جهاد کشاورزی

41 واحد تولید کشاورزی دارای نشان حد مجاز آلاینده

از این تعداد واحدهای تولیدی، 17 محصول گواهی شده به بازار عرضه می‌شوند

محمد حسین مصلحی رئیس گروه محیط زیست و سلامت غذای سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: 41 واحد تولیدی در بخش کشاورزی این استان دارای نشان حد مجاز آلاینده بوده و محصول گواهی شده تولید می‌کنند.

محمد حسین مصلحی با بیان اینکه 41 واحد تولید کشاورزی در قزوین دارای نشان حد مجاز آلاینده است اظهار کرد: از این تعداد واحدهای تولیدی، 17 محصول گواهی شده به بازار عرضه می‌شوند.

وی اضافه کرد: میزان واحدهای سطح کشت گواهی شده 1785 هکتار و مقدار محصولات گواهی شده 32 هزار تن در سال است.

مصلحی تصریح کرد: میزان واحدهای سطح کشت گواهی شده نسبت به مدت مشابه سال قبل در سطح هکتار 180 درصد و در میزان وزن 600 درصد افزایش داشته است.

به گفته این مسؤول، 73 کارشناس کشاورزی در این استان به عنوان مسؤول فنی در امور محصولات گواهی شده فعالیت دارند که همگی آنها دوره‌ های آموزش این کار را سپری کرده‌ اند.

رئیس گروه محیط زیست و سلامت غذا سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در مورد محصولات گواهی شده تشریح کرد: انواع قارچ خوراکی، زیتون، پسته، بادام، انگور، گوجه فرنگی، فندوق، زغال اخته، کرفس، کاهو، گشنیز، تره، نعنا، فیسالیس، توت فرنگی، نخود دیم و فلفل دلمه از عمده محصولاتی هستند که نشان حد مجاز آلاینده دارند.

مصلحی برنامه گروه محیط زیست و سلامت غذای سازمان جهاد کشاورزی در سال جاری را تکمیل اعطای نشان حد مجاز آلاینده برای 22 واحد گلخانه و واحدهای تولید قارچ خوراکی عنوان کرد که تاکنون پنج واحد این نشان را دریافت کرده‌اند.

گفتنی است، این نشان محصولات اقدامی است که با همکاری سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل استاندارد و با هدف بهینه کردن مصرف کود و سم و استفاده از مواد مجاز در محصولات کشاورزی انجام می‌شود و محصول نهایی گواهی سالم می‌گیرد.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا