اخبار عمومی و گزارش

خطر قارچ‌های خودرو در دزفول

شهروندان برای جلوگیری از مسمومیت، از مصرف قارچ‌های خودرو و فله‌ای خودداری کنند

خطر قارچ‌های خودرو در دزفول، قارچ خودرو و فله‌ای مصرف نکنید!

به گزارش خبرگزاری هاگ کارشناس دارویی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: شهروندان برای جلوگیری از مسمومیت، از مصرف قارچ‌های خودرو و فله‌ای خودداری کنند.

شیرین ورقی گفت: به خاطر شروع فصل بهار و زمان رشد قارچ‌های خودرو همه‌ساله در ابتدای سال با موجی از مسمومیت‌های اتفاقی ناشی از مصرف خوراکی قارچ‌های روبه‌رو هستیم. همچنین برای مقابله با مسمومیت‌های ناشی از مصرف قارچ‌های سمی از مصرف قارچ‌های خودرو و فله‌ای خودداری شود چراکه امکان شناسایی قارچ‌های خوراکی از سمی بدون دستگاه های تخصصی امکان‌پذیر نیست.

این کارشناس در خصوص خطر قارچ‌های خودرو خاطرنشان کرد: مصرف قارچ‌ها توسط پرندگان و دیگر حیوانات نشانه‌ی سالم بودن این قارچ‌ها نیست و همچنین برخی از قارچ‌های سمی مقاوم‌به‌گرما هستند به طوری که حتی اگر پخته شوند هم سم آنها از بین نمی‌رود.

او گفت: مسمومیت ناشی از قارچ‌های سمی باعث نارسایی حاد کبدی و حتی مرگ تعدادی از افراد می‌شود بنابراین برای حفظ سلامتی خود و خانواده خود از قارچ‌های بسته‌بندی‌شده دارای مجوز استفاده کنند.

دانشنامه صنعت قارچ، هاگ پیشنهاد میکند برای حفظ جان خود و حفظ محیط زیست از چیدن قارچ های خودرو، جنگلی، وحشی و قارچ سمی اکیدا خودداری کنید.

اخبار عمومی و گزارش صنعت قارچ

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا