جهاد کشاورزی

قارچ‌های سمی و خودرو خطر مرگ را به دنبال دارد

از طریق ویژگی‌های ظاهری، بو و رنگ قارچ نمی‌توان به‌طورقطعی سمی و غیر سمی بودن آن را تشخیص داد

مردم، هشدار نسبت به برداشت قارچ‌های سمی و خودرو در طبیعت، و توصیه به ماندن در خانه برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا را جدی بگیرند.

به گزارش خبرگزاری هاگ- شهرام پرورش گفت: ممکن است قارچ‌ سمی به‌ویژه در فصل بهار و پاییز، مورداستفاده خوراکی قرارگرفته و منجر به مسمومیت افراد و عوارض جدی و حتی مرگ برخی افراد شود.

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی همدان با تأکید بر خطر استفاده خوراکی از قارچ‌های سمی و خودرو افزود: با توجه به فصل رویش قارچ‌های وحشی در طبیعت، مصرف این نوع قارچ‌ها احتمال مسمومیت‌های شدید را می‌تواند به همراه داشته باشد.

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی همدان با اشاره به افزایش نزولات آسمانی، رشد انواع قارچ‌ها در طبیعت و استفاده ناآگاهانه خانواده‌ها از قارچ‌های وحشی اضافه کرد: از طریق ویژگی‌های ظاهری، بو و رنگ قارچ نمی‌توان به‌طورقطعی سمی و غیر سمی بودن آن را تشخیص داد و کوچک‌ترین اشتباهی در تشخیص ممکن است منجر به مرگ یا آسیب‌های جدی به اعضای بدن شود.

توصیه دانشنامه صنعت قارچ، هاگ بر این است که برای حفظ جان خود و حفظ محیط زیست از چیدن و مصرف قارچ های خودرو و وحشی اکیدا خودداری فرمائید. قارچ ها در اکوسیستم طبیعت نقش اساسی دارند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا