کارآفرینی در حوزه قارچ

۵۰۰ بازار روستایی در مسیرهای پرتردد کشور ایجاد می‌شود

شهرستان کاشمر یکی از این پایلوت‌های بازار روستا خواهد بود

به گزارش هاگ به نقل از خبرنگار مهر کاشمر ـ معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور از ایجاد ۵۰۰ بازار روستایی در مسیرهای پرتردد کشور خبر داد.

امیرحسین مدنی عصر پنجشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان کاشمر که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد از راه اندازی بازار روستایی در مسیرهای پر تردد کشور خبر داد و اظهار کرد: ۵۰۰ بازار روستا در کشور راه‌اندازی خواهد شد که شهرستان کاشمر یکی از این پایلوت‌های بازار روستا خواهد بود.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور در ادامه افزود: اولویت کارهای عمرانی دولت اتمام طرح‌های نیمه تمام است.

وی گفت: مسائلی که در حوزه فرهنگ، قرآن و حلقه‌های میانی و تعامل با مجموعه‌های فرهنگی و موضوعات اجتماعی و خانواده در این شهرستان مطرح شد را پیگیری می‌کنیم.

مدنی اظهار کرد: در هجدهمین سفر هیئت دولت که به استان خراسان رضوی صورت گرفت، نیازهای استان با توجه به محدودیت‌هایی که وجود دارد برای اجرا اولویت بندی شده است و قبل از سفر با مشورت‌هایی که با مجموعه استان صورت گرفته، جمع بندی و مصوبات در این سفر نهایی و طی چند روز آینده بندهایی هم با توجه به منابع محدودی که هست برنامه ریزی و مصوباتی قابل افزایش است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور گفت: بخشی از این نیازهایی که مطرح می‌شود مصوبه ندارد و تعدادی از قول‌هایی که داده‌ایم را انجام می‌دهیم.

وی گفت: با مردم باید شفاف در خصوص وضعیت موجود و منابع و توانمندی‌ها صحبت کرد و برای انجام کارها اولویت بندی داشته باشیم.

مدنی اظهار کرد: بسیاری از نیازها موضوع مدیریتی و تصمیم گیری است که با تصمیم گیری‌های مناسب باری از دوش مردم برداشته می‌شود بدون اینکه منابعی هزینه شود.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور اظهار کرد: علاوه بر توجه به مسائل فرهنگی و موسسات فرهنگی بخش خصوصی و سالن‌های ورزشی و فرهنگ‌سراهای نیمه تمام این شهرستان، برای ایجاد زنجیره فرت بافی، قالی بافی و ایجاد گلخانه‌های مقیاس کوچک تسهیلات پرداخت می‌شود.

وی اظهار کرد: باتوجه به اینکه شهرستان کاشمر دومین شهر زیارتی استان است و امکانات محدودی برای اقامت مسافرین دارد با ایجاد بوم گردی‌های جدید در روستاهای این شهرستان کمک برای اسکان خواهد شد.

مدنی با تأکید بر اینکه اگرچه مجموعه‌های تولیدی بزرگ تأثیر بیشتری برای اقتصاد کشور دارند و باید مورد حمایت باشند، گفت: حمایت از مجموعه‌های بزرگ تولیدی نباید باعث تعطیلی مجموعه‌های تولیدی کوچک شود.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور با بیان اینکه یکی از درخواست‌های مهم شهرستان کاشمر احداث باند دوم جاده کاشمر به شادمهر است که در مصوبات سفر ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای آن پیش بینی شده است، گفت: برای تکمیل واحدهای ورزشی شهرداری و روستاها و همچنین توسعه فرودگاه فوق سبک کاشمر نیز کمک خواهیم کرد.

زنجیره‌های تولیدی مشاغل سنتی اقتصاد شهرستان را متحول می‌کند

فرماندار شهرستان کاشمر نیز در ابتدای جلسه شورای اداری این شهرستان گفت: ایجاد زنجیره‌های تولیدی مشاغل سنتی اقتصاد شهرستان را متحول می‌کند.

امیر صراف بیان کرد: یکی از مزیت‌های شهرستان کاشمر فعالیت تولید فرش دست بافت بوده است که برای حمایت بیشتر از این هنر و تکمیل زنجیره تولید آن به حداقل دو کارگاه تولید فرش و یا به ۲۰۰ فقره تسهیلات در حوزه فرش نیاز داریم.

فرماندار شهرستان کاشمر افزود: یکی دیگر از صنایع دستی مطرح شهرستان فرت بافی است که این فعالیت در روستاها قابل اجرا و توسعه است که امیدواریم با اختصاص ۲۰۰ تسهیلات قرض الحسنه برای این هنر نیز بتوانیم اقتصاد روستایی را فعال‌تر کنیم.

وی با بیان اینکه شهرستان کاشمر اقتصادی بر پایه کشاورزی دارد و در کنار آن با مشکلات کمبود و بحران آب مواجه هستیم باید به سمت تولیدات کشاورزی صنعتی و کم آب حرکت کنیم که با ایجاد ۲۵۰ واحد گلخانه‌ای کوچک مقیاس می‌توانیم به سمت کشاورزی با مصرف آب کمتر حرکت کنیم.

صراف با بیان اینکه از دیگر درخواست‌های مردم شهرستان ایجاد ۲۰۰ واحد تولیدی زنجیره کامل قارچ است، افزود: شهرستان دارای ۲۵ روستا است که کمترین مسافت با مرکز شهر دارند که می‌توانیم در هر یک از این روستاها یک بوم گردی فعال و تا حدودی مشکل اقامت زائرین در دومین شهر زیارتی استان را حل کنیم.

اخبار کارآفرینی در حوزه قارچ را با هاگ دنبال کنید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا