مزارع پرورش قارچ

آشنایی با کارخانجات تولید قارچ‌ اگزوتیک

Bi Shutong توسعه دهنده تجارت اروپایی در QiHe Biotechnology است

آشنایی با کارخانجات تولید قارچ‌ اگزوتیک، Bi Shutong توسعه دهنده تجارت اروپایی در QiHe Biotechnology است. این شرکت علاوه بر تولید قارچ های اگزوتیک یک تولید کننده بزرگ بستر رویش قارچ های شیتاکه، شاه صدف، انواع قارچ صدفی و سایر انواع قارچ‌های اگزوتیک است.

مقر اصلی این شرکت در استان شاندونگ چین می باشد؛ این شرکت در سالیان گذشته به رشد حضور بین المللی و ظرفیت تولید خود ادامه داده. آنها علاوه بر تاسیسات تولید در چین، در سال 2005 اولین شعبه خارجی خود را در کره جنوبی افتتاح کرد. در ادامه در سال 2014 کارخانه دیگری در آمریکا تاسیس کردند و در سال 2015 نیز کارخانه دیگری در ژاپن تاسیس کردند و همچنان به رشد دادن کسب و کار خود ادامه دادند و هم اکنون 4 مزرعه در آمریکا، 3 مزرعه در ژاپن و یک مزرعه در کره جنوبی از جمله شعبات خارجی این شرکت می باشد.

آنها در این بازار ها و اکثر بازارهای بزرگ دنیا انواع قارچ های اگزوتیک را بصورت تازه می فروشند؛ علاوه بر خود قارچ یکی از بزرگترین فعالیت های اقتصادی آنها تولید و فروش بسترهای رویش قارچ های اگزوتیک، نظیر کنده های مخصوص کشت قارچ و کیسه های حاوی بستر رویش قارچ می باشد که آنها را به سراسر جهان صادر می کنند.

کشت قارچ شیتاکه
آشنایی با کارخانجات تولید قارچ‌ اگزوتیک

این شرکت اخیراً وارد بازار اروپا شده و کسب و کار خود را در اسپانیا و لهستان گسترش داده است. Bi Shutong در مزارع قارچی که اخیرا در اروپا  افتتاح کرده، قارچ شیتاکه و قارچ شاه صدف تولید می کند. شعبه پرورش قارچ در لهستان اواخر سال 2020 افتاح شد و شعبه اسپانیا هنوز در حال ساخت و راه اندازی می باشد.

Shandong QiHe Biotech سیستم پیشرفته CNC قارچ خوراکی جهان را معرفی کرده و یک سیستم تولید کامل از سویه های قارچ تا محصولات فرآوری شده را ایجاد کرده است. آنها در کارخانه خود کیسه های حاوی بستر رویش قارچ و کنده های مخصوص کشت که بذر قارچ در آن تلقیح شده است را تولید و سپس منجمد می کنند و به نقاط مختلف دنیا برای پرورش قارچ های اگزوتیک، صادر می کنند.

 

ویدیویی از کارخانه اصلی QiHe Biotech در چین:

 

 

شعبه لهستان این شرکت بستر رویش قارچ های اگزوتیک را برای مزارع کشورهای مجاور تامین می کند. این بستر ها در چین تولید شده و به صورت منجمد شده به شعبه لهستان منتقل می شوند تا به کشورهای هلند، انگلستان، آلمان و اتریش عرضه شوند. تاسیسات تولید QiHe در چین می تواندسالانه حدود 150 تا 200 میلیون کنده درخت برای پرورش قارچ شیتاکه تولید کند.

مدیر شوتونگ می گوید: بازار قارچ اگزوتیک در اروپا به سرعت در حال گسترش است. کشور هلند در گذشته تولیدکنندگان معدودی با تولید کم داشت که اکثرا بسترهای رویش را مستقیما از چین میخریدند. خروجی آنها خیلی چشمگیر نبود، همانطور که کیفیت بستر نیز به دلیل مسافت طولانی و شرایط حمل آن زمان نامطلوب بود. اکنون ما با این تولیدکنندگان همکاری میکنیم و تولید  آنها بسیار بهتر و پایدارتر شده است.

تولید بسترهای رویش قارچ اگزوتیک
تولید بسترهای رویش قارچ اگزوتیک
آشنایی با کارخانجات تولید قارچ‌ اگزوتیک
آشنایی با کارخانجات تولید قارچ‌های اگزوتیک

از این رو تولید پایدار قارچ شیتاکه افزایش یافته و همچنین تقاضا برای این قارچ نیز رو به افزایش است. ما قارچ های شیتاکه و شاه صدف را در اروپا پرورش می دهیم. در شعبه ایالات متحده نیز قارچ صدفی پرورش می دهیم و در حال توسعه یک سایت تولید جدید برای تولید قارچ انوکی نیز هستیم.

تقاضا برای قارچ های اگزوتیک در ایالات متحده با بهبود عرضه و همچنین آشنایی با این قارچ ها، به طور پیوسته افزایش یافته است. در سراسر اروپا نیز تقاضا برای قارچ های اگزوتیک رو به افزایش است. حالا ما به منابع تازه برای عرضه بیشتر دسترسی داریم زیرا در کارخانه جدید خودمان این قارچ ها را به صورت محلی تولید می کنیم. به عنوان بخشی از استراتژی تجاری خود و همچنین بدلیل کم بودن ماندگاری قارچ، بستر رویش را در چین تهیه می کنیم و آن را به مزارع خود در خارج از کشور می فرستیم و در آنجا قارچ ها را کشت و بصورت تازه در بازار عرضه می کنیم.

آشنایی با کارخانجات تولید قارچ‌ اگزوتیک
کشت قارچ شیتاکه

قارچ شیتاکه رشد نسبتاً ساده ای دارد اما اغلب به فضایی محدود و محیط کنترل شده نیاز دارد. پرورش دهندگان بسترهای منجمد شده را از ظرف خارج می کنند، بعد از چند ساعت مقداری آن را مرطوب می کنند و بعد از 3 تا 5 روز رشد قارچ شیتاکه را تماشا می کنند. پس از 7 روز، محصول قابل برداشت است. به طور معمول، شیتاکه دارای دو فلاش (نوبت برداشت محصول) در هر کنده است که هر کدام 700 تا 800 گرم وزن دارند.

عملکرد کشت قارچ شیتاکه که با کنده های تخم ریزی شده، رشد می کند حدود 30 درصد بیشتر از کشت بسته بندی شده است و زمان کشت حدود دو برابر کوتاهتر است (7-10 روز). علاوه بر این، قارچ شیتاکه تولید شده با این روش از نظر طعم بهتر و ارزش غذایی بالاتری در هنگام رشد از تخم‌ریزی قارچ دارد.

آشنایی با کارخانجات تولید قارچ‌ اگزوتیک
کنده های تلقیح شده با بذر، مخصوص کشت قارچ شیتاکه

 

همچنین ما بستر رشد قارچ شاه صدف یا کینگ اویستر را نیز عرضه می کنیم. قارچ شاه صدف یک جایگزین فوق العاده برای گوشت است و برای گیاهخواران (وجترین) نیز مناسب است. دوره کشت این قارچ 20 روز است و برداشت محصول قارچ شاه صدف یک فلاش منفرد است که 400 تا 500 گرم قارچ به شما می دهد.

 

مدیر شوتونگ میگوید: ما در مزرعه قارچمان در لهستان حدود 4 تا 5 تن قارچ تازه در هفته می فروشیم. این حجم فروش در مقایسه با فروش ما در طول ماه های قبل بیش از دو برابر شده است. همچنین انتظارات ما برای فصل آینده برای فروش قارچ های تازه و بسترهای قارچ اگزوتیک زیاد است.

کارخانه تولید قارچ های شیتاکه QiHe Biotechnology در لهستان
آشنایی با کارخانجات تولید قارچ‌ اگزوتیک

همچنین سفارش بستر های رویش قارچ، از کشورهای مجارستان، رومانی و لیتوانی دریافت کرده ایم و حدود 4 تا 6 کانتینر را در پاییز امسال به این کشورها ارسال خواهیم کرد. ما در ماه حداقل 2 کانتینر بستر رویش به کشورهای اروپایی صادر می کنیم و تقاضا همچنان به شدت در حال رشد است.

 

برای اطلاعات بیشتر:

Bi ShuTong
Shandong QiHe Biotechnology Co., Ltd.
Mob.: +8618766988961
ایمیل: bishutong@qihebiotech.com
www.qiheshengwu.com

 

گردآوری، ترجمه و تحریر توسط تیم رسانه هاگ
کپی فقط با ذکر منبع مجاز می باشد
منبع: freshplaza.com

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا