مناسبت‌ها

پیام تسلیت انجمن صنفی قارچ برای درگذشت رئیس جمهور [شهید جمهور]

شهادت آیت الله رئیسی را خدمت هموطنان تسلیت عرض میکنیم.

خانواده هاگ (رسانه تخصصی قارچ کشور) با نهایت تاثر و تاسف، شهادت / درگذشت رئیس جمهور محترم ایران، آیت الله سید ابراهیم رئیسی را خدمت مردم عزیز و شهیدپرور کشورمان تسلیت عرض می نماید.

ما با کمال اندوه و از صمیم قلب این ضایعه بزرگ را به ملت عزیز و خانواده محترم ایشان و شهدای همراه، تسلیت عرض می‌نماییم و برای خانواده های داغدار و بازماندگان صبر، شکیبایی و آرامش آرزومندیم.

درگذشت رئیس جمهور محترم و هیئت همراه ایشان شامل: آیت‌الله آل‌هاشم امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و هیأت همراه، ضایعه‌ای جبران‌ ناپذیر برای کشور عزیزمان است. امیدواریم تا کشور عزیزمان ایران، بمانند گذشته از دل موج حوادث تلخ، با قدرت عبور کند و به ساحل امن آرامش برسد.

 

شهادت هنر مردان خداست، مردانی که در راه خدمت به وطن و مردم از جان خود مایه گذاشتند.

🖤🖤🖤 ما را در غم خود شریک بدانید 🖤🖤🖤


پیام تسلیت انجمن صنفی قارچ کشور به جهت درگذشت رئیس جمهور

🖤🖤🖤إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ🖤🖤🖤
شهادت ریاست گرانقدر جمهوری اسلامی، وزیر امور خارجه، امام جمعه تبریز و استاندار آذربایجان شرقی و دیگر شهدای ارجمند این حادثه دردناک را تسلیت عرض نموده و رضوان الهی برای شهدا، آرامش و شکیبایی برای بازماندگان و همبستگی و بهروزی برای مردم ایران آرزومندیم.

«روابط عمومی انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ خوراکی ایران»


پیام های تسلیت و واکنش سران برخی کشورها به درگذشت رئیس جمهور ایران

در ادامه پیام تسلیت و واکنش برخی از سران کشورهای جهان را برای درگذشت رئیس جمهور ایران، آیت الله سید ابراهیم رئیسی، خواهیم دید.

اتحادیه اروپا

شارل میشل، رئیس شورای اتحادیه اروپا اعلام کرد: اتحادیه اروپا درگذشت رئیس جمهور ایران، سید ابراهیم رئیسی و حسین امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران در سانحه سقوط هلیکوپتر را تسلیت می گوید.

جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی نیز در پیامی شهادت آیت الله رئیسی رئیس جمهوری ایران و هیات همراه ایشان را خالصانه تسلیت گفت.

بلاروس

وزارت امور خارجه بلاروس، ضمن ابراز همدردی با مردم ایران، اعلام کرد که این یک ضایعه جبران ناپذیر تنها برای جامعه ایران نیست و دوست واقعی کشور بلاروس درگذشت.

یمن

“محمد علی الحوثی” عضو شورای اعلای سیاسی یمن: شهادت رئیس جمهور ایران و هیئت همراه را به ملت و رهبران ایران تسلیت عرض می‌کنیم.

“مهدی المشاط” رئیس شورای عالی سیاسی یمن شهادت رئیسی و هیئت همراه او را به رهبر و ملت ایران تسلیت گفت: در کنار جمهوری اسلامی ایران هستیم و اطمینان داریم که ملت ایران این روزهای سخت را با صبر پشت سر خواهد گذاشت.

المشاط افزود:‌ شهید ابراهیم رئیسی نمونه‌ای عالی از یک رهبر مسلمان و شجاع و وفادار به همه آرمان امت اسلامی بود. ایشان مواضع روشن و شجاعانه و قدرتمندانه‌ای در دفاع از ملت فلسطین و حمایت از آرمان‌های بر حق آن داشتند.

ترکیه

هاکان فیدان، وزیر امور خارجه ترکیه به مردم ایران تسلیت گفت و تاکید کرد که پس از این حادثه با مقامات ایرانی هماهنگی نزدیک وجود دارد.

قطر

“شیخ تمیم بن حمد آل ثانی” امیر قطر شهادت سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور، حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه و هیئت همراه را در حادثه دردناک سقوط بالگرد تسلیت گفت و رحمت و مغفرت الهی را برای آنها و صبر و شکیبایی را برای خانواده‌هایشان مسئلت خواست.

هند

ناریندرا مودی، نخست‌ وزیر هند در پیامی نوشت: از درگذشت غم‌انگیز رئیس‌ جمهور ایران متأسف و متاثر شدیم. هند در این دوران غم‌انگیز در کنار ایران ایستاده است.

امارات متحده

شیخ محمد بن زاید آل نهیان رئیس کشور امارات نیز در پیامی به مناسبت شهادت رئیس جمهور و همراهان وی اعلام کرد: خالصانه‌ترین مراتب تسلیت خود را به دولت و ملت ایران ابراز می‌داریم و بر همبستگی خود با ایران در این برهه دشوار تاکید می‌کنیم.

نیوزلند

وینستون پترس، وزیر امور خارجه نیوزلند در پیامی نوشت: فکر ما با مردم ایران است. به خانواده رئیس جمهور، وزیر امور خارجه و هیئت همراه تسلیت می‌گوییم.

ونزوئلا

نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا گفت: ما از درگذشت ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران بسیار اندوهگین هستیم. او برادر ما بود. رئیس جمهور رئیسی همیشه یک انسان عالی، مدافع حاکمیت مردمش و دوست بی قید و شرط کشورمان خواهد ماند.

سوریه

بشار اسد رئیس‌ جمهوری سوریه در پیامی اعلام کرد: قلبا به نام خود و مردم کشور عربی سوریه، درگذشت(شهادت) ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور، حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه و همراهانشان را به آیت الله العظمی امام خامنه‌ای و دولت و مردم دوست، ایران تسلیت می‌گوییم.

مالزی

محمد حاجی حسن وزیر خارجه مالزی در پیام تسلیت برای شهادت حسین امیرعبداللهیان همتای ایرانی خود به همراه رئیس جمهور، یک تصویر از خود با امیرعبداللهیان به اشتراک گذاشت و نوشت: انا لله و انا الیه راجعون.

وی نوشت: دعای من این است که ارواح درگذشتگان به فضل خدا قرین رحمت شود و در کنار مومنین و آنهایی که اعمال صالح انجام می‌دهند، قرار گیرد.

لبنان

در پی شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی و هیات همراه دولت لبنان 3 روز عزای عمومی اعلام کرد.

حزب‌الله لبنان نیز شهادت آیت‌الله رئیسی و هیئت همراه را تسلیت گفت. در پیام حزب‌الله لبنان در این‌باره آمده است: به مناسبت حادثه دردناک شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور اسلامی ایران و شهادت برادر عزیزمان جناب دکتر حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه این کشور و آیت‌الله محمد علی آل هاشم نماینده حضرت امام خامنه‌ای در استان آذربایجان و دیگر همراهان آنها را تسلیت گفته و با ملت و رهبری ایران ابراز همدردی می‌کنیم.

روسیه

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در پیام خود گفت: ما همواره از این شخصیت‌های برجسته سیاسی به عنوان میهن پرستان واقعی جمهوری اسلامی یاد خواهیم کرد که قاطعانه از منافع کشور خود دفاع کردند و جان خود را در راه خدمت فداکارانه به میهن نثار کردند.

وزیر امور خارجه روسیه افزود: فدراسیون روسیه صمیمانه تسلیت خود را به خانواده‌ها و دوستان جانباختگان حادثه بالگرد و به تمام مردم دوست ایران ابراز می‌دارد. رئیس جمهور و وزیر امور خارجه ایران همواره در روسیه به عنوان دوستان واقعی شناخته شده اند و نقش آنها در تقویت همکاری‌ها و مشارکت اعتماد روسیه و ایران ارزشمند بود.

مصر

دولت مصر نیز شهادت رئیس‌ جمهور و وزیر خارجه ایران را تسلیت گفت. “عبدالفتاح السیسی” رئیس‌ ‎جمهور مصر در پیام خود تسلیت صادقانه و همدردی خود را با ملت برادر ایران اعلام کرده و گفته است جمهوری عربی مصر با سران و ملت ایران در این مصیبت بزرگ ابراز همدردی می‌کند.

به همین مناسبت، “نبیل فهمی” سخنگوی دولت مصر در بیانیه‌ای گفت:‌ با غم و اندوه، درگذشت رئیس جمهور رئیسی و امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران و همراهانشان را در این حادثه دردناک تسلیت میگوییم.

جمهوری آذربایجان

“الهام علی‌اف” رئیس‌ جمهور آذربایجان در پیام تسلیت خود نوشت: مردم ایران شخص رئیس جمهور سید ابراهیم رئیسی، دولتمردی برجسته را از دست دادند که تمام عمر با فداکاری و وفاداری به کشورش خدمت کرد.

علی‌اف افزود: تسلیت خود را شخصا و از طرف مردم آذربایجان به شما (رهبر انقلاب)، خانواده و بستگان آن مرحوم و تمامی بازماندگان تسلیت عرض می‌نمایم.

 

پاکستان

“شهباز شریف” نخست‌وزیر پاکستان: پاکستان به نشانه احترام به رئیس‌جمهور ایران و همراهانش و در همبستگی با ایران برادر، یک روز عزای عمومی برگزار خواهد کرد و پرچم آن نیمه برافراشته خواهد بود.

ارمنستان

نخست‌وزیر جمهوری ارمنستان در پیامی درگذشت سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران و هیئت همراه را به رهبر عالی ایران آیت الله سید علی خامنه‌ای تسلیت گفت.

“نیکول پاشینیان” نخست‌ وزیر ارمنستان گفت: اینجانب از طرف دولت و مردم جمهوری ارمنستان درگذشت غم‌انگیز دوست و همکار عزیزم، رئیس‌ جمهور سید ابراهیم رئیسی، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و هیئت همراه را صمیمانه تسلیت عرض می‌کنم. جمهوری ارمنستان و مردم آن از کشور دوست و همسایه جمهوری اسلامی ایران در این دوره سخت حمایت می‌کنند.

مالدیو

“محمد مویزو” رئیس‌ جمهور مالدیو در بیانیه‌ای به مناسبت شهادت آیت‌الله رئیسی گفت: با اندوه عمیق از درگذشت رئیس‌جمهور ایران در سانحه غم انگیز هلیکوپتر، از خداوند متعال برای روح رئیس‌جمهور، وزیر امور خارجه و سایر جان‌باختگان این حادثه تاسف‌بار رحمت و جنت فردوس را مسئلت دارم.

سریلانکا

رانیل ویکرماسینگه، رئیس جمهور سریلانکا در پی شهادت رئیس‌جمهور ایران اعلام کرد: سریلانکا از درگذشت غم انگیز ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور، امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه و دیگر مقامات ارشد ایران، عمیقاً شوکه و اندوهگین است. وی افزود: ما عمیق‌ترین همدردی و تسلیت خود را به خانواده‌های داغدار، دولت و ملت ایران ابراز می‌کنیم. فکر و دعای ما با خانواده رئیس جمهور و هیئت همراه او است.

تمامی مناسبت‌های کشور در مجله خبری-آموزشی هاگ
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا