دانش افزایی در حوزه قارچ

11 روش درآمدزایی از پرورش قارچ

اگر یک تولیدکننده قارچ تازه کار هستید، شاید ندانید که قارچها را کجا باید عرضه کنید؛ و چه روشهایی برای درآمدزایی از محصول خود دارید. ما 11 روش درآمدزایی از پرورش قارچ را در اینجا به شما معرفی می‌کنیم. البته موارد بسیار بیشتری وجود دارد، ولی برای شروع کسب و کار شاید این گزینه‌ها مناسبتر باشد.

فروش مستقیم به مصرف‌کننده

این روشی است که در ابتدا همه تولیدکنندگان به سراغ آن می‌روند. بازار محلی‌های منطقه، بازارهای فصل، مساجد و انجمن‌های حمایتی محلی، برای آغاز گزینه‌های مناسبی هستند. تبلیغات دهان به دهان نیز می‌تواند برای شما مناسب باشد. واقعیت این است که برای شروع حتما به این روش نیازمندید و باید به سراغ آشنایان، دوستان، همسایه‌ها و اهل محل بروید.

فروش آنلاین و حمل و نقل قارچ

استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای معرفی به مصرف کننده نهایی نیز برای شما عالی است، اگر با دیجیتال مارکتینگ آشنا هستید، فروش از طریق سایت، اینستاگرام، و سایر محیطهای مجازی یک فرصت خوب برای فروش قارچهای تازه محسوب می‌شود. به علاوه از این محیط میتوانید سفارش نیز بگیرید و برایشان قارچ تولید کنید.

فروش آنلاین و حمل و نقل قارچ

فروش به رستورانهای محلی

کلید ورود شما به جمع مزارع حرفه‌ای، با فروش به رستورانهای محلی رسما آغاز می‌شود. شاید در ابتدا آسان نباشد، ولی به محض این که با یک فست فود، فلافل فروشی، جگرکی و هرجایی که قارچ پای ثابت غذا محسوب می‌شود، به توافق برسید و بتوانید فروش منظم و تحویل به موقع به آنها داشته باشید؛ مسیر پیشرفت شما هموار می‌شود. به سرعت آوازه شما در بین این صنف خواهد پیچید و به راحتی میتوانید مشتریان خود را افزایش دهید. این بهترین گزینه برای آغاز موفقیت شما به عنوان یک فروشنده حرفه‌ای است.

فروش قارچ به رستورانهای محلی

فروش به فروشگاهای مواد غذایی

فروشگاه‌های مواد غذایی مثل سوپر مارکتها، فروشگاه‌های پروتئینی، و فروشگاه‌های زنجیره‌ای هم قدم بعدی برای پیشرفت در فروش هستند. شاید دستیابی به فروش در فروشگاه‌هایی مثل کوروش، یا رفاه سخت باشد؛ ولی مغازه‌های نزدیک منزل یا محل کار که شما مشتری ثابتشان هستید میتواند یک آغاز خوب باشد. اگر از کیفیت محصول خود مطمئن هستید، به سراغ این فروشگاه‌ها بروید.

تعاونی‌های غذایی

تعاونی‌ها عموما فرصت خوبی برای بازاریابی با سود مناسب هستند، و اگر میخواهید به سراغ آنها بروید بهتر است ابتدا از طریق اتحادیه وارد مذاکره شوید. البته در بعضی از تعاونیها که مدیر فروشگاه اختیارات بیشتری دارد ممکن است به گفتگوی فردی هم به نتیجه برسید. در هر صورت فروش به آنها می‌تواند برای شما بسیار سودآور باشد؛ مخصوصا اگر زنجیره‌ای باشند و شعبه‌های متعددی داشته باشند.

فروش قارچ به تعاونی مواد غذایی

فروش سس قارچ

سس قارچ می‌تواند یک فروش خاص باشد و از شما یک برند بسازد. این کار را وقتی آغاز کنید که در رستورانهای مختلف سابقه خوبی از خود به جا گذاشته‌اید. در این صورت میتوانید حداقل یکی از آنها را مجاب کنید تا سس قارچ شما را به مشتریان ارائه کنند. شاید بهتر باشد چند بسته از سس قارچ باداعی خود را به رایگان به آنها اهدا کنید تا به مشتریان خود عرضه کنند. در این صورت میتوانید بازخورد بگیرید و اعتمادسازی کنید.

سس قارچ

فروش قارچ خشک در عطاریها

عطاریها یک بازار بسیار عالی برای شما هستند. مردم مدتها است که برای همه چیز به آنها مراجعه میکنند: از دریافت نسخه‌های لاغری تا درمان بیماریهای صعب‌العلاج! کافی است قارچها را خشک کنید، مزایای آنها برای سلامتی را فهرست کنید و با عطاریها به توافق برسید تا آن را به مشتریان خود عرضه نمایند.

علاوه بر عطاریها میتوانید آن را در فروشگاه های مواد غذایی لوکس هم به فروش برسانید، جایی که افراد گیاه خوار و وجترینها بیشتر به آن مراجعه میکنند. درآمدزایی از پرورش خواص قارچ خشک میتواند از قارچ تازه کمی سختتر باشد ولی در عوض شما پیشتاز خواهید بود.

فروش قارچ خشک در عطاریها

فروش قارچ به صنایع تبدیلی

اگر خودتان نمیخواهید وارد پروسه صنایع تبدیلی قارچ شوید، میتوانید قارچ را به کنسروسازیهای قارچ، که انواع قارچ اسلایس، و خورشتهای با قارچ تولید میکنند ارائه کنید. امسال آنها به شدت با کمبود قارچ مواجه بودند، اگر بتوانید قارچ خود را به آنها پیش‌فروش کنید، هم خیال آنها را راحت کرده‌اید و هم درآمد خوب و مطمئنی برای خود رقم زده‌اید.

فروش قارچ به صنایع تبدیلی

فروش کیت پرورش قارچ

گیاهخواران و وجترینها و تمامی عاشقان غذای ارگانیک، به دنبال کیت پرورش قارچ هستند تا بتوانند یک محصول مرغوب با کیفیت و کاملا ارگانیک به دست آورند. اگر بتوانید بخشی از سالن خود را بتولید این کیتها اختصاص دهید و بازاریابی خوبی در بین این طیف انجام دهید میتوانید از درآمد بالایی برخوردار باشید.

این کیتها در مدارس نیز طرفداران بسیاری دارند، کافی است با مسئولان پژوهش مدارس وارد مذاکره بشوید و آنها را از عملکرد درست محصول خود مطمئن کنید.

فروش کیت پرورش قارچ

فروش بستر استفاده شده

بسترهای استفاده شده به دلیل مواد غنی از مواد مغذی میتواند برای کشاورزان بسیار محبوب باشد. برخی از پرورش دهندگانی که این محصول را به درستی به بازار عرضه می‌کنند، سود خوبی را به دست می‌آورند. این بسترها را به گلخانه‌ها، و مزارع سنتی ارائه کنید.

 

فروش بستر استفاده شده

اینها تنها بخشی از روشهای متعدد  درآمدزایی از پرورش قارچ هستند؛ حتما شما میتوانید از ابتکارات خود بد برای فروش بیشتر استفاده کنید و به بخش صادرکنندگان قارچ بپیوندید.

دانش افزایی در حوزه قارچ را با هاگ تجربه کنید.
3.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا