنعت قارچ را با هاگ دنبال کنید.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا