اخبار صنعت قارچاخبار عمومی و گزارش

18 تن برداشت قارچ از یک مزرعه آماتور

کارآفرین رامشیری با پرورش قارچ زمینه اشتغال برای خود و هم وطنانش ایجاد کرد

کارآفرینی لازم نیست همیشه با سرمایه زیاد و امکانات فراوان همراه باشد. گاهی با امکانات بسیار محدود می‌توان به درآمدهای عالی رسید. یک کارآفرین رامشیری توانست 18 تن برداشت قارچ از یک مزرعه داشته باشد.

به گزارش هاگ هادی حمیداوی از رامشیر خوزستان، کارآفرینی است که به گفته خود: «همیشه ایده‌های اقتصادی مختلفی به ذهنم می‌رسید و علاقه داشتم آنهارا اجرایی کنم، در آغاز با توجه به سرمایه محدود خود کار را با کمترین هزینه ممکن با یک قفسه شروع کردیم، این کار را می‌توان با کمترین هزینه با خلاقیت انجام داد البته بخشی از این کار در نگاه اول هزینه دارد. و حالا دو کارگاه تولید قارچ گلخانه‌ای با زیر بنای ۱۱۲ متر مربع وسرمایه شخصی دو کارگاه درحال حاضر ۲۰۰ میلیون داریم که حدود ۵ الی ۷ تن کمپوست در آن به کار رفته است.»

او در مزرعه خود سالانه 18 تن قارچ تولید می‌کند و فروش محصولات وی در بازار کیلویی  در ماه گذشته، ۵۳ هزار تومان بوده است. به نظری حمیداوی پرورش قارچ، شغلی با زحمت کمتر نسبت به سایر مشاغل کشاورزی و درآمدی خوب است. خانواده او نیز در این مزرعه کوچک، به فعالیت مشغولند.

آنها در بهترین موقع پرورش قارچ در منزل یعنی بین ماه‌های مهر تا دی، به کشت عادی مشغولند، و در سایر فصول، با تعبیه امکانات جانبی مثل تهویه هوا، و متعادل نمودن درجه حرارت محیط، پرورش قارچ را انجام میدهند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا