اخبار صنعت قارچاخبار علمی حوزه قارچ

ربات برداشت قارچ

مرکز تحقیقات و نوآوری واین‌لند (Vineland) از اختراع ربات برداشت قارچ و به کارگیری این فناوری در شرکت مایسیونیکز کانادایی (Mycionics Inc) خبر داد.

این تلاش در راستای تسریع اتوماسیون کردن کشاورزی در کانادا است که به دلیل کمبود نیروی انسانی در این کشور مورد توجه قرار گرفته و صنایع به شدت از آن حمایت می‌کنند. با این ربات دیگر نیاز به چیدن قارچها با دست و استفاده از کارگر روزانه نیست.

ایان پاتر، رئیس و مدیر عامل شرکت وین‌لند، گفت: «اعلام امروز اعتبار بیشتر نقش واین‌لند به‌عنوان یک نیروی مشارکتی در فضای نوآوری باغبانی کانادا است و نشان‌دهنده یک پیشرفت مهم در تلاش‌های ما برای راه‌اندازی راه‌حل‌های مؤثر اتوماسیون صرفه‌جویی در نیروی کار برای صنعت است».

سال 2022 برای شرکت مایسیونیکز نقطه عطف بزرگی است، زیرا با داشتن شش ربات برداشت قارچ موفق به چیدن بسیار سریع و آسان قارچها، بدون نیاز به تغییر زیرساخت عمده شده است. این سیستم‌های رباتیکی به‌طور مداوم در حال چیدن، پیرایش و بسته‌بندی قارچ‌های تازه با کیفیت بازار هستند تا به خوبی چالش کمبود نیروی انسانی را پوشش دهند.

ادغام مالکیت معنوی واین‌لند در مجموعه ثبت اختراع موجود در شرکت، باعث پیشرفت و توسعه فناوری در این زمینه خواهد شد و مایکل کوری، مدیر عامل Mycionics در این راستا اظهار کرده که: «ما برای استفاده از IP Vineland هیجان‌زده هستیم.»

واین‌لند از سرمایه‌گذاری و حمایت آژانس توسعه اقتصادی فدرال برای جنوب انتاریو و خوشه اتوماسیون تحت مشارکت کشاورزی کانادا نیز برای رسیدن به اهداف خود برخوردار است.

به نظر می‌رسد صنعت قارچ روز به روز به اتوماسیون کامل نزدیکتر می‌شود و ضروری است که ما نیز هر چه زودتر به صورت حرفه‌ای به آن بپردازیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *