اخبار اقتصادی صنعت قارچ

۵۰۰ پنل خورشیدی با کمک بسیج در شرق اصفهان نصب می شود

نصب پنل خورشیدی در راستای ایجاد طرح‌های اشتغالزایی و زودبازده است

به گزارش هاگ به نقل از ایرنا- اصفهان فرمانده بسیج ناحیه امام علی (ع) شرق اصفهان با اشاره به اقدامات بسیج در راستای خدمت‌رسانی به مردم و کاهش آثار خشکسالی، گفت: سهمیه نصب ۵۰۰ پنل خورشیدی به عنوان نیروگاه‌های کوچک مقیاس تولید برق به شرق اصفهان اختصاص داده شده است.

به گزارش ایرنا، سرهنگ پاسدار جواد داستانی روز یک‌شنبه در نشست خبری برنامه‌های دهه فجر و خدمات محرومیت زدایی بسیجیان ناحیه امام علی (ع) در شرق اصفهان گفت: نصب پنل خورشیدی در راستای ایجاد طرح‌های اشتغالزایی و زودبازده است و بر این اساس ماهانه مبالغی در حدود ۲۰ تا ۲۵ میلیون ریال می‌تواند به اقتصاد خانواده‌ها کمک کند.
فرمانده ناحیه امام علی (ع) ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال زایی را از دیگر برنامه‌های بسیج در شرق اصفهان عنوان کرد و افزود: در همین راستا در مجموع  ۳۰ میلیارد تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغالزایی و اقتصاد مقاومتی متناسب به ظرفیت شهرها و روستاها در قالب راه‌اندازی گلخانه‌ها، تولید قارچ، کشت زعفران، طبخ نان خانگی و امثال اختصاص داده شده که تا کنون از این‌میزان ۱۵ میلیارد ریال جذب شده است.
وی تصریح کرد: اجرای طرح مبارزه با بیماری سالک، تهیه ۲۰ سری جهیزیه با کمک خیران و کمیته امداد، برگزاری کلاس های مشاغل خانگی، ۱۱ مورد تعمیر و چهار مورد احداث منزل برای افراد محروم، تهیه و توزیع ۱۰ هزار بسته معیشتی، توزیع ۸۰۰ بسته لوازم التحریر از دیگر برنامه‌های بسیجیان شرق اصفهان بوده است.
وی اضافه کرد: تعمیر مسجد، لایروبی قنات، خرید تانکرهای ذخیره آب شرب، ساخت کارگاه قالی‌بافی، اعزام تیم‌های پزشکی و دندانپزشکی، ارائه مشاوره در خصوص طرح‌های اشتغالزایی و کارآفرینی، آموزش خانه به خانه مبارزه با بیماری سالک و ده‌ها خدمت دیگر نیز طی یکسال گذشته توسط بسیجیان شرق اصفهان ارائه شد.
فرمانده ناحیه امام علی (ع) شرق اصفهان همچنین به برنامه‌های بسیج در دهه فجر انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: حدود ۱۰۰ عنوان برنامه در این خصوص در سطح  چهار شهرستان کوهپایه، هرند، ورزنه، جرقویه و بخش مرکزی شهرستان اصفهان، اجرا می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: در این دهه برنامه‌هایی از جمله عطر افشانی گلزارهای شهدا، نواختن زنگ مقاومت، رژه خودرویی و موتوری، دیدار با خانواده‌های شهدای انقلاب، دفاع مقدس، مدافع  از حرم و مدافع سلامت، اعزام گروه‌های جهادی محرومیت زدایی به مناطق محروم، اجرای نشست‌های بصیرتی در قالب جهاد تبیین، اجرای کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها اجرا می‌شود.
وی اضافه کرد: برپایی موکب‌های هنری توسط بسیج هنرمندان، برگزاری جشن‌های پیروزی انقلاب و اجرای برنامه‌های سرود و تئاتر خیابانی، برگزاری جشنواره‌های بومی و محلی، نذر خون، اجرای شیفت ایثار توسط بسیج کارگری، برپایی میز خدمت ادارات در نمازهای جمعه، اجرای مسابقات فرهنگی در فضای حقیقی و مجازی، برپایی نمایشگاه با موضوع دستاوردهای انقلاب و برگزاری جشنواره‌های شهیدانه به صورت محله‌ای توسط پایگاه بسیج از دیگر برنامه‌های این دهه است.

چهار شهرستان کوهپایه، هرند، ورزنه، جرقویه و بخش مرکزی شهرستان اصفهان تحت پوشش ناحیه بسیج امام علی (ع) در شرق اصفهان است.

اخبار اقتصادی صنعت قارچ را در هاگ بخوانید.

 

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا