اخبار علمی حوزه قارچ

نشانه های فاجعه اتمی چرنوبیل در قارچ های آلمانی

نشانه های انفجار راکتور شماره 4 بعد از 35 سال

حدود 95 درصد نمونه های قارچ های وحشی آلمان که در شش سال گذشته جمع آوری شده اند هنوز هم آلودگی رادیواکتیو حاصل از انفجار چرنوبیل را در خود دارند. با وجود گذشت بیش از  35 سال از وقوع فاجعه اتمی چرنوبیل و انفجار راکتور شماره 4 هنوز هم اثرات مخرب این فاجعه اتمی در طبیعت پابرجا مانده است.

به گزارش «انرژی امروز» از رویترز، روز جمعه گزارشی تکان دهند از نهاد قانون گذاری ایمنی غذایی آلمان منتشر شده است.

در گزارش نشانه های فاجعه اتمی چرنوبیل آمده است که غلظت هایی از سزیوم 137 و 134 اندازه گیری شده در این قارچ ها که نشانه هایی از انفجار اتمی چرنوبیل در سال 1986 هستند، در قارچ های جنوب آلمان دیده می شود.

انفجار نیروگاه اتمی چرنوبیل در اوکراین باعث شد چندین تن مواد رادیوکتیو در هوا پخش شود و باعث ایجاد سرطان در بسیاری از ساکنین اطراف آن شد. از این واقعه بیش از سه دهد می گذرد!!!

نشانه های فاجعه اتمی چرنوبیل در قارچ های آلمانی
نشانه های فاجعه اتمی چرنوبیل در قارچ های آلمانی

حالا نهاد قانون گذاری ایمنی غذایی آلمان می گوید مواد رادیواکتیو به این دلیل در جنگل ها بیشتر دوام دارند چون اکوسیستم این مناطق مواد غذایی را به طور کارآمدتری بازیافت می کنند، به این معنی که قارچ های وحشی آلودگی مواد رادیواکیتو را بسیار بیشتر و به مدت طولانی تری نسبت به مواد کشاورزی در خود نگه می دارند.

چنین نگرانی های از اثرات دراز مدت فجایع هسته ای بود که باعث شده است گروه های محیط زیستی مخالفت خود را با این نوع تولید انرژی اعلام کنند به ویژه از زمان فاجعه اتمی فوکوشیما مخالفت با انرژی هسته ای در آلمان شدت گرفت.

 

بروزترین اخبار علمی درباره قارچ ها را در مجله خبری-آموزشی هاگ دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *