اخبار تولید قارچ سراسر کشوراخبار صنعت قارچ

150 درصد رشد با فناوری پرورش یکپارچه قارچ

شرکتی که سام فمیای ارشد با نام SA Mushrooms برای پرورش قارچ به روش مدرن تاسیس کرد، در چهار سال گذشته توانسته 150 درصد رشد کند! این پیشرفت مرهون فناوری نوآورانه برای افزایش پایداری کسب و کار و کیفیت قارچ هاست که با فناوری پرورش یکپارچه قارچ انجام شده است.

این تجارت کاملاً یکپارچه، شامل یک مزرعه قارچ، یک محوطه تولید کمپوست و فضایی برای ارائه به بازار است که حدود 55 تن قارچ در هفته تولید می‌کند و خرده فروشان عمده، بازارهای عرضه قارچ و سبزی فروشان در سراسر استرالیا را پوشش می‌دهد.

نیک فیمیا از مسئولان این شرکت معتقد است، این تجارت کاملاً بر مشتریان متمرکز بوده، و همیشه به دنبال راه‌هایی برای بهبود پایداری، کیفیت و کارایی است.

با توجه به اینکه قارچ‌ها با سرعت 1 میلی‌متر در ساعت رشد می‌کنند، نیاز به سیستم‌ها و فرآیندهای نظارت تخصصی کلیدی دارند؛ و برای اطمینان از اینکه قارچ ها دارای محیطی بهینه برای رشد هستند، به همین دلیل از یک برنامه منابع سازمانی جدید و سیستم های مدیریت فرآیند یکپارچه بهره می‌برند که می‌تواند همه چیز را از کیفیت قارچ و کمپوست گرفته تا بهره‌وری جمع کننده و عوامل محیطی مانند رطوبت و سطوح نیتروژن به صورت ساعت به ساعت، اندازه‌گیری و کنترل کند.

150 درصد رشد با فناوری پرورش یکپارچه قارچ
رشد 150 درصدی یک مزرعه در پرورش قارچ

شرکت تک تک نقاط زنجیره تامین را رصد می‌کند، تا نقاط ضعف و قوت را بیابد. همچنین تسمه‌های نقاله جدید و چرخ دستی‌های برداشت عمودی را معرفی می‌کند تا میزان “لمس” مربوط به چیدن و قرار دادن آنها در جعبه‌ها را کاهش دهد.

یک مزیت مهم در این شرکت توجه به چرخه بازیافت است. برخلاف بسیاری از تولیدکنندگان قارچ، 96 درصد از بسته‌بندی SA Mushrooms قابل کمپوست است و 100 درصد از آب خود را دوباره استفاده می‌کند.

در این شرکت، از محصولات جانبی سایر مشاغل استفاده شده، به آنها ارزش افزوده می‌دهد و آن را به مواد خام مناسب برای بستر پرورش قارچ تبدیل می‌کنیم. در پایان این فرآیند، بسترهای مصرف‌شده به یک نرم‌کننده خاک با کیفیت بالا تبدیل می‌شوند که به حمایت از سایر مشاغل کشاورزی کمک می‌کند.

با درک تخصصی در مورد آنچه برای موفقیت یک تجارت کشاورزی لازم است، و همه فرآیندهای در طول مسیر، از آماده سازی گرفته تا برداشت، حمل و نقل و قرار دادن محصولات در قفسه مغازه ها؛ این شرکت توانسته در این سالها به رشد بسیار مطلوبی دست یابد و هم اکنون در این زمینه پیشتاز باشد.

150 درصد رشد با فناوری پرورش یکپارچه قارچ
پرورش یکپارچه قارچ

به نظر می‌رسد ما در ایران نیز به مراکز بیشتری با این یکپارچگی نیاز داریم، تا بتوانیم علاوه بر پوشش مناسب داخلی در عرصه صادرات نیز موفقیت به دست آوریم.

منبع: اتاق خبر استرالیا

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا