اخبار جهان در حوزه قارچ

بزرگترین پرورش دهنده قارچ ارگانیک جهان به دنبال آب

کارخانه Highline Mushrooms تاکنون 35 میلیون دلار برای تهیه آب هزینه و سرمایه‌گذاری کرده است!

کارخانه هایلاین ماشرومز، بزرگترین پرورش دهنده قارچ ارگانیک جهان، واقع در شمال کلگری، برای ادامه فعالیت خود نیازمند آب است!

کارخانه هایلاین ماشرومز (Highline Mushrooms)، به عنوان یکی از تنها پرورش دهندگان تجاری قارچ در ایالت آلبرتا، روزانه حداقل به 10 تانکر آب احتیاج دارد و از تمامی ارگان های دولتی و شرکتهای شهر کلگری می خواهد که به آنها کمک کند تا بتوانند نیاز آبی خود را برآورده کنند و به تولید قارچ ادامه دهند.

 

مزرعه قارچ هایلاین ماشروم که خارج از شهر کراسفیلد  در شمال کلگری است، سالانه حدود 10 میلیون پوند (4560 تن) انواع قارچ تولید می کند و 24 نفر در آن مشغول بکار هستند. این تأسیسات 148 هکتاری، برای تولید قارچ نیازمند تقریباً 53000 متر‌مکعب آب در سال یا حدود 1200 مترمکعب در هفته است.
تاسیسات کشت قارچ هایلاین ماشروم با اتصال به یک منبع آب اصلی (رودخانه یا دریاچه) ساخته نشده است و شرکت مجبور است تا روزانه 6 تا 10 تانکر آب را با کامیون به مزرعه خود بیاورد.

تامین این مقدار آب برای ادامه فعالیت این کارخانه قارچ حیاتی است. نمایندگان این شرکت در 17 آوریل 2024، درخواست خود برای کمک به تامین آب را به کمیته عمومی Rocky View County (RVC) تسلیم نمودند.

 

علت کمبود آب بزرگترین پرورش دهنده قارچ ارگانیک جهان

خوزه کامبون، مدیر عامل Highline Mushrooms، درباره مشکل آبرسانی به مزرعه قارچ خود میگوید: زمانی که این شرکت در حال ساخت تاسیسات کشت قارچ بود، انتظار داشتیم که نوعی دسترسی به آب از طرف نهادهای دولتی در دسترس آنها قرار خواهد گرفت. اما متاسفانه این اتفاق رخ نداد و ما امروزه با مشکلات زیادی در این رابطه روبرو هستیم.

کامبون میگوید: مزرعه قارچ هایلاین تاکنون 35 میلیون دلار برای تهیه آب هزینه و سرمایه‌گذاری کرده است. در متن درخواست ارائه شده به کمیته، اطلاعاتی آمده است که آنها در حال حفر چندین حلقه چاه آب عمیق آزمایشی در محوطه اطراف سایت کارخانه خود هستند تا وجود آب بالقوه را بررسی کنند.

با توجه به مدارک هایلاین، برای ساخت یک خط اصلی آب تا کارخانه، 5.5 میلیون دلار  برآورد هزینه شده است؛ رقمی که خوزه کامبون ادعا میکند با شرایط فعلی برای شرکت هایلاین بسیار زیاد است و آنها نمی‌تواند به تنهایی این مبلغ را سرمایه گذاری کنند.

کامبون میگوید که کاری که این شرکت برای رساندن آب به تاسیسات خود انجام داده است شامل مشاوره با وزارت کشاورزی و آبیاری ایالت آلبرتا، کمیسیون خدمات آب منطقه‌ای Mountain View و سرکنسولگری ژاپن در کلگری بوده است که همگی منجر به طرح های پیشنهادی برای تامین آب این کارخانه قارچ شده است.

به نظر می رسد اعضای کمیته در صدد کمک به درخواست هایلاین ماشرومز برای دسترسی به آب هستند، اما هنوز هیچ دستور رسمی داده نشده است. ممکن است جلسات بیشتری بین مقامات Highline Mushrooms و کمیته کشاورزی County در اینده برگزار شود.

کارخانه هایلاین ماشرومز (Highline Mushrooms)، بزرگترین پرورش دهنده قارچ ارگانیک جهان

نقش کارخانه پرورش قارچ در منطقه

به عنوان بخشی از درخواست Highline Mushrooms، به عنوان بزرگترین پرورش دهنده قارچ ارگانیک جهان از کمیته RVC، که شامل کمک برای دسترسی شرکت به آب بود، مزایای اقتصادی و کشاورزی را که  کارخانه هایلاین ماشروم به منطقه کانتی اضافه می کند را تشریح کرده است.

کامبون گفته است: ما تقریباً 3 میلیون قارچ در هفته با دست برداشت می کنیم و 24 نفر را بصورت مستقیم مشغول کار کرده ایم. ما ما با کسب و کار خودمان، به اشتغال زایی و اقتصاد منطقه کمک میکنیم.

خوزه کامبون افزود که کارخانه قارچ هایلاین از کود مرغی و ضایعات کشاورزی بازیافتی مزارع مجاور به عنوان بخشی از فرآیند تولید کمپوست قارچ خود استفاده می کند. ما با مشارکت مزارع، زباله های کشاورزی را بازیافت و مصرف میکنیم و از آلودگی منطقه جلوگیری میکنیم.

 

پیشرفت منطقه مدیون کارخانه قارچ

از سال 2020، هایلاین با یک شرکت روباتیک که ربات‌های جمع‌آوری قارچ اتوماتیک هوشمند و هدایت‌ شونده تولید می‌کند، همکاری می‌کند. در سال 2024، ربات ها برای اولین بار وارد مزارع هایلاین شدند و این شرکت را به اولین و بزرگترین پرورش دهنده قارچ ارگانیک جهان تبدیل کردند که از جمع کننده های رباتیک قارچ استفاده می کند.

خوزه کامبون ادعا میکند که ربات‌ها زمان لازم برای آموزش یک جمع‌کننده قارچ انسانی را تا حد زیادی کاهش می‌دهند، که به گفته کامبون به دلیل جهت‌گیری بسیار فنی چیدن قارچ تجاری، سه ماه طول می‌کشد.

ما با ادامه سرمایه‌گذاری ها و فعالیت پرورش قارچ خود، علاوه بر مزایای اقتصادی برای منطقه، به پیشرفت علمی کشور نیز کمک میکنیم.

 

گردآوری، ترجمه و تحریر توسط تیم رسانه هاگ
کپی تناه با ذکر منبع مجاز است.
منبع: stalbertgazette.com

 

تازه‌ترین اخبار جهان در حوزه قارچ را در مجله خبری-آموزشی هاگ مطالعه کنید.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا